تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۴۴۵۲۲۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان​​​​​​​ کهگیلویه و بویراحمد:

پتروشیمی گچساران سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد

۰
کبنا ؛رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان​​​​​​​ کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی گچساران با پیشرفت کاری بیش از ۹۰ درصد، نیمه نخست سال آینده بهره برداری می‌رسد.
به گزارش کبنا، سالار حسین‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حاشیه بازدید از پتروشیمی گچساران، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در این طرح اقتصادی مشغول هستند که پس از بهره برداری به بیش از هزار نفر می‌رسد.
 سالار حسین پور اضافه کرد: این طرح یکی از طرح‌های بسیار مهم در صنعت پتروشیمی به شمار می‌رود که سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله‌ای به طول ۹۰ کیلومتر تأمین می‌کند.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه کارخانه‌های پتروشیمی دهدشت و پلیمر گچساران از محصول این مجتمع به عنوان خوراک استفاده می‌کنند، افزود: امید است این طرح با تلاش و پیگیری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و متولیان امر تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.
  وی عنوان کرد: گاز متان مورد نیاز پتروشیمی گچساران به میزان ۵۳ هزار و ۹۰۰ متر مکعب در ساعت از خط سراسری تأمین و همچنین برق آن به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین می‌شود.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
1