تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۴۴۹۷۰
کبنا گزارش می دهد؛

تبعیض در پرداخت حقوق کارگران شهرداری یاسوج / شهردار جوابگوی ما نیست / پیمانکار حقوق و مزایای ما را به یغما می برد

۵
۲
تبعیض در پرداخت حقوق کارگران شهرداری یاسوج / شهردار جوابگوی ما نیست / پیمانکار حقوق و مزایای ما را به یغما می برد
کبنا ؛
کارگران شهرداری یاسوج به دلیل تأخیر 5 ماهه در پرداخت حقوق خود، جلوی درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (3 اسفندماه 1400) کارگران شهرداری یاسوج 5 ماه است حقوق نگرفته اند. آخرین پرداختی خود را در مهرماه 1400 دریافت کرده اند. این نیروهای پاکبان شهرداری یاسوج حدود 200 نفر هستند که در شیفت های مختلف روز و شب مشغول به کار هستند، هر کدام بیش از 10 سال، 15 سال و 20 سال سابقه کار دارند. این کارگران می گویند هر کدام حدود 5 یا 10 سال یا بیشتر شده که بیمه خود را دریافت نکرده اند، حقوق و مزایای کارگرها بارها دچار عقب افتادگی شده و کارگرانی که عمری در این نهاد زحمت کشیده اند، با وجود تأخیر در پرداختی و نارضایتی، به دلیل بیکاری وسیع و طلبکاری ماه های زیادی از حقوق و بیمه خود از شهرداری، نمی توانند همین شغل را هم رها کنند و به سراغ شغل دیگری بروند.

ناگفته پیداست که نظام پیمانکاری وضعیت تبعیض آمیزی را ایجاد کرده و موجب شده حقوق کارگران به درستی به دست آنها نرسد.
رئیس جمهوری و همچنین وزرا در زمان رأی اعتماد خود به نظام پیمانکاری انتقاد وارد کرده و قول داده اند وضعیت کارکنان دولت ساماندهی شود. نمایندگان ماه هاست این موضوع را پیگیری کرده اند اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است، نهایتا روز گذشته ریاست سازمان امور استخدامی دولت جدید قول داد ظرف ۴۵ روز لایحه ای را برای ساماندهی این نیروها ارائه کند، اما مشخص نیست که چه سرانجامی بیابد.
یکی از کارگران معترض، در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز گفت: 15 سال است که نیروی شهرداری هستم، کارگران از دست پیمانکاری ذله شده اند، چرا ما با این سابقه کار، که نزدیک به بازنشستگی هستیم نباید رسمی شویم؟
یکی دیگر از کارگران گفت: نوعی تبعیض میان کارگران در شهرداری قائل می شوند، پیمانکار حقوق و مزایای ما را به یغما می برد، پیمانکار عیدی و سنوات ما را برده است.
این کارگر اظهار کرد: بطور کامل بین نیروهای شرکتی و خدماتی تبعیض وجود دارد، تا زمانی که تبدیل وضعیت نشویم و نظام پیمانکاری برچیده نشود مشکل ما حل نمی شود.
یکی دیگر از این نیروها گفت: راننده های پاکبان خدمات شهرداری و نیروهای خدمات شهرداری 5 ماه است حقوق دریافت نکرده اند.
وی گفت: ما را به پیمانکار ارجاع می دهند، پیمانکار می گوید پول نیست.
این کارگر اظهار کرد: مشکلات ما از اجاره خانه تا اقساط بانک، خرج و مخارج و ... است. کارگری که دریافتی است 4 میلیون تومان است، وقتی بعد از 5 ماه یک برج حقوق دریافت کند، 4 میلیون را چکار کند؟
یکی از کارگران اظهار کرد: هر 5 ماه یک برج به ما حقوق می دهند، همه ما زن و بچه داریم، مشکل داریم، شهردار می آید جوابگوی ما نیست، رئیس خدمات جوابگو نیست.
در آستانه عید نوروز، کارگران شهرداری بیش از 5 ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند، این کارگران پیش از این نیز بارها صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانده اند اما کسی پاسخگوی آنها نبوده است. این کارگران معتقدند که میان کارگران و نیروهای شرکتی و رسمی تبعیض