کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

هشدار یک فعال محیط زیستی به دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد

12 تير 1401 ساعت 21:05

برخی‌ها گلوی خود را در جهت دفاع از جنگل‌های به تاراج رفته زاگرس در مجلس شورای اسلامی پاره نکنند! فکرتان را اصلاح کنید و تصمیمات دستوری و اجباری و تحت فشار انتخاب مدیران منابع طبیعی و محیط زیست را کنار بگذارید.


محسن تیربند - برخی‌ها گلوی خود را در جهت دفاع از جنگل‌های به تاراج رفته زاگرس در مجلس شورای اسلامی پاره نکنند! فکرتان را اصلاح کنید و تصمیمات دستوری و اجباری و تحت فشار انتخاب مدیران منابع طبیعی و محیط زیست را کنار بگذارید.
 مدتی است که در رسانه‌ها فاجعه‌های تخریب جنگل‌های زاگرس، این میراث گرانقدر که هر روز با یک داستان و بر اثر سوء مدیریت در حال نابودی است موج میزند.
گاهی تصرف منابع طبیعی، قاچاق چوب، آتش سوزی‌های عمدی، سوسک چوبخوار و بیماری زغالی و اکنون پروانه‌هایی که تارهای تنیده شده خود را هم در فکر مسولین و هم به دور درختان زاگرس تنیده است و در این اقیانوس تصمیم گیری هر کدام به جهتی پارو می‌زنید.
لازم است بدانید زنجیره اکوسیستمی منوط به منابع طبیعی تنها نیست و دیگر نهادهایی که در لاک سکوت فرو رفته‌اند سکوتشان دیگر جایز نیست و اگر نمی‌توانید مدیریت کنید کنار بروید و میدان را به اهلش بسپارید و دست از این لجبازی‌های سیاسی خانمان سوز بردارید.
این قایقی که میخ لجبازی شما در آن فرو رفته زنجیره حیات وحش و اکوسیستم‌های زیست محیطی را نشانه رفته و قطعاً تاثراتش در کل کشور گسترش خواهد یافت و دامن همه موجودات زنده را در بر خواهد گرفت.
اگر به آینده کار توجه نکنید شک نکنید غرامت سنگینی در قبال گسترش این فاجعه به دیگر مرزهای استانی و یا کشوری پرداخت خواهید کرد.
 سوء مدیریت در دو حوزه منابع طبیعی و محیط زیست کاملاً مشهود است.
توصیه به دانش آموختگان منابع طبیعی و محیط زیست به هیچ عنوان علم خود را در اختیار مدیران نالایق قرار ندهید تا از علم و تخصص شما بر این کرسی‌های ناحق تکیه نزنند.  


کد مطلب: 449853

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449853/هشدار-یک-فعال-محیط-زیستی-دستگاه-های-اجرایی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1