کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید از پروژه استادیوم ورزشی یاسوج

سرقت دو و نیم میلیارد تومانی از استادیوم ورزشی شهر یاسوج

7 اسفند 1400 ساعت 10:10

مدیرکل دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از استادیوم ورزشی 15000 نفری یاسوج گفت: بخش زیادی از اموال و تأسیسات استادیوم به ارزش تقریبی دو و نیم میلیارد 2.5 میلیارد تومان شامل تأسیسات برقی ، آب و فاضلاب و ... به دلیل عدم نگهداری و حفاظت از استادیوم ورزشی شهر یاسوج به سرقت رفته است.


مدیرکل دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از استادیوم ورزشی 15000 نفری یاسوج گفت: بخش زیادی از اموال و تأسیسات استادیوم به ارزش تقریبی دو و نیم میلیارد تومان شامل تأسیسات برقی ، آب و فاضلاب و ... به دلیل عدم نگهداری و حفاظت از استادیوم ورزشی شهر یاسوج به سرقت رفته است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز شنبه (7 اسفندماه 1400) کیهان مدیرکل دیوان محاسبات استان با همراهی معاون فنی و امور حسابرسی، مدیر گروه حسابرسی، حسابرس اداره کل ورزش و جوانان و بهروز جهانبخش سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولان دستگاه اجرایی از استادیوم ورزشی 15000 نفری یاسوج بازدید کردند.

احداث استادیوم ورزشی شهر یاسوج در زمینی به مساحت 32.000 متر مربع شامل زمین چمن فوتبال،پیست دو و میدانی،جایگاه مخصوص،رختکن و سرویسهای بهداشتی،اتاقهای داوران و مربیان،منبع هوایی،تأسیسات و نور و صوت و گرما با اسکلت بتنی شروع شده گردید که مهمترین اهداف استادیوم، استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های ورزشی استان و برگزاری مسابقات کشوری و استانی بوده و عملیات اجرایی آن در سال 1383 از محل اعتبارات ملی – استانی ( طرحهای ویژه پیوست شماره 1 قانون بودجه ) شروع و تا پایان دی ماه 1400 مبلغ  25 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی ملی جهت احداث آن هزینه گردیده و پیشرفت فیزیکی آن در مجموع حدود 90 درصد می باشد. براساس برآورد دستگاه اجرایی جهت تکمیل و بهره برداری کامل  استادیوم مبلغ 5 میلیارد تومان اعتبار لازم می باشد.بر اساس بازدیدهای میدانی و بررسیهای به عمل آمده مهمترین مشکلات اجرای این پروژه که قریب به 17 سال از شروع آن گذشته شامل مواردی از قبیل عدم تأمین منابع مالی و بودجه لازم و مناسب، عدم توجه لازم به برنامه زمانبندی، عدم نظارت مستمر کمی و کیفی بر اجرای طرح، عدم پیگیری های لازم و کافی جهت تامین اعتبارات لازم بوده است.
سرقت به دلیل عدم نگهداری و حفاظت از استادیوم ورزشی
همچنین در نتیجه بررسی های به عمل آمده ، با توجه به اینکه پروژه در تاریخ 12/12/1393 تحویل موقت گردیده و طبق قوانین موجود نواقص پروژه در زمان تحویل موقت نباید بیشتر از 3% کل کار باشد ، متاسفانه به دلیل عدم نظارت کافی ناظرین پروژه و مهندسین مشاور  با وجود قریب به ( 101 مورد ) نقص در عملیات اجرایی ، پروژه از پیمانکار تحویل گردیده که ضمن عدم رفع نواقص از سال 1393 تا کنون توسط پیمانکار ، بخش زیادی از اموال و تأسیسات استادیوم شامل تأسیسات برقی ، آب و فاضلاب و ... به دلیل عدم نگهداری و حفاظت از استادیوم به سرقت رفته که بنا به اظهار سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و سایر مسئولین ذیربط دستگاه اجرایی ، ارزش تقریبی اموال سرقتی معادل دو و نیم میلیارد(2.5 میلیارد) تومان  برآورد میگردد که موضوع در حال پیگیری و اقدام قانونی می باشد.  

در این بازدید پس از بیان مسائل و توضیحات کارشناسی و فنی توسط مدیر و کارشناسان اداره کل ورزش جوانان،جناب آقای کیهان مدیرکل دیوان محاسبات استان با بیان اینکه بهره برداری از استادیوم ورزشی نیازمند تأمین اعتبار لازم و کافی جهت تکمل و بهره برداری می باشد در ادامه اشاره نمودند که استادیوم در مرکز استان و در شهر یاسوج و در جوار مجموعه ورزشی شهدای دولت آباد بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای ورزشی استان می باشد، که می طلبد دستگاه اجرایی ضمن پیگیری و رفع ایرادات و اشکالات و نیز  تخلفات صورت گرفته در این پروژه ، نسبت به تکمیل آن در اسرع وقت اقدام نماید.


کد مطلب: 445102

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445102/سرقت-دو-نیم-میلیارد-تومانی-استادیوم-ورزشی-شهر-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1