تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۴۵۱۰۲
بازدید از پروژه استادیوم ورزشی یاسوج

سرقت دو و نیم میلیارد تومانی از استادیوم ورزشی شهر یاسوج

۱۱
۲
سرقت دو و نیم میلیارد تومانی از استادیوم ورزشی شهر یاسوج
کبنا ؛
مدیرکل دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از استادیوم ورزشی 15000 نفری یاسوج گفت: بخش زیادی از اموال و تأسیسات استادیوم به ارزش تقریبی دو و نیم میلیارد تومان شامل تأسیسات برقی ، آب و فاضلاب و ... به دلیل عدم نگهداری و حفاظت از استادیوم ورزشی شهر یاسوج به سرقت رفته است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز شنبه (7 اسفندماه 1400) کیهان مدیرکل دیوان محاسبات استان با همراهی معاون فنی و امور حسابرسی، مدیر گروه حسابرسی، حسابرس اداره کل ورزش و جوانان و بهروز جهانبخش سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولان دستگاه اجرایی از استادیوم ورزشی 15000 نفری یاسوج بازدید کردند.

احداث استادیوم ورزشی شهر یاسوج در زمینی به مساحت 32.000 متر مربع شامل زمین چمن فوتبال،پیست دو و میدانی،جایگاه مخصوص،رختکن و سرویسهای بهداشتی،اتاقهای داوران و مربیان،منبع هوایی،تأسیسات و نور و صوت و گرما با اسکلت بتنی شروع شده گردید که مهمترین اهداف استادیوم، استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های ورزشی استان و برگزاری مسابقات کشوری و استانی بوده و عملیات اجرایی آن در سال 1383 از محل اعتبارات ملی – استانی ( طرحهای ویژه پیوست شماره 1 قانون بودجه ) شروع و تا پایان دی ماه 1400 مبلغ  25 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی ملی جهت احداث آن هزینه گردیده و پیشرفت فیزیکی آن در مجموع حدود 90 درصد می باشد. براساس برآورد دستگاه اجرایی جهت تکمیل و بهره برداری کامل  استادیوم مبلغ 5 میلیارد تومان اعتبار لازم می باشد.بر اساس بازدیدهای میدانی و بررسیهای به عمل آمده مهمترین مشکلات اجرای این پروژه که قریب به 17 سال از شروع آن گذشته شامل مواردی از قبیل عدم تأمین منابع مالی و بودجه لازم و مناسب، عدم توجه لازم به برنامه زمانبندی، عدم نظارت مستمر کمی و کیفی بر اجرای طرح، عدم پیگیری های لازم و کافی جهت تامین اعتبارات لازم بوده است.
سرقت به دلیل عدم نگهداری و حفاظت از استادیوم ورزشی
همچنین در نتیجه بررسی های به عمل آمده ، با توجه به اینکه پروژه در تاریخ 12/12/1393 تحویل موقت گردیده و طبق قوانین موجود نواقص پروژه در زمان تحویل موقت نباید بیشتر از 3% کل کار باشد ، متاسفانه به دلیل عدم نظارت کافی ناظرین پروژه و مهندسین مشاور  با وجود قریب به ( 101 مورد ) نقص در عملیات اجرایی ، پروژه از پیمانکار تحویل گردیده که ضمن عدم رفع نواقص از سال 1393 تا کنون توسط پیمانکار ، بخش زیادی از اموال و تأسیسات استادیوم شامل تأسیسات برقی ، آب و فاضلاب و ... به دلیل عدم نگهداری و حفاظت از استادیوم به سرقت رفته که بنا به اظهار سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و سایر مسئولین ذیربط دستگاه اجرایی ، ارزش تقریبی اموال سرقتی معادل دو و نیم میلیارد(2.5 میلیارد) تومان  برآورد میگردد که موضوع در حال پیگیری و اقدام قانونی می باشد.  

در این بازدید پس از بیان مسائل و توضیحات کارشناسی و فنی توسط مدیر و کارشناسان اداره کل ورزش جوانان،جناب آقای کیهان مدیرکل دیوان محاسبات استان با بیان اینکه بهره برداری از استادیوم ورزشی نیازمند تأمین اعتبار لازم و کافی جهت تکمل و بهره برداری می باشد در ادامه اشاره نمودند که استادیوم در مرکز استان و در شهر یاسوج و در جوار مجموعه ورزشی شهدای دولت آباد بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای ورزشی استان می باشد، که می طلبد دستگاه اجرایی ضمن پیگیری و رفع ایرادات و اشکالات و نیز  تخلفات صورت گرفته در این پروژه ، نسبت به تکمیل آن در اسرع وقت اقدام نماید.

نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
این جهانبخش ورزش رو نابود کرده تمام هیئت ها رو به تعطیلی کشانده نمی تونست یه نظارت براین اموال داشته باشه
h.p
Iran, Islamic Republic of
اینجا استانی است که پروژه هایش نه دولت به دولت و نماینده به نماینده بلکه نسل به نسل به صورت ناقص افتتاح می شوند.
چنانچه شخصی همین امروز از استان خارج شود و 10 سال بعد وارد استان شود متوجه کمترین تغییری نخواهد شد...
جایی که طایفه مشخص می کند که کی نماینده بشه نه صلاحیت
جایی که برای بدیهی ترین نیاز ها باید نامه درخواست نوشت به فلان شخص و فلان نماینده و....
آری
گویی انیجا زمان متوقف شده شده است و فقط اشخاص میاند و میروند
مرغ شب خوان چرا سکوت کرده ای....
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
سلام
خدمت تمامی ورزش دوستان
تو دوران آقای علوی اینجوری شدیم و ورزش استان ضعیف و ضعیف تر شد
علی بی غم
Iran, Islamic Republic of
پس حراست اداره ..
سید
Iran, Islamic Republic of
این سری از مشکلات موجود در استان نتیجه سوء مدیریتها و انتصاب مدیران سیاسی است که ذره ای از اصول مدیریت را بلد نیستند و تنها به صرف وابستگی فامیلی و حزبی سکان مدیریت را به دست میگیرند.تا انتخاب مدیران به این شیوه باشه وضع از این بدتر هم خواهد شد.
ع.س
Romania
یه سر هم به استادیوم لوداب بزنید تمام میله های دور استادیوم را از جا کندن بردن. تمام درب و پنجره ساختمان ها را بردن
Iran, Islamic Republic of
۴ تا نگهبان داشت که
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید دولت که خوب خرجتون میکنه فعلا.فدای سرتون
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
حیف شد این ورزشگاه
Iran, Islamic Republic of
شیک ترین ساختمان و فضایی که در مرکز استان هست این ورزشگاه است پیشینیان خیلی زحمت کشیدند تا درست شده نگهداری و استفاده از آن بیشتر برنامه می خواهد کمتر هزینه، احتمالا تربیت بدنی هزینه دو نگهبان را با هم نداشت که پرداخت کنه که با این روز افتاد، از اسفند به بعد هوا خوب میشه جوانان را باید هدایت کرد به طرف ورزشگاه تا استفاده کنند
قدرت
Iran, Islamic Republic of
به جز م. کسی دیگه ای نمیتونه بدزده خاطرتون جمع
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1