تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۴۵۱۲۱
آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

جان باختن دو بیمار کرونایی طی 24 ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

۰
جان باختن دو بیمار کرونایی طی 24 ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دو نفر به علت ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز شنبه (7 اسفندماه 1400) محمد غلام نژاد اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی های ناشی از کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با فوت دو نفر به ۱۱۷۱ نفر رسیده است.
وی اظهار کرد: دو هفته دیرتر از سایر استانها وارد پیک ششم شده ایم و همچنان در این پیک هستیم و ممکن است این پیک شدیدتر شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص وضعیت کرونایی شهرستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، باشت و چرام در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستانهای بهمئی، لنده و مارگون در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان دنا در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
غلام نژاد تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۵۸۷ هزار و ۳۳۷ نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی دولتی داشته ایم و طی دیروز ۱۷۷۰ نفر مراجعه کننده داشته این.
وی ادامه داد: دیروز ۵۸۲ تست گرفته شده که ۳۰۳ مورد مثبت بوده و در هفته گذشته ۴۵۱۹ تست گرفته شده که ۲۴۲۵ نفر مثبت بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در هفته گذشته ۲۹۵ مورد بستری در بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی داشته ایم و در روز جمعه ۲۶ نفر بستری شدند.
غلام نژاد تاکید کرد: طی دی ماه ۱۲ نفر فوتی داشته این اما در یک هفته اول بهمن ماه ۱۳ مورد فوت کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.
وی در خصوص تست کرونا و امیکرون تصریح کرد: معمولا ۴۰ درصد تست های کرونا ممکن است که منفی کاذب باشند که این میزان در کرونای امیکرون به ۵۰ درصد هم می رسد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در رابطه واکسیناسیون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۲۰۵ واکسن تزریق شده است که از این تعداد ۵۳۸ هزار نفر معادل ۹۱ درصد نوبت اول، ۴۷۷ هزار و ۷۲۳ نفر معادل ۸۲ درصد و نوبت سوم جدی گرفته نشده است.
غلام نژاد افزود: از مهمترین دلایل شیوع کرونا در پیک ششم عادی انگاری است و پروتکل‌های بهداشتی را در مراسم عروسی و عزا، تجمعات، بازار و مشاغل مختلف جدی نمی‌گیرند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

شاید همین یک جمله که گفتند «تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های ...
1