تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۵۲۶۷۷
یادداشت ارسالی؛

گام‌های بلند کرمی برای دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد / روزهای خوش در انتظار دانشگاه یاسوج 

۳۸
۶
گام‌های بلند کرمی برای دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد / روزهای خوش در انتظار دانشگاه یاسوج 
کبنا ؛
یادداشت ارسالی؛ در دنیای کنونی که از آن به عنوان دهکده جهانی یاد می شود، دانشگاه‌ها به عنوان پرارزش ترین منابعی به شمار می‌روند که دولت‌ها برای پیشرفت و توسعه در اختیار دارند و همواره نقش اصلی آنها، پیشرفت در سطح مادی و معنوی می‌باشد. لذا می‌توان گفت: سرمایه گذاری اصولی و نگاه ویژه متولیان امر به این بخش، نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد امکانات و تسهیلات برای نسل‌های آینده و اقدام صحیح در جهت توسعه همه جانبه کشور و استانی که دانشگاه در آن قرار دارد، ایفا می‌کند. 
در این راستا، دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان رسالت سنگینی بر عهده دارد و می طلبد کسانی که در رأس آن هستند، از مصائب و مشکلات دانشگاه در وهله اول آشنایی کامل داشته باشند. بسیار بدیهی است که استادان و نخبگان دلسوز بومی که دکتر بهادر کرمی یکی از آنها می‌باشد، باتوجه به شناخت کافی از مشکلات دانشگاه و استان، می‌توانند این وظیفه سنگین را به دوش بکشند و به سرزمین مادری خود خدمت کنند. 
 ایشان به عنوان اولین استاد تمام دانشگاه یاسوج، از نخبگان و دانشمندان بومی استان کهگیلویه و بویراحمد است که با شایستگی و بر اساس سه اصل تخصص، تعهد و تجربه به عنوان رئیس دانشگاه مذکور انتخاب شد. وی در این مدت کم که ریاست دانشگاه یاسوج را به دست گرفته، با تلاش بی وقفه خود، منشأ خدمات ارزشمندی بوده که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می شود: 
یک) توسعه و راه اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه یاسوج:
دانشگاه یاسوج علاوه بر کیفیت به گسترش کمی نیز نیاز دارد تا بتواند در زمینه توسعه همه جانبه نقش ایفا کند. در این زمینه، دکتر کرمی با رایزنی های گسترده با وزارت خانه و پیگیری از طریق استاندار و مجمع نمایندگان استان _ دیدار پُر بار ایشان همراه با استاندار و نماینده کهگیلویه با وزیر محترم علوم مؤید این قضیه است _ توانستند مجوز راه اندازی چندین رشته پر کاربرد را بگیرند که با توجه به نیاز سنجی دانشگاه دولتی یاسوج و همچنین سیاست بومی گزینی وزارت علوم، گام مهمی جهت ارتقای کمی دانشگاه یاسوج و پرورش استعدادهای بومی است. 
دو) اهتمام جدی به مشکلات اعضای هیئت علمی:
 چنین رویکردی تاکنون کم سابقه بوده است. بدین توضیح که به اذعان اعضای هیئت علمی، درِ اتاق ایشان به روی همه اعضا و کارمندان جهت بررسی و پیگیری خواسته‌های به حق آنان باز است. در این راستا، رئیس دانشگاه اقدامات جدی برای تهیه زمین جهت ساخت منازل مسکونی اعضای هیئت علمی و ... انجام داده که در آینده قطعا نتیجه خواهد داد. قابل ذکر است ساخت منزل مسکونی برای اعضای هیئت علمی می‌تواند گام مهمی برای رفع مشکلات آنان باشد که به تبع آن فرصت بیشتری برای تحقیق و پژوهش آن دسته از عزیزانی که صاحب منزل می‌شوند فراهم می گردد. این اقدام دکتر کرمی در راستای اجرای تکالیف دانشگاه‌ها در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت می‌گیرد و از مصوبات هیئت امنای دانشگاه یاسوج است.
