تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۵۱۹۱۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه زنده تلویزیونی؛

سیاست مردمی بودن دولت مبنای فرهنگی دارد / قرارگاه محرومیت‌زدایی در وزارت فرهنگ و ارشاد گامی مهم در تحقق شعارهای دولت است

۰
سیاست مردمی بودن دولت مبنای فرهنگی دارد / قرارگاه محرومیت‌زدایی گامی مهم در تحقق شعارهای دولت است
کبنا ؛
امین درخشان در ویژه برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی سیمای دنا با گرامیداشت هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو عصاره ارزشمند عمل و اندیشه بودند که منش و سیره آنها همواره الگوی دولتمردان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حوزه فرهنگ حوزه فکر و اندیشه است خاطرنشان کرد: هویت ملی هر جامعه در گروه حوزه فرهنگ است به طوری که فرهنگ روح حاکم بر هر جامعه است.
وی در این برنامه زنده تلویزیونی با اشاره نقش حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دولت ضمن تکریم جایگاه همه دستگاه های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دستگاه مرجع حوزه فرهنگ میداند. 
درخشان با بیان اینکه بیش از 100 ماموریت شاخص و اثر گذار از رسالت ها و ماموریت های وزارت ارشاد است گفت: در وزارت ارشاد تعدد و تنوع و تکثر ماموریت ها را شاهدیم که مسایل صرفا قرآنی و دینی ،کانون های مساجد تا مسائل صرفا حوزه مثل سینما ،تئاتر، تجسمی و موسیقی و شعر و ... در حوزه وظایف این وزارت است که مستلزم یک همگرایی و تعامل بین این مجموعه هاست. 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفتمان حاکم بر دولت سیزدهم را مردمی بودن دانست که این خود یک بنیان و ریشه  فرهنگی دارد. 
وی در ادامه مردم محوری فعالیت های فرهنگی و هنری را از سیاست های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد به ویژه شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بیان کرد: حمایت و تقویت مجموعه ها، تشکل ها، انجمن ها و موسسات فرهنگی و هنری را اولویت های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، تمرکز  در استان را  بر چهار محور «زیر ساخت، آموزش، تولید و مخاطب» دانست و گفت: برنامه ریزی‌ها  برای تحقیق این محورها است.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1