تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۴۷۳۷۳
در نشست شورای ذکات شهرستان کهگیلویه مطرح شد؛

تبیین و ترویج فرهنگ زکات تکلیفی الهی است

۱
تبیین و ترویج فرهنگ زکات تکلیفی الهی است
کبنا ؛ امام جمعه دهدشت تبیین و ترویج فرهنگ زکات را تکلیفی الهی دانست و گفت: همه ما موظف هستیم که مسئله زکات را تبیین کنیم.
به گزارش کبنا، امروز(6 اردیبهشت ماه 1401) جلسه نشست شورای ذکات کهگیلویه با حضور مسئولاناین شهرستان در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در این نشست با اشاره به اینکه در قرآن کریم نیز بارها به پرداخت زکات توصیه شده است، اظهارداشت: این فریضه دینی در کنار نماز آورده شده است و یک دستور العمل دینی است و قرب الهی را زکات برای ما خواهد داشت.
حجت‌الاسلام وحدانی فر تبیین و ترویج فرهنگ زکات را تکلیفی الهی دانست و افزود: همه ما موظف هستیم که مسئله زکات را تبیین کنیم و باید تلاش بشود که این کار انجام بگیرید.
وی گفت: زکات یک شاخص در نظام اسلامی است و ما باید نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشیم.
حجت الاسلام وحدانی فر یکی از راهکارهای مبارزه با فقر را پرداخت ذکات دانست و افزود: اگر می‌خواهیم مبارزه کنیم با فقر راهکار آن پرداخت زکات است و پرداخت آن از بین بردن وابستگی به مال دنیا است.
و با اشاره به اینکه برخی ها تفاوت بین پرداخت مالیات و زکات را نمی‌دانند افزود: تفاوت فراوان بین مالیات و زکات و خمس وجود دارد، مالیات یک مسئله مدنی است، در همه کشورها به عنوان یک قانون مدنی مالیات استفاده می‌شود، اما خمس و زکات یک تکلیف دینی، شرعی و اخلاقی است. 
وی در ادامه گفت: فلسفه مسلمانی ما عمل به احکام الهی است هرچند زکات صرفاً یک مسئله درون اسلامی نیست، بلکه در همه جوامع دینی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
1