تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۴۵۸۰۸
در همایش «گفتمان تأمین اجتماعی، توسعه و عدالت اجتماعی» عنوان شد:

طرح‌های جدید بیمه‌ای تأمین اجتماعی، فرصتی برای افراد بدون بیمه

۱
۰
طرح‌های جدید بیمه‌ای تأمین اجتماعی، فرصتی برای افراد بدون بیمه
کبنا ؛  همایش «گفتمان تأمین اجتماعی: توسعه و عدالت اجتماعی» با مشارکت و همکاری اداره کل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این همایش اعلام شد که طرح‌های جدید بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی فرصتی را برای بیمه شدن افرادی که در حال حاضر از هیچ نوع پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند، فراهم می‌آورد.
 این طرح‌ها که در قالب  «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» اجرا می‌شود، زنان خانه دار، دانشجویان و صاحبان مشاغل آزاد را دربرمی گیرد.
در این همایش که استادان دانشگاه، داتنشجویان رشته‌ها و مقاطع گوناگون تحصیلی، کارکنان دانشگاه و مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی حضور داشتند، مباحث مربوط به تأمین اجتماعی و ارتباطان با توسعه و عدالت اجتماعی، مقایسه تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه‌ای، تاریخچه تأمین اجتماعی، چالش‌های وضع موجود و پیش روی تأمین اجتماعی، طرح‌های جدید بیمه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی و... توسط سخنرانان ارائه شد.
اکرامی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، در این همایش، تأمین اجتماعی را از ضرورت‌های جوامع بشری به ویژه در عصر حاضر بیان کرد و گفت: موضوع تأمین اجتماعی از وظایف اصلی دولت‌ها به منظور تأمین آرامش افراد جامعه از جمله نیروی کار و در نتیجه رسیدن به رشد و توسعه محسوب می‌شود.


رسول چراغ سحر، مدیرکل تأمین اجتماعی استان، نیز با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی این سازمان گفت: تأمین اجتماعی با توسعه و شرایط اقتصادی کشور رابطه مستقیم دارد. از طرفی خود، جزو شاخص‌های اصلی توسعه به شمار می‌رود و به رشد و توسعه اقتصادی کشور و افزایش توان واحدهای تولیدی کمک می‌کند و از طرف دیگر، با کند شدن آهنگ اشتغال و افزایش هزینه‌ها دچار چالش و آسیب می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر بخش مهمی از هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت‌ها و هزینه‌های مربوط به مستمری تشکیل می‌دهد و این هزینه‌ها با وجود پایین بودم میزان اشتغال و ورودی‌ها، روند صعودی دارد و در واقع نسبت یا ضریب پشتیبانی هم چنان در حال کاهش است و این موضوع فشار زیادی را به این سازمان وارد می‌کند. با این حال همواره تلاش شده است تا بر کیفیت و کمیت خدمات سازمان افزوده و از تحمیل این فشار بر بیمه شدگان و مستمری بگییران جلوگیری شود.

وی گسترش دامنه شمول بیمه‌ای تأمین اجتماعی را از ضرورت‌های جامعه دانست و گفت: در حال حاضر طرح‌های جدید بیمه‌ای توسط این سازمان از جمله برای زنان خانه دار، دانشجویان و صاحبان مشاغل ازاد تحت عنوان بیمه فراگیر خانواده در حال اجراست و با اطلاع رسانی مستمر تلاش می‌شود افرادی که از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند از حمایت‌های بیمه‌ای تأمین اجتماعی برخوردار شوند.
به گفته وی، با ایجاد تمهیداتی از جمله غیرحضوری شدن خدمات، امکان استفاده از خدمات این سازمان از جمله انعقاد قراردادهای بیمه‌ای بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد فراهم شده است و متقاضیان می‌توانند با انتخاب نرخ‌های متفاوت از این طرح‌های بیمه‌ای استفاده و برای خود سابقه بیمه‌ای ایجاد کنند و در آینده از مزایایی مانند بازنشستگی بهره مند شوند.
دکتر فرهی، دبیر هیات امنای دانشگاه ازاد اسلامی یاسوج و از استادان این دانشگاه نیز گفت: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه پایدار، تأمین اجتماعی است و در دنیای مدرن امروزی خدمات تأمین اجتماعی به صورت رقابتی، متنوع و با کیفیت هر چه بهتر ارائه می‌شود.

وی گفت: در دنیای امروزی ارائه خدمات تأمین اجتماعی مبتنی بر حق و مشارکت افراد در تأمین هزینه‌هاست و فقدان آن به منزله بی عدالتی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به شمار می‌رود.
وی افزود: دولت‌ها بر مقوله تأمین اجتماعی تمرکز زیادی دارند و افول یا پایداری آنها بستگی به پایداری تأمین اجتماعی دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
توضیحات ریس تامین احتماعی چه ربطی به دانشگاه آزاد دارد
فرصت ايران در بازار نفت

فرصت ايران در بازار نفت

در شرايطي كه قيمت نفت در دالان صعودي قرار گرفته، تداوم تحريم‌ها و عدم احياي برجام، خسارت‌هاي ...
نابودي مركز موساد در اربيل

نابودي مركز موساد در اربيل

حال در شرايطي كه سيل واكنش‌هاي داخلي و خارجي به اين عمليات به‌تازگي به راه افتاده و تا ...
پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
1