سه) احیای دانشکده صنعت و معدن چرام:
چهار) توجه ویژه به دانشکده نفت و گاز گچسارن:

در باره مورد سوم و چهارم، نیز رئیس دانشگاه در آغازین روزهای ریاست با تاکید بر عدالت اجتماعی و توازن منطقه‌ای مشکلات هر دو دانشکده را یکی از اولویت‌های خود دانستند و بار‌ها پای نمایندگان مجلس را به مسائل و مشکلات این دو دانشکده که در واقع دو بال برای توسعه دانشگاه یاسوج هستند، کشاندند. القصه، دانشکده چرام‌ باتوجه به رویکرد ضعیف رئیس سابق دانشگاه یاسوج، در شرف تعطیلی قرار گرفت. لذا خبر تعطیلی آن شوک‌ بزرگی به مردم استان علی الخصوص کهگیلویه بزرگ وارد کرد که اعتراض گسترده مردمی را در پی داشت، هرچند آنچه به جایی نرسید فریاد بود. اما با آمدن دکتر کرمی و نگاه عدالت محورانه‌ وی، مجموعه اقدامات مهمی پیرامون این دانشکده مهم که ارتباط مستقیم با معادن فسفات چرام‌ و بوکسیت سرفاریاب دارد، انجام گرفت و نهایتا خبر بازگشایی آن موجی از امید در میان مردم و داوطلبان کنکور به وجود آورد. گفتنی است پس از سال‌ها، ساخت خوابگاه دانشجویی که مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز دانشکده نفت و گاز گچساران و دانشکده صنعت و معدن چرام می باشد، با پیگیری‌های مصرانه و دلسوزانه دکتر کرمی کلنگ زنی شد که این خود گام مهمی برای توسعه فرهنگی علمی شهرستان‌های مذکور در آینده می‌باشد چه آنکه از طرف مسوولان استانی و شهرستانی از جمله برخی امام جماعات مورد تقدیر قرار گرفت. 
 پنج) توجه ویژه به ایثارگران و تبدیل وضعیت آنها:
پروفسور کرمی به محض انتخاب به عنوان ریاست دانشگاه، پیگیری مطالبات قشر ایثارگر دانشگاه یاسوج را در دستور کار خود قرار داد و به واسطه پیگیری‌های دلسوزانه ایشان، مسأله‌ تبدیل وضعیت این دسته از کارمندان انجام گرفته و یا در شرف انجام است که این نشان از اهتمام ویژه رئیس به جامعه ایثارگران به عنوان کسانی که شایسته توجه بیش از پیش هستند دارد. 
 شش) راه اندازی مجدد مرکز محاسبات سریع دانشگاه یاسوج :
با پیگیری‌های مستمر رئیس و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، جهت ارائه‌ی خدمات به اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به بهره برداری رسید.
هفت) توجه ویژه به مسائل فرهنگی: 
مسائل فرهنگی از جمله مسائل مهمی است که بارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب مورد تاکید بوده و با توجه به تهاجم فرهنگی غرب،  بارها دانشگاه‌ها را نسبت بدین مهم، مورد خطاب قرار داده اند. در این راستا، رئیس دانشگاه یاسوج، با شناخت کافی نسبت به این مسأله مهم، برای اولین بار برای دانشگاه مادر استان، معاونت فرهنگی تعریف کردند. انتخاب حجت الاسلام والمسلمین اندرزیان به عنوان یکی از پیشگامان حوزه فرهنگ که در استان شناخته شده هستند، از دیگر اقدامات دکتر کرمی بود که سبب پویایی، تقویت و توسعه فرهنگی دانشگاه یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد. شایان ذکر است تاکنون برنامه‌های متنوعی در دانشگاه یاسوج با رویکرد علمی فرهنگی برگزار شده است که به عنوان نمونه می‌توان به برپایی دوره آموزشی، فرهنگی و سیاسی شمس( شاگردان مکتب سلیمانی ) اشاره کرد که از نیازهای اصلی جامعه امروزی ما به حساب می‌آید. 
