تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۴۴۹۶۳۱
در اقدامی عجیب؛

خبرنگاران از پوشش جلسات شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد منع شدند / جلسه پشت درب‌های بسته چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

۳
۰
خبرنگاران از پوشش جلسات شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد منع شدند / جلسه پشت درب‌های بسته چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟
کبنا ؛
روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در پیامی عجیب خطاب به خبرنگاران نوشت: جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از این به بعد به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.
به گزارش کبنا، شرکت در جلسات اداری کهگیلویه و بویراحمد و پوشش آنها یکی از پرتکرارترین کارهای خبرنگاران است. در حالی که بخشی از این جلسات اغلب نتیجه ملموسی ندارند، اما در بین آنها جلسه شورای برنامه‌ریزی یکی از مهمترین جلسات در استان است که به ریاست استاندار و دبیری رئیس برنامه و بودجه برگزار می‌شود.
در جلسه شورای برنامه‌ریزی علاوه بر مهمترین مسائل استان، میزان اعتبار، تخصیص اعتبار، اعتبارات برگشت خورده و مواردی از این دست مورد بحث قرار می‌گیرند. پیگیری پروژه‌ها و تکمیل و به ثمر رساندن آنها نیز از مواردی است که در این جلسات مطرح می‌شود. از این رو پوشش این جلسه از سوی خبرنگاران و بازتاب آن، یکی از مهمترین مطالبات مردم استان است.
اما حال در اقدامی بسیار عجیب، از سوی روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگاران اطلاع داده شد از این به بعد قرار است این جلسات بدون حضور خبرنگاران برگزار شود و خبرنگاران باید متن خبر را از روابط عمومی استانداری بگیرند.
گفتنی است نتایج پژوهش‌های داخلی و خارجی در مورد زمینه‌های وقوع فساد نشان داده است که یکی از اصلی‌ترین راه‌های جلوگیری از بروز فساد، شفافیت و وجود رسانه‌های آزاد است. وقتی که یکی از مهمترین جلسات استان بدون حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود، دیگر مردم از چند و چون تخصیص اعتبارات و کم‌کاری مدیران مطلع نمی‌شوند. همین موضوع ممکن است آسیب‌های بسیاری برای نظام اداری استان در پی داشته باشد.
مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری یکی از مشکلات ساختاری در کشور را که نیاز به اصلاح دارد، مشکل در نظام اداری کشور عنوان کرده بود. اما با چنین اقدامی نه تنها نظام اداری اصلاح نخواهد شد بلکه زمینه برای بروز مشکلات بیشتر نیز فراهم می‌شود.
اگر این پیام صحت داشته باشد و با نظر مستقیم استاندار نیز ابلاغ شده باشد، لازم است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علل راه ندادن خبرنگاران به این جلسات توضیح دهد.
به گزارش کبنا متن پیام روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به این شرح است: به اطلاع خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌رساند با توجه به دستور استاندار محترم مبنی بر غیر علنی برگزار شدن جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان، از این تاریخ به بعد تمامی جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان به صورت غیرعلنی برگزار می گردد و اصحاب رسانه می‌توانند اخبار مربوط به جلسه شورای برنامه ریزی را از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دریافت نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دولت رئیسی است دیگر تعجب نکنید
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت این استان با استاندارش و مدیرانش
محمدی
Iran, Islamic Republic of
احتمالا میخوان بودجه کل کشور بررسی کنند یا به حکم عقل میخوان بودجه کل استان بر حسب دلار ۴۲۰۰ بررسی کنند یا احتمالا میخوان
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1