تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۴۴۷۱۸۵
در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد

خودروهای شوتی تهدیدی برای کهگیلویه و بویراحمد / آماری از کالاهای قاچاق کشف شده در استان/عصبانیت معاون استاندار از یک سهل‌انگاری

۷
۰
خودروهای شوتی تهدیدی برای کهگیلویه و بویراحمد / عصبانیت معاون استاندار از یک سهل‌انگاری
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان محل تهدید خودروهای شوتی است و به یک فرهنگ پر خطر تبدیل شده است.
 به گزارش کبنا، سیدعلی احمدزاده در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که صبح امروز (چهارشنبه 31 فروردین ماه 1401) در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: مبارزه و برخوردهای میدانی با قاچاق کالا در استان نسبت به گذشته شدت گرفته و حرکت پرخطر خودروهای شوتی تهدیدی برای مسافران و رانندگان در مسیرها می‌باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، استان محل تردد و ترانزیت قاچاق کالا است، گفت: این روند باعث مشکلات و تهدید تولیدات داخلی، افزایش بیکاری، تعداد حوادث جاده‌ای و خطر سلامت جانی مردم شده است.
دکتراحمدزاده تاکید کرد: در مبارزه با این پدیده شوم قاچاق نیازمند اقدامات عملی و میدانی، ایجاد و استقرار ایستگاه ثابت کنترل و بازرسی در استان هستیم. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، براساس آمار کشفیاتی که منتشر شده آنچه قابل تأمل است کشف کالاهای اساسی قاچاق به ویژه کالاهایی هستند که برای سلامت وجان مردم بسیار خطر آفرین می‌باشند.
وی گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی، داروهای تقلبی، اسباب بازی، اقلام خوراکی و یا پتو و پوشاک که آلوده می‌باشند و احتمال بیماری زایی بالایی دارند از جمله برخی از این کلاهای قاچاق بارنداز و یا کشف شده هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آمار کشفیات سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ در استان عدد بالایی را نشان می‌دهد که تقویت فعالیت‌های میدانی، شناسایی و مبارزه جدی با سرشاخه‌ها، سرشبکه های قاچاق و مسیرهای قاچاق را نشان می‌دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزایش گشت‌های بازرسی در محورهای مختلف را یکی دیگر از راه‌های مقابله با قاچاق عنوان کرد و بیان داشت: محموله‌های کشف شده در انبارهای اموال تملیکی سیر مراحل قانونی خود را به صورت هدفمند به سرعت طی کنند.
احمدزاده با بیان اینکه، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در رابطه با خطرات کالاهای قاچاق، زمینه سازی لازم برای ناامن کردن منافع قاچاقچیان و سلامت مردم خواهد شد، بر فرهنگ سازی لازم برای عدم استقبال از کالاهای قاچاق تاکید کرد. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال ۱۴۰۰ عملکرد خوبی داشته و کهگیلویه وبویراحمد از استان‌های موفق کشور بوده و دبیر این ستاد مورد تقدیر قرار گرفته است.
 به گزارش کبنا، همچنین در این جلسه عنوان شد که در سال ۹۹ ارزش کالاهای کشف شده قاچاق در استان ۴۲۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۰ به میزان ۹۹۰ میلیارد ریال بوده است. 