هشت) برگزاری جلسات و نشست‌های گسترده با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه:
 دعوت از استاندار برای حضور در دانشگاه یاسوج، رایزنی‌های گسترده با وزارت جهت تخصیص بودجه و ارتباط مداوم با پارک علم و فناوری از دیگر اقدامات همسو با توسعه‌ استان کهگیلویه و بویراحمد است که کرمی در این مدت انجام داده است. شایسته ذکر است؛ چنین رویکردی با این حجم و با این برنامه‌ریزی دقیق بر دانشگاه یاسوج بی سابقه است.  
قابل ذکر است، دکتر کرمی از ابعاد گوناگون مورد حمایت حداکثری مجموعه دانشگاه یاسوج است؛ او فردی بومی و دلسوز است؛ پتانسیل‌ها و استعدادهای بالقوه دانشگاه و دیگر مجموعه‌های مرتبط را می‌شناسد که در کمتر از یک سال ریاستش اثبات شده برای به فعلیت رساندن آنها کوتاهی نکرده و نخواهد کرد. وی علاوه بر گره‌گشایی از مشکلات داخلی دانشگاه که از برای جامعه دانشگاهی استان ثابت شده، با شناخت درست و واقعی از چالش‌های استان، امکان نزدیک کردن دانشگاه به اثرگذاری و حل مسائل در جامعه را ممکن‌تر کرده است. از طرفی، جامعه دانشگاهی وی را به عنوان فردی مشورت‌پذیر، پرتلاش و دارای جسارت می‌شناسند، از همین رو مقبولیت بالایی در میان اعضای هیئت علمی و پرسنل دانشگاه یاسوج دارد که یقینا این مقبولیت او را در پیشبرد اهداف دولت کمک خواهد کرد. 
جان سخن اینکه باتوجه به موارد فوق الذکر، همچنین روحیه خستگی ناپذیر دکتر بهادر کرمی و اقدامات ارزشمند و کم نظیر او در تنها کمتر از یکسال، می توان نتیجه گرفت که با گام های بلند او، روزهای خوشی در انتظار دانشگاه یاسوج است. نیز قابل پیش بینی است، دانشگاه یاسوج با مدیریت قوی ایشان، به سهم و‌ نوبه خود، نقش مهمی در توسعه همه جانبه استان ایفا کند که دلیل اصلی آن این است که هر جا به فرزندان شایسته استان اعتماد شد، بهترین نتیجه ممکن را در بر داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
اولا انصافا چقد گرفتید این متن را نوشتید؟
ثانیا اقدامات عملی دکتر کرمی که مستند هم هست عبارتند از:
استخدام تعدادی از بورسیه های غیرقانونی دوره دکتر ارژنگ که غالبا از دهدشت هم هستند، توجه ویژه در پست دادن به بچه های کهگیلویه، حذف مخالفین خود به هر قیمتی، پخش پول به مناسبتهای مختلف...
فردای روشن
Iran, Islamic Republic of
ایشان از همان قدیم که در دانشگاه آزاد گچساران بودند، هیچ وقت نشانه های یک مدیر کارآمد را نداشتند.
Zahed
Iran, Islamic Republic of
کرمی اولین پرفسور دانشگاه یاسوج است. در گچساران هم توانمند بود. مغرضانه ایشان را تخریب نکنید
ناظر
Romania
ایشالله در مسؤلیت جدیدشان موفق باشند. محض اطلاع شما، ایشان چون آن زمان معاون آموزشی دانشگاه یاسوج بود، پروفسور شد.
ناظر
Romania
ایشالله در مسؤلیت جدیدشان موفق باشند. محض اطلاع شما، ایشان چون آن زمان معاون آموزشی دانشگاه یاسوج بود، پروفسور شد.
هیأت علمی منصف
Iran, Islamic Republic of
اولا بورسیه ها مربوط به دوره دکتر کرمی نیست و از وزارت تکلیف شده بود.
