تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۴۵۳۱۳۲
کبنا گزارش می‌دهد:

فعالیت به جلسات نیست / برای رونق تولید شعار به تنهایی کفایت نمی‌کند

۰
فعالیت به جلسات نیست / برای رونق تولید شعار به تنهایی کفایت نمی‌کند
کبنا ؛در حالی‌که تورم سالانه رقم خورده در شهریور ماه امسال برای استان کهگیلویه و بویراحمد 47.9 درصد به ثبت رسیده است و این رقم بالاترین تورم سالانه ثبت‌شده در میان تمامی استان‌های کشور است؛ بعضی از مسؤولین از انتشار چنین خبرهایی ناراحت می‌شوند. گویی از ما می‌خواهند؛ به شهر کوران چون رسیدی کور شو!!!
قصد داریم با یک تمثیل ساده و ابتدایی این ماجرا را روشن کنیم؛ کسی را فرض کنید درد او را بسیار اذیت می‌کند و به پزشک مراجعه می‌کند؛ پزشک او را را از چیزهایی که دوست دارد منع می‌کند و انجام کارهایی که دوست ندارد را توصیه می‌کند. اگر او خودش را دوست داشته باشد تجویز و توصیه‌های پزشک را جدی گرفته و رعایت می‌کند؛ اما اگر تجویز پزشک را نادیده بگیرید درد همچنان او را اذیت خواهد کرد. رسانه نیز مانند یک پزشک و با هدف بهبود انتقاد می‌کند. رسانه‌ها به قصد تخریب هیچ شخصی نمی‌نویسند و تنها دغدغه رسانه گوشزدی است برای نظارت و مدیریت بیشتر.

بیشتر بخوانید:

اختلاف تورم میان مناطق شهری و روستایی ایران در شهریور 1401 / کهگیلویه و بویر احمد بالاترین تورم روستایی را دارد

برای اطلاع بیشتر از وضعیت تورم در استان کهگیلویه و بویراحمد از چند قشر مختلف سؤال پرسیدیم؛ یکی از دانشجویان شهر یاسوج می‌گفت: هزینه پرینت و کپی یک برگ پشت و رو در شهر یاسوج 1500 تومان است در حالی‌که در شهر همجوار یاسوج [شیراز] هزینه پرینت همین یک برگ پشت و رو 500 تومان است. حالا شما فرض کنید ما به عنوان دانشجو که سر و کارمان با کپی و پرینت است بخواهیم با تعداد صفحات زیاد یک جزوه را پرینت بگیریم؛ شما هزینه را حساب کیند؟!؟! بعد از ما می‌خواهند پژوهشگر باشیم!!!
او در ادامه گفت: ما چون دانشجوی شبانه هستیم خوابگاه را با هزینه چند برابر حساب کرد‌اند خواستیم خانه بگیریم دیدم اصلا نمی‌شود حتی در حاشیه شهر و مجبور شدیم خوابگاه‌های خودگردان بگیریم.درباره کرایه تاکسی هم هر کسی یک قیمت می‌گوید همین مسیر خوابگاه تا دانشگاه را ما هر روز به یک قیمت می‌رویم.
اگر در سایت‌های مختلف قیمت‌ رهن و اجاره خانه را بررسی کنید یا از مشاور املاک‌ها بپرسید متوجه پیشرفت چندبرابری اجاره بهای خانه و مغازه‌ها خواهید شد. 

یک مستأجری می‌گفت: پارسال در خانه‌ای در اکبرآباد یاسوج ساکن بودیم هر طور که می‌شد از خودمان می‌زدیم و اجاره را پرداخت می‌کردیم؛ اما امسال یک دفعه رهن و اجاره را دو برابر کرد. گفتیم عیبی ندارد لابد می‌خواهد جوابمان کند. می‌رویم بنگاه یک خانه بهتر پیدا می‌کنیم؛ تمام بنگاه‌های را گشتیم همه مثل هم؛ قیمت‌هایی را می‌گفتند که باید کلیه‌ام را می‌فروختم. من نمی‌دانم انصاف کجا رفته؟! دست‌آخر مجبور شدم بروم روستا خانه اجاره کنم. مدرسه بچه‌ها را عوض کنم و تمام برنامه‌هایمان به هم ریخت. همه فکر و ذکرم این شده سال بعد چه سرمان می‌آید؟!!!
فعالیت به جلسات نیست، کار با جلسه و تعریف و تمجید پیش نمی‌رود. استان کهگیلویه و بویراحمد با من جهادی‌ام، مدیران جهادی‌اند و اشک و آه و شعار پیشرفت نمی‌کند. تولید با تک و تعارف ایجاد نمی‌شود. این تعارف‌ها فقط درد مردم را بیشتر می‌کند. البته درد ما فقط اجاره و کاغذ و کپی نیست؛ درد ما راکد بودن اقتصاد است و بیکاری جوانان و قیمت‌های سر به فلک کشیده. اگر در این استان چهار سرمایه‌گذار جذب شود و با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده؛ «تولید، دانش بنیان و  اشتغال‌آفرینی» قدم برداشته شود و اگر خط تولید چهار کارخانه در این استان فعال باشد، اگر چهار تولیدی پوشاک باشد هم نرخ بیکاری کاهش می‌یابد و هم دردها...
کبنا نیوز آمادگی پاسخ مسوولان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1