تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۴۴۶۷۰۶
در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان؛

درخواست امام جمعه اصفهان از مردم؛ چند نفره بروید و بساط روزه خواران را به هم بریزید

۳
۰
درخواست امام جمعه اصفهان از مردم؛ چند نفره بروید و بساط روزه خواران را به هم بریزید
کبنا ؛آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه برخی از افراد گزارش‌هایی را در خصوص روزه خواری اعلام می‌کنند، افزود: باید خود مردم امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند، اگر تنهایی امکان انجام این کار را ندارید چند نفره بروید و بساط روزه خواران را به هم بریزید، نمی‌گویم دعوا کنید، بلکه آنها را امر به معروف کنید.
به گزارش کبنا به نقل از مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه روزه گرفتن توفیقی است که نصیب ما می‌شود، اظهار داشت: هر آن‌کس که روزه نمی‌گیرد به جز افرادی که توانایی روزه گرفتن ندارند، مورد توفیق خدا نیست.
وی با بیان اینکه مسلمانان باید سختی تحمل کنند، بد و خوب را تشخیص دهند تا در غربال خداوند قرار بگیرند، افزود: شاهد برخی از روزه خواری‌ها هستیم که شایسته نیست و باید در این زمینه کار فرهنگی بیشتری انجام شود.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه صدقه دادن نباید با منت و سرزنش باشد، اضافه کرد: کمک کردن به دیگران امر پسندیده‌ای است که باید تنها برای رضایت خدا انجام شود.
وی با اشاره به مضروب شدن روحانیان در حرم مطهر رضوی ابراز داشت: برای سلامتی این روحانی که هنوز در بستر بیماری است دعا می‌کنیم و یاد روحانیان شهید شده را گرامی می‌داریم اما باید توجه داشت که درست است که این فرد ضارب افغان بوده است اما نمی‌توان این رفتار را به همه افاغنه نسبت داد، در ایران منافقان زیادی مردم را کشته‌اند، پس نمی‌توان این جنایات را به همه نسبت داد.
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: ما به فاطمیون افاغنه افتخار می‌کنیم و واقعاً بچه‌های خوبی هستند، برخی ها می‌گویند که بیشتر مشکلات ما افاغنه هستند اما نباید اینگونه بیان شود.
پشت میزنشینی برای همه امکان پذیر نیست
وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها اعلام شده است که با کمبود کارگر رو به رو هستند، افزود: باید توجه داشت که پشت میز نشینی برای همه امکان پذیر نیست، جوانان تحصیل کرده بیکار زیادی در استان اصفهان داریم که حاضر نیستند در کارخانه‌ها، مرغداری‌ها و … کار کنند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به روز پنج رمضان ۵۷ نیز گفت: در این روز جمعی در اصفهان بیرون آمدند و شعار علیه شاه دادند که به دنبال افراد زیادی شهید شدند و حکومت نظامی نیز اعلام شد که یاد و خاطره این شهیدان را گرامی می‌داریم.
وی همچنین به شهادت شهید سید محمد باقر صدر و خواهرش بنت الهدی صدر اشاره کرد و گفت: این خواهر و برادر در زندان بعث به شهادت رسیدند و این اتفاق مصیبت بزرگی برای جهان اسلام بود چرا که شهید محمدباقر صدر در ۲۵ سالگی به درجه اجتهاد رسید و دو کتاب نیز تألیف کرد که شهره جهانی داشت.
امر به معروف را در برابر روزه خواران انجام دهید
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه برخی از افراد گزارش‌هایی را در خصوص روزه خواری اعلام می‌کنند، افزود: باید خود مردم امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند، اگر تنهایی امکان انجام این کار را ندارید چند نفره بروید و بساط روزه خواران را به هم بریزید، نمی‌گویم دعوا کنید، بلکه آنها را امر به معروف کنید تا بفهمند در شهر جان داری زندگی می‌کنند و نه در شهر مرده‌ای که در آن ارزش‌ها از یاد رفته است.
وی گفت: نباید از کنار هم بی تفاوت رد شویم، امر به معروف و نهی از منکر متعلق به انسان‌های زنده است و اگر مانند چوب از کنار گناهان عبور کنیم، مرده تلقی می‌شویم.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به آغاز قرن جدید نیز افزود: چرخ تحولات تند تند می‌چرخد، سرعت تغییرات بالا رفته و ما نیز باید در این زمینه مطابق با جریان تکنولوژی و تحولات پیشروی داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
گوجه شده 25.000 هزار مردم نون ندارن بخورن اینهم یکماه بعدش چی؟
قلی
Iran, Islamic Republic of
بساط اختلاس را جمع کنید..
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
آغایانی که مبارزه گر شده اید :::علیه روزه خواری ؟؟؟؟ ((آیا روزه خوار ؟؟؟اگه نمازش را کسر خواند چی ؟؟؟؟))))) اسلام خودش فرموده (((مسافر روزه ندارد ))) +++. آیا دارد ؟؟؟ بیماران چی ؟؟؟؟ غارت شوند ؟؟؟؟؟
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

 روز ۲۴ فوریه‌ی ۲۰۲۲ (5 اسفندماه 1400) بود که اعلام شد روسیه تهاجم نظامی به اوکراین، ...
به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

دیکتاتورها همیشه دروغ گفته‌اند، براین اساس، ادعاهای اخیر کرملین محلی از اعراب ندارند....
1