همچنین تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال ۹۹ به میزان ۸۰۳ فقره و در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۶۱۱ فقره بوده است.
 تعداد متهمین دستگیر شده در سال ۹۹ به تعداد هزار و ۱۳۲ مورد و در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۶۱۱ مورد بوده است.
 در این نشست همچنین عنوان شد که تعداد خودروهای توقیف شده در سال ۹۹ به تعداد ۶۲۲ خودرو و در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۷۳۸ خودرو بوده است همچنین تعداد باندهای متلاشی شده در سال ۹۹ به تعداد دو باند و در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۷ باند بوده است که عمده کشفیات در زمینه مواد خوراکی، بهداشتی، آرایشی، پارچه، لوازم آشپزخانه و .... این بوده است.
 همچنین در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان شد که استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح سه ستاد مقابله با قاچاق کالاو و ارز در کشور قرار دارد که این سطح بندی نه به دلیل ضعف عملکرد بلکه بر اساس شاخص‌هایی مثل موقعیت جغرافیایی و میزان آلودگی به قاچاق بوده است.
 در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین در خصوص راه اندازی تعداد ۵ ایست بازرسی موقت در نقاط مختلف استان بحث و تبادل نظر شد که یکی در منطقه سرنجلکل یاسوج دیگری در محور پاتاوه به میمند دیگری در محل پل بریم باشت یکی دیگر از آنها در محور یاسوج بابامیدان در محل سرگچینه و دیگری نیز در محور یاسوج- شیراز پشت شهرک صنعتی است که این مکان‌ها به دبیرخانه اعلام شده است تا به سازمان‌های متولی جهت آماده سازی فضا اقدام کنند اما تاکنون هیچگونه اقدامی انجام نداده‌اند.
 در این نشست اعلام شد این مصوبه مربوط به دو سال پیش بوده و مکانهایی پیش‌بینی شده که مشکلی از لحاظ ترافیکی نداشته باشند پارکینگ برای آنها در نظر گرفته شده و نیازی به استفاده از زمین‌های منابع طبیعی ندارد.
 در همین خصوص معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسئولان تذکر داد تا هر چه زودتر مشکلات برطرف شده بازدیدی از مناطق یاد شده به عمل آمده و هر چه سریع‌تر ایست بازرسی‌های موقت راه اندازی شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار با انتقاد از چنین عملکردی گفت: مسئولان مرتبط گفت کارها را نمی‌توان فقط و فقط با یک تماس تلفنی انجام داد بلکه باید ابتدا بازدید میدانی از مناطق داشته باشید و سپس در یک بازه یک ماهه تمامی ایست بازرسی‌های موقت راه اندازی شوند تا شاهد مشکلات این چنینی در استان باشیم.


نام شما

آدرس ايميل شما

سیدجواد
Romania

به چشم خودم بارها دیدم جلوی چشم پلیس راه خودروهای شوتی رد میشن و با لبخند بدرقه شون میکنن، پلیس راه در استان ما و سراسر کشور داره چیکار میکنه؟
تخلفات رانندگی چه داخل شهر و چه در جاده ها بیداد میکنه و همه بی تفاوتن...
حسن
Iran, Islamic Republic of
آقایون بزرگوار ما الان در سال ۱۴۰۱ زندگی ایکنیم .بخدا بیشتر مردم دونن که ای جلسات فقط سی رفع تکلیف .سوگند یاد ایکنم اگه ده تا بسیجی پاک بدن و خوم سرجاده سادات محمودی هم یه پایگاه موقت ومو بدن یدونه ماشین قاچاق و دسمو در نیره ‌.جلسه لازم نی آقا .تمام پیره زنل ما دونن کو ماشی شوتیه کویکی نیسه کی تا الان جلوشونه گروفته که ما نیدیم.روزی یا شویی چهل یا پنجاه ماشین هیمه ی قاچاق داره خارج ایابو دریغ از یه بازرسی .روزی ماهی یه نفر داره بواسطه ماشینل شوتی کشته ایابو دریغ از یه برخورد قاطع .روزی یا شویی ده تا ماشین دارن تمام سرمایه ی طبیعی ایمانه شامل بیلهر و ...ایبرن لردگون کینه تا حالا گرفتین ده سال زندان سیش زدین که ما ندیدیم.حرف زیاده ولی تورابه قران جلسه ی پتی منین که بیشتر مردمه ناراحت بکنین.
Iran, Islamic Republic of
نگران نبو عزیز
باید ای جلسات ت بگیرن تا بیکار نبون 🤣🤣🤣
ب تو چ
United Kingdom
آقا زورو، بجای اینهمه صحبت و جومونگ بازی یه صحبت خیری میکردین، حداقل بگو چرا واسه اینا اشتغال زایی نمیکنید، چرا باید جنس تو بند ایقد مفت باشه نسبت به شهرهای دیگه؟؟؟ چرا ما همش دنبال نشون دادن خودمونیم و بجای رفع مشکل ایقد تو فیلم هستیم
سجاد
Iran, Islamic Republic of
وقتی نظارت نباشد بر خرید و فروش مردم مجبورند بروند تو یه شهر دیگه خرید کنند. یه یخچال تو یاسوج 35 میلیون است. اما تو بندر با 13 میلیون راحت خریداری می‌شود. عدالت کجاست
تلویزیون 25 میلیون است تو بندر 7 میلیون است. بنابراین دلیل قاچاق تفاوت زیاد قیمت هاست. لطفاً نظارت کنید . خدایی قضاوت کنید و عدالت علی (ع) را رعایت کنید و بجا آورید.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خودتون میگید موقت اخه دردی دوا میکند ایست بازرسی موقت
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام ...بالاخره یه توضیح هم می دادی چرا بودجه استان کم شده ؟ این بزرگترین مشکله ...چرا از حق مردم استان دفاع نکردین ؟
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
1