تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۴۷۷۱۳
در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد

مسیح مهاجری: امام خمینی به میرحسین گفت نان را گران نکنید، حتی یک ریال / آقای رئیسی! این اعلام خطر را جدی بگیرید / شما که گفته بودید ما زندگی مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم، حالا چرا هر روز گره‌های جدیدی به زندگی مردم می‌زنید؟

۱
۰
مسیح مهاجری: امام خمینی به میرحسین گفت نان را گران نکنید، حتی یک ریال / نان، حتی در دوران جنگ تحمیلی هم گران نشد
کبنا ؛حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نان، حتی در دوران جنگ تحمیلی هم گران نشد. خودم از نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در همان زمان شنیدم که گفت امام خمینی شنیده بودند قرار است دولت نان را یک ریال گران کند، بلافاصله به من گفتند به هیچ وجه نان را گران نکنید حتی یک ریال.
به گزارش کبنا، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه نوشت: حالا با گذشت ۳۳ سال از پایان جنگ تحمیلی، دولتی که عنوان‌هائی از قبیل انقلابی و مردمی را بر خود گذاشته و مدعی است در حال انجام کار‌های جهادی است، نباید حتی سخن از گران کردن آرد و نان بگوید آنهم در زمانی که هر روز شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت انواع کالا‌ها هستیم و کمر مردم زیر بار گرانی‌های لحظه‌ای خم شده است.
نان، گوشت، روغن و در مواردی ماکارونی از نیاز‌های اساسی و ضروری زندگی مردم هستند. اینکه همزمان با عید فطر، بعضی از این کالا‌ها نایاب، بعضی از آن‌ها کمیاب و بقیه گران شدند و مسئولین مرتبط با نان سخن از طرح عرضه نان با کارت ملی و الزام مردم به خرید مازاد بر سهمیه ضروری با قیمت آزاد به میان آورده‌اند، کاری شبیه انداختن جرقه به انبار باروت کرده‌اند.
آیا دولتمردان مطمئن هستند افرادی با این قبیل طرح‌ها درصدد گذاشتن پوست خربزه به زیر پای دولت نیستند؟ ما رسانه‌ای‌هائی که از دوران جنگ تحمیلی تاکنون نشیب و فراز‌های زیادی را دیده‌ایم و شاهد شیطنت‌های زیادی توسط نفوذی‌ها با هدف براندازی دولت‌ها و حتی نظام بوده‌ایم، اکنون با مشاهده تصمیمات عجیب و غریب در بدنه دولت، احساس خطر جدی نموده و از روی خیرخواهی این خطر را به دولتمردان اعلام می‌کنیم. با توجه به حضور تعداد زیادی از عناصر گروه انحرافی وابسته و دل‌بسته به دولت‌های نهم و دهم در مسئولیت‌های کلیدی دولت سیزدهم، نمی‌توان احتمال شیطنت نفوذی‌ها برای براندازی این دولت را نادیده گرفت. آقای رئیس‌جمهور این اعلام خطر را جدی بگیرید.
اگر پدید آمدن وضعیت بسیار ناپایدار و خطرناک کنونی کار نفوذی‌ها نباشد، باید آن را نتیجه ضعف مدیریت دولتمردان به ویژه وزرای اقتصادی دانست. آقای رئیس‌جمهور هم باید به این سؤال اساسی پاسخ بدهد که چقدر زمان لازم است تا ایشان متوجه شود که با گفتاردرمانی نمی‌توان کشور را اداره کرد. اینکه دولت و رسانه ملی دست به دست همدیگر بدهند و درصدد برآیند گرانی آرد و کمبود ماکارونی و نایاب شدن روغن را به گردن قاچاق شدن این کالا‌ها بیندازند، راه فرار مناسبی نیست. مردم، این قبیل ترفند‌ها را نمی‌پذیرند. فرافکنی و تمام کاسه‌کوزه‌ها را بر سر قبلی‌ها شکاندن هم بعد از ۸ ماه استقرار کامل دولت و حاکمیت یکدست، دیگر جواب نمی‌دهد.
اگر واقعاً مشکلات کنونی را قاچاقچی‌ها به وجود آورده‌اند، چگونه است که این حاکمیت یکدست با در اختیار داشتن تمام ابزار‌ها نمی‌تواند جلوی قاچاق را بگیرد؟ اگر مشکل آرد را جنگ اوکراین به وجود آورده، چرا تجاوز روسیه به اوکراین را با صراحت محکوم نمی‌کنید و برای منصرف کردن ولادیمیر پوتین از ادامه دادن به این تجاوز نظامی بسیار خطرناک که بخش مهمی از جهان را به قحطی تهدید می‌کند تلاش جدی نمی‌کنید؟ شما که می‌دانید تحریم‌ها در پدید آمدن این وضعیت نقش دارند، چرا برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی کار مؤثری انجام نمی‌دهید؟ شما که گفته بودید ما زندگی مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم، حالا چرا هر روز گره‌های جدیدی به زندگی مردم می‌زنید؟
به این ترفند هم دلتان را خوش نکنید که رسانه‌های وابسته به دولت تلاش کنند انتقادکنندگان به وضعیت موجود که خودتان بانی آن هستید را ضدانقلاب و وابسته به آمریکا و صهیونیسم بنامند. دوران این قبیل برچسب زدن‌های بی‌پایه و اساس گذشته و مردم با چنین ترفندهائی کاملاً آشنا هستند. این واقعیت را درک کنید که مردم را نمی‌توان نسبت به منتقدان خیرخواه بدبین کرد. اکنون حتی نیرو‌های طرفدار خودتان هم به عملکرد‌های شما اعتراض دارند و اطلاع داریم که تلاش‌های درون‌گروهی هواداران دولت برای توجیه نیروهائی که مسأله‌دار شده‌اند همچون آب در هاون کوبیدن است. تصور نکنید کشور فاقد نیرو‌های کاردان و مدبر است. حالا که روشن شده شما نمی‌توانید از عهده حل مشکلات برآئید، شجاعانه کنار بروید و کار را به افراد کاردان بسپارید تا مردم و کشور را از این گرداب خطرناک نجات بدهند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ح.پ
Iran, Islamic Republic of
آقای مهاجری .
در جای نرمی خوابیدی. دیکته های دشمن را می گویی.
اقتصاد با امر ونهی فردی حل نمیشه.‌
در حای که تجارت جهانیست. و ارزش به دلار است نه به روضه وروزه. .
ردضه خودرا به شیخ روحانی می گفتی . که ذخایر ارزی کشوررا با وعده برجام و باع کتابی خالی کردند.‌.
مسئولان و وزیران ووکیلانند خائن .‌

مشکل تنفسی داریم تو از گرانی نان مردم را می ترساند.
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1