ثانیا پست هایی که گیر نخبگان دهدشتی اومده، کمتر از حوزه بویراحمد است چون دکتر کرمی به بویراحمدی ها پستهای زیادی داده
ثالثا در دانشگاه جو قومیتی راه اندازی نکنید، دهدشتی یا بویراحمدی همه جز این استان هستند.
رابعا در دوره رئیس سابق اغلب پستها به غیر بومی ها و نورآبادی ها رسید
بلال و دوستان در بهشت
Iran, Islamic Republic of
احسنت و درود براین مدیر انقلابی مسئول دانشگاه آزاد یاسوج ببیند مدیریت انقلابی یعنی چه...
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
مرکز محاسبات سریع سالهاست که در دانشگاه یاسوج موجود بوده است. ظاهراً افتتاح مراکز از قبل موجود در دانشگاه یاسوج تبدیل به رویه شده است. دانشکده چرام در حال کار بود نیاز به احیا نداشت.
جواب
Iran, Islamic Republic of
اولا دانشکده چرام کاملا تعطیل شده بود ولی با آمدن دکتر کرمی احیا شد. ثانیا مرکز محاسبات سریع دانشگاه تعطیل شده بود ولی با پیگیری های مجدانه رئیس دانشگاه مجددا راه اندازی شد. انصاف داشته باشید برادر عزیز
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا انتخاب معاون فرهنگی بر خلاف قانون است. طبق آیین نامه جامع مدیریت دانشگاهها، معاونان دانشگاه باید داری مدرک دکتری بوده و پنج سال با مدرک دکتری در عضویت هیات علمی شاغل بوده باشند. در حالی که ایشان مدرک تحصیلات حوزوی معادل کارشناسی ارشد دارند.
پاسخ به هم استانی
Iran, Islamic Republic of
در برخی موارد و مخصوصا جو گرمسیری سردسیری و فرهنگ قومی، سبب فقر فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است. بنابراین تعریف معاونت فرهنگی برای دانشگاه یاسوج بهترین اقدام ممکن بود که باید دست مریزاد گفت به بانیان این حرکت ارزشمند. در حوزه فرهنگ نیاز به کارهای اساسی هست. البته کسانی که اسیر تهاجم فرهنگی غرب شده اند، از این اقدام انقلابی و ارزشی دکتر کرمی آشفته و خشمگین هستند.
پاسخ
این پاسخ چه ربطی به نظر بالایی داشت. طرف گفته انتصاب معاون فرهنگی غیر قانونی بوده، شما می فرمایید اسیر تهاجم فرهنگی غرب شده اند. ربطی ندارد. چه اسیر شده باشند چه نشده باشند، انتصاب ایشان غیر قانونی بوده است. کسانی که ادعای پایبندی به شرع و قوانین جمهوری اسلامی را دارند، آیا دریافت حق مدیریت غیر قانونی مصداق مال حرام نیست؟ تصدی غیر قانونی سمت ظلم و موجب خروج از عدالت شرعی نیست؟
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
.. اصلا با عریان قابل قیاس نیست.اشتباه نکنید.
امید
Iran, Islamic Republic of
کامنت شما را تایید کردم ولی از این جهت که عملکرد دکتر کرمی در این یکسال اخیر بسیار بسیار بهتر از عملکرد دکتر عریان در طی سه سال و نیم بوده است. شواهد زیادی هم وجود دارد.
پاسخ به دلسوز
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر کرمی مانند بقیه مدیران دارای نقاط قوت و البته، ضعفی است اما در اینکه، از دکتر عریان بهتر است، تردیدی نیست. او واقعا چهار سال ترمز دانشگاه را کشید و هیچ کارنامه قابل قبولی برجای نگذاشت.
دانشگاهی
این گزارش مو به مو و با جزئیات نمی تواند کار یک شهروند عادی باشد، بلکه از درون خود دانشگاه و سیستم مدیریتی دانشگاه بیرون امده است. هدف، شاید سرپوش گذاشتن بر دیر شدن تبدیل حکم سرپرستی ایشان به ریاست است که تاییدیه ایشان تا کنون از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام نشده است.
