کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شادی و شعف شهرداری یاسوج پس از نشست با وزیر کشور؛

هیاهو برای هیچ

19 تير 1401 ساعت 22:04

بعد از نشست شهرداران کشور با وزیر کشور که شهردار یاسوج هم در بین آنها بود، گویا از پیشنهاد مقدم در مورد تشکیل کارگروه سرمایه‌گذاری استقبال شده است. پس آز آن، استقبال از این طرح را آنچنان در بوق و کرنا کرده‌اند که گویی ده‌ها سرمایه‌گذار جذب کرده‌اند، این در حالی است که شهرداری یاسوج در پرداخت حقوق کارکنان خود نیز مانده است و پروژه‌های اصلی شهر به دلیل نبود سرمایه‌گذار رها شده‌اند.


بعد از نشست شهرداران کشور با وزیر کشور که شهردار یاسوج هم در بین آنها بود، گویا از پیشنهاد مقدم در مورد تشکیل کارگروه سرمایه‌گذاری استقبال شده است. پس آز آن، استقبال از این طرح را آنچنان در بوق و کرنا کرده‌اند که گویی ده‌ها سرمایه‌گذار جذب کرده‌اند، این در حالی است که شهرداری یاسوج در پرداخت حقوق کارکنان خود نیز مانده است و پروژه‌های اصلی شهر به دلیل نبود سرمایه‌گذار رها شده‌اند.
به گزارش کبنا، همزمان با هفته نکوداشت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، نشست هم‌اندیشی شهرداران کلانشهرها، مراکز استان و شهرهای بالای دویست هزار نفر با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد. در این نشست، نستهن مقدم شهردار یاسوج به عنوان یکی از سخنرانان حاضر در جلسه به طرح موضوعاتی در خصوص قوانین و مقررات شهرداری ها و همچنین لزوم توسعه سرمایه‌گذاری در شهرها و موانع آن پرداخت. در سایت شهرداری یاسوج آمده است که گویا پیشنهاد شهردار یاسوج برای تشکیل کارگروه تخصصی سرمایه‌گذاری با حضور شهرداری‌های کلانشهرها مورد توجه قرار گرفت و پذیرفته شد و آمادگی یاسوج برای میزبانی از اولین جلسه این کارگروه از سوی شهردار نیز اعلام شد.
جالب است که یاسوج برای میزبانی اولین جلسه این کارگروه اعلام آمادگی کرده است و مقدم این را به عنوان یک دستاورد بزرگ برای خود در نظر گرفته است و جالب‌تر اینکه در سایت شهرداری، متن این خبر با تیتر «استقبال از پیشنهادات شهردار یاسوج در نشست شهرداران کلانشهرها با وزیر کشور» منتشر شده است. از سوی دیگر، این خبر را آنقدر در گروه‌های خبری منتشر کرده‌اند که گویی همین الأن یاسوج میزبان چندین سرمایه‌گذار بزرگ است. کسی نیست به مقدم بگوید جناب شهردار، بزرگترین پروژه‌های این شهر سال‌هاست به دلیل نبود سرمایه‌گذار راکد و رها شده‌اند، آنوقت به خاطر یک پیشنهاد اینچنین شوق شادی سر می‌دهی؟
شهرداری یاسوج در نظافت فضای شهر، نگهداری از فضای سبز و حتی در پرداخت حقوق کارکنان خود درمانده است. آنوقت شهردار یاسوج با طرح چنین ایده‌هایی برای خود پپسی باز می‌کند. یعنی کسی نیست به او طعنه‌ی اعتراض چندباره کارگران شهرداری را بدهد؟ کسی نیست به او گوشزد کند که رضایت شغلی در بین کارگران شهرداری چقدر پایین آمده است و آنها باید به خاطر مشکلات مالی مدام اعتراض کنند؟
و اما در مورد سرمایه‌گذاری که مقدم پُز آن را می‌دهد ولی تنها به حرف‌های گنده «گپ گپو» اکتفا می‌کند. در مورد این شیوه از گفتاردرمانی مقدم ذکر نکاتی لازم است. آقای شهردار که طرح کارگروه سرمایه‌گذاری را داده‌ای در نهایت پروژه سازمان اقتصادی کوثر از کجا سر در آورد؟ گفتنی است قریب به 6 سال پیش، استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد از ساخت بزرگترین مجتمع فرهنگی، تجاری و رفاهی در زمین تامین اجتماعی خیابان فردوسی یاسوج خبر داد که قرار بود با مشارکت مؤسسه اقتصادی کوثر پروژه‌ای با هدف ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر احداث شود. این پروژه که گفته می‌شد در مساحت ۲۰ هزار متر مربع و زیربنای ۸۵ هزار متر مربع در ۶ طبقه و کمتر از سه سال احداث شود، هنوز تکمیل نشده است. گفتنی است پروژه بزرگی که تنها گودبرداری آن انجام شده است بر اثر اختلاف بین سازمان اقتصادی کوثر و شهرداری یاسوج نیمه‌کاره رها شده و چهره شهر را بر هم زده است. در این پروژه که قرار بود با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دو سالن سینما، رستوران و پارکینگ احداث شود، جز داغی بر پیشانی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چیزی از آن نمانده است.
یکی دیگر از این پروژه‌ها که در مرکز شهر یاسوج و هفت تیر قرار دارد نیز جز حصارکشی دور آن، خبری از تکمیل و بهره‌برداری‌اش شنیده نمی‌شود.
گفتنی است که اغلب پروژه‌های شهری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیمه‌کاره رها می‌شوند و جز افتتاح و تخصیص اعتبار به آن، اقدام دیگری در پیشبرد و تکمیل پروژه صورت نمی‌گیرد. عدم اتمام این پروژه‌ها و رها کردن آنها، علاوه بر آسیب زدن به سرمایه استان، میل به سرمایه‌گذاری را کاهش داده و فشار روانی زیادی را بر شهروندان متحمل می‌کند. حال در چنین وضعیتی که شهرداری خود از عاملان عدم سرمایه‌گذاری در یاسوج است، چطور می‌توان باور داشت ایده کارگروه سرمایه‌گذاری که از سوی مقدم طرح شده است، عملی شود؟
وقتی که خود شهرداری از عاملان وضعیت موجود است، چگونه می‌توان امید داشت که بعد از چنین نشستی سرمایه‌گذاران به این شهر وارد شوند؟
باید گفت آقای شهردار لطفاً به جای طرح چنین ایده‌هایی و شادی و شعف پس از آن، تنها همین دو پروژه که به خاطر اختلافات و سوءمدیریت سال‌هاست راکد مانده‌اند را به بهره‌برداری برسان، پذیرش طرح‌هایت در تهران پیشکش! چرا که مشابه این طرح‌ها بارها و بارها ارائه شده ولی نتیجه‌ای نداشته است.


کد مطلب: 450168

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/450168/هیاهو-هیچ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1