تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۴۴۷۱۱۷
در دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه با امام جمعه دهدشت مطرح شد؛

جهاد تبیین در دانشگاه‌‎ها نیازمند نگاهی جدید است

۱
جهاد تبیین در دانشگاه‌‎ها نیازمند نگاهی جدید است
کبنا ؛
امام جمعه دهدشت: جهاد تبیین در دانشگاه ها نیازمند نگاهی جدید است،این نگاه جدید به منزله این است که با گفتاری جدید مسائل دین اسلام بیان شود. 
به گزارش کبنا، امروز ( دوشنبه 29 فروردین ماه 1401) حجت‌الاسلام یوسف عمرانی نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهگیلویه با حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت دیدار کرد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت در این دیدار، اظهار داشت: جهاد تبیین در دانشگاه ها نیاز به نگاهی جدید دارد ، این نگاه جدید به منزله این است که با گفتاری جدید مسائل دین و اسلام بیان شود.
وی با تاکید بر اینکه مسئله جهاد تبیین یک ضرورت است افزود: اساتید دانشگاه باید در سال جدید توجه ویژه ای به مسئله جهاد تببین داشته باشند. جهاد تبیین تکلیف شرعی و دینی ماست.
وی افزود: این مسئله فقط مربوط به یک قشر خاصی از جامعه نیست، مسئله جهاد تبیین  تکلیفی است که خدای رحمان برعهده ما گذاشته است و این مسئله در دانشگاه باید کارشناسی  بشود.
وحدانی فر با اشاره به شعار سال جدید گفت:نباید بگذاریم شعار سال روی کاغذ بماند.
وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه باید بیانگر تبیین و تحلیل های علمی باشند افزود: ما تریبون نماز جمعه را در اختیار شما قرار میدهیم برای تحلیل و تبیین مسائل علمی.
وحدانی فر افزود:اساتید دانشگاه نباید خود را در چهار چوب کلاس و درس ببینند.اساتید دانشگاه باید استدلال و نقد کنند. نقدی منصفانه ، راهکارهای علمی و مشاوره بدهند.و این فضا را بوجود بیاورید که هر کسی نقد کرد نگوییم دشمن است. و مسولان پاسخگوی تحلیل های کارشناسی شده اساتید دانشگاه باشند.
وی در ادامه گفت:ما منتظر نقد نمازجمعه از اساتید دانشگاه هستیم، نماز جمعه تریبون مطالبه گری، رساندن صدای مردم ، و فضای عمومی جامعه است. نظرات و نقدهای اساتید کمک میکند کارها را بهتر پیش ببریم.
حجت الاسلام یوسف عمرانی نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه با ابراز خرسندی از این دیدار اظهارداشت:یکی از برنامه های مهم دانشگاه آزاد اسلامی توجه به اجرای برنامه های فرهنگی و مطابق ارزش های ناب اسلامی است و کارهای فرهنگی دانشگاه بصورت حضوری اجرا میشود.
عمرانی با اشاره به شعار سال در خصوص دانش‌بنیان افزود:در راستای درآمدزایی ۳۰۰۰ گل محمدی در سال حدید کاشت شد، با توجه به اینکه گل محمدی کم هزینه است و نسبت به خشکسالی های اخیر پرسود و درآمد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1