تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۵۲۴۱۲
در گفت و گو با سجاد مومنی تبار مطرح شد؛

سفر مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریونت به روسیه / صادرات فناوری از کهگیلویه و بویراحمد به قطب تکنولوژی اروپا

۲
۱
سفر مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریونت به روسیه / صادرات فناوری از کهگیلویه و بویراحمد به قطب تکنولوژی اروپا
کبنا ؛
در روز‌های اخیر نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت، سفیر ایران در روسیه، نمایندگان مجلس و مدیران اتاق تعاون در مسکو افتتاح شد. در این رویداد معتبر، بیش از ۵۰ شرکت و تولیدکننده تخصصی حضور داشت و سجاد مؤمنی تبار مدیرعامل شرکت دانش بنیان «گسترش کاربرد فناوری آریونت» از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان تنها نماینده کشور در حوزه فناوری در این نمایشگاه حضور داشت.
به گزارش کبنا به نقل از پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، سجاد مؤمنی‌تبار در خصوص این حضور گفت: بر اساس دعوت‌نامه‌ای از شرکت‌های توانمند ایرانی در حوزه صادرات خواسته شد در این نمایشگاه شرکت کنند و ضمن ارائه محصولات خود، در جلسات متقابل با شرکت‌های روسی وارد مذاکره شوند، که طی آن سفر ۷ روزه‌ای به مسکو انجام گرفت.
مؤمنی‌تبار اظهار کرد: شرکت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف تولید لوله‌های پلی‌اتیلن، تجهیزات شیمیایی و پتروشیمی و... در این نمایشگاه حضور داشتند، در حوزه فناوری شرکت ما در این برنامه‌ها حضور داشت.
مؤمنی‌تبار ضمن «ارزیابی مثبت این رویداد» افزود: در این نمایشگاه، ضمن ارائه محصولات حوزه مخابرات، رایزنی با طرف‌های روسی صورت گرفت و قرارداد‌هایی فی مابین شرکت آریونت و دو شرکت مخابراتی روسی منعقد شد.
مؤمنی‌تبار با بیان اینکه «شرکت ما جزء تکنوپارک استانبول ترکیه است و ما به کشور ترکیه صادرات فناوری را داریم» گفت: بعد از ترکیه، روسیه دومین کشور اروپایی است که در خصوص صادرات فناوری با ان‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریونت گفت: در حوزه‌های دیگر ارتباطات و قرارداد‌هایی بین ایران و روسیه وجود داشته اما در حوزه فناوری، برای اولین بار این اتفاق در کشور رخ داده است.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد شده با حضور سفیر ایران و رئیس اتاق بازرگانی ایران انجام گرفت و بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، نیازمندی‌های شرکت‌های مخابراتی روسی به‌صورت سفارشی تهیه می‌شوند و در زیرساخت‌های ارتباطی روسیه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
مؤمنی‌تبار گفت: شرکت دانش‌بنیان آریونت با ۳۲ پرسنل فارغ التحصیل مخابرات و الکترونیک و کامپیوتر فعالیت دارد، ما در سطح کشوری با مراکز مخابراتی، زیرساختی کشور در ارتباط هستیم و سازمان‌های مختلف نفت و گاز و پتروشیمی و... از ما برای زیرساخت ارتباطی خود تجهیزات خریداری می‌کنند.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در اشاره به ظرفیت‌های استانی گفت: استان ما استعداد‌های زیادی دارد ولی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم مثل جاده و...، حمایت‌های مالیاتی، حمایت‌های دانشگاهی، حمایت‌های معنوی و زیرساختی، این استعداد‌های انسانی عموماً در استان نمی‌مانند و درصدد هستند که به شهر‌های دیگر مهاجرت کنند. به دلیل اینکه در شهر‌های دیگر بیشتر از کسب و کار‌ها حمایت می‌شود.
مؤمنی‌تبار در اشاره به «افرادی که رویای ایجاد یک کسب و کار موفق را در سر می‌پرورانند» گفت: ما در کوچکترین استان کشور و یکی از محروم‌ترین استان‌ها، به قطب استراتژیک ترکیه و روسیه توانستیم صادرات «فناوری» داشته باشیم، نه مواد خامی که ندارند. این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم، این اتفاقات به دست بچه‌های بومی استان انجام شده و نشان می‌دهد که قابلیت نیرو‌های انسانی استان ما بالا است.
وی ضمن تقدیر از پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از فناوران و شرکت های دانش بنیان افزود: استان ما توانایی دانش بنیانی و رشد‌ایده‌ها را دارد و در آن شکی نیست، اما این استعداد‌های انسانی باید حمایت شوند.




نام شما

آدرس ايميل شما

حسین صمیمی
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت .مایه افتخاری دکتر
توکا
United States
آفرین ادامه بده موفق میشی.
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1