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
ممکن است توسط یکی از اساتید یا کارکنان که اطلاع داشته باشد، ارسال شده باشد، چه اشکالی دارد؟ اتفاقا واقعیتهایی در این مقاله ارائه شده که جای تقدیر از نویسنده دارد. ثانیا بسیاری از روسای دانشگاه ها هنوز حکم نگرفتند. این دولت کند و فرسایشی حکم صادر می کند متاسفانه وگرنه آقای کرمی بسیار موفق بوده در این مدت اندک
جوان
Iran, Islamic Republic of
به گمانم این یادداشت توسط خودش نوشته شده باشد خطاب به کسانی که تاییدش نمی کنند.
جوانی
Iran, Islamic Republic of
عملکرد دکتر کرمی فوق العاده خوب بوده. اگر شخص دیگری جای دکتر کرمی بود، با این تلاش ها و موفقیت ها، تندیس او را می ساختند. دکتر کرمی نشان داده که تاکنون توانمند ترین مدیر دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد است
اسیر سرنوشت
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر کرمی چه اقدامی را جهت رفاه کارکنان تا الان انجام داده..... متاسفانه تا الان هیچ اقدامی جهت این همه کارمند انجام نشده ...با این همه اعتبار نه از لحاظ تعاونی مسکن ..نه تعاونی مصرف....هیچ هیچ...
کدام ؟
savash
Iran, Islamic Republic of
هیچ کار بزرگی انجام نداده این کارها بخشی از وظیفه شون بوده چرا اینقدر بزرگش میکنید قبلا می شنیدیم جانبدارانه می نویسید ولی الان مطمعن شدیم
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به سابقه پاچه خواری مدیر کبنا بعید می دانم این اطلاع رسانی برای خدمت به خدا و خلق خدا باشد. امیدوارم من اشتباه کرده باشم. شما بدون پول تبلیغاتی کاری برای خدمت به ملت نخواهید کرد
در جواب دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
چون کبنا به وظیفه خودش عمل کرده و یاداشت ارسالی را انتشار داده، پاچه خوار است؟ چرا آخرت خود را برای دنیای دیگران می فروشید؟ حتما عملکرد کرمی خوب بوده که اکثریت دانشگاه ازش راضی اند
از یاسوج
Romania
با سلام و تحیت ؛ مطابق اصول و اخلاق حرفه ای در مدیریت رسانه نویسنده مقاله و یادداشت باید با ذکر نام و نام خانوادگی خود را معرفی نماید . تنها پایگاهی که این مورد مهم را مراعات نمی نماید کبنا نیوز می باشد.که عجیب است ؟؟!!
تحصیلکرده
Iran, Islamic Republic of
انصافا عملکرد دکتر کرمی خیلی خوب بوده و چنانچنه واقع بینانه نگاه کنیم، اولین بار است که چنین اقدامات ارزشمندی برای دانشگاه یاسوج توسط دکتر کرمی انجام شده است.
تحصیلکرده
Iran, Islamic Republic of
انصافا عملکرد دکتر کرمی خیلی خوب بوده و چنانچنه واقع بینانه نگاه کنیم، اولین بار است که چنین اقدامات ارزشمندی برای دانشگاه یاسوج توسط دکتر کرمی انجام شده است.
بهلول
Iran, Islamic Republic of
90% متن یادداشت، بزرگ نمایی است و واقعیت ندارد.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۰۰ درصد متن عین واقعیت است. اتفاقا عملکرد موفق آقای دکتر بهادر کرمی تحسین برانگیز است. اغلب اساتید، کارکنان و پرسنل از وی راضی هستند بجز عده قلیلی که این هم طبیعیه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
یادداشت ارسالی، به اعلامیه های تبلیغاتی شبیه تر است تا بررسی عملکرد یک مدیر.
پاسخ به شهروند
Iran, Islamic Republic of
اعلامیه تبلیغاتی نیست بلکه واقعیتهایی است که بعضی ها تحمل شنیدن آن را ندارند. انصافا آقای کرمی جزء معدود مدیرانی هستند که عملکرد کم عیب و نقصی داشتند. هنوز یکسال نشده، اینهمه فعالیت داشته است. آرزوی موفقیت داریم برای دکتر کرمی پرتلاش
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کاش یادداشت ارسالی، به ثروت نجومی/ هم می پرداخت. رئیس شدن ایشان در دانشگاه زیرتل به خاطر رفاقت و همکلاسی بودن با وزیر است و خداروشکر آیت الله رییسی چنین افرادی را می شناسد و نهایتا هم اعتماد نمی کند.
شهروند حق گو
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دکتر کرمی کاملا در مسیر دولت حرکت میکند. کاش همه مدیران دولت آیت الله رئیسی مثل دکتر کرمی عمل می کردند. نکته بعد اینکه بجای دانشگاه زیرتل بهتر است از دانشگاه یاسوج استفاده کنید. نکته بعدی اینکه دکتر کرمی بر اساس توانمندی و شایستگی به ریاست رسیده و هیچ ربطی به رفاقت ایشان با وزیر ندارد. خواهشمند است سطحی فکر نکنیم.
تیزبین
United States
انشالله سایر مدیران دولت آیت الله رییسی این گونه نباشند. این مدیری که می گویید براساس توان مندی به ریاست دانشگاه رسیده. و گفته می‌شود همراه با همسرشان که او نیز استاد دانشگاه یاسوج است ماهانه ۷۰ میلیون تومان دریافت می کنند. متناسب با این درآمد، ایشان نه کار خاصی و متفاوتی کرده و نه از جنس دولت آیت الله رییسی است. خواهشمند است سطحی فکر نکنیم.
واقع نگر
Romania
اینکه ایشان و همسرشان حقوق بالا بگیرند، طبق قانون وزارت است و هیچ اشکالی در آن نیست. شما چیکار مسائل شخصی و حقوقی دارید؟ تعیین میزان حقوق که دست خود دکتر کرمی نیست پس مغرضانه و بیجا نقد نکنید برادر عزیز. آیا می دانید دکتر کرمی در این یکسال اخیر معمار آبادانی در دانشگاه یاسوج بوده است؟
Nasir
Iran, Islamic Republic of
دقیقا.... دکتر کرمی در زمینه ساختمان دانشکده فنی مهندسی، سالن شنا، کلنگ زنی خوابگاه دانشکده گچساران و دانشکده صنعت نفت چرام، سردر دانشگاه، پیاده روها و ..... اقدامات عملی انجام داده که اگر با این وضع پیش برود، طی سه سال آینده تمام مشکلات زیر ساختی دانشگاه را حل میکند. زمین برای اعضای هیئت علمی که جای تشکر دارد. هیچکس بهتر از‌ همین دکتر کرمی برای دانشگاه نیست
پاسخ به واقع نگر
Romania
وقتی در مملکت، میلیون ها نفر فقیرانه زندگی می کنند، قانون وزارت اشکال دارد. این مسایل شخصی نیست و همان نجومی بگیری است که مدیران برای خودشان تراشیده اند. جز همین اعلامیه تخیلی، تا حالا کسی از مقامات استانی و مطبوعات استانی نگفته اند که ایشان معمار آبادانی بوده است. در رده بندی دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی هم هیچ اسمی از دانشگاه یاسوج نبود.
Iran, Islamic Republic of
جالبه این همه خبر در دانشگاه یاسوج هست اما کبنا هیچکدام را پوشش نمیده واقعا آیا چرا خخخخخخخ
دولت انقلابی
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که این اعلامیه تبلیغاتی را نوشته اند جواب بدهند چرا دانشجویان دانشگاه یاسوج اعتراض می کنند. مگر رییس دانشگاه یاسوج معمار آبادانی نبود؟ هیچ وقت این همه اعتراض در دانشگاه یاسوج سابقه نداشته. دلیل آن این است که رییس آن غیرمردمی است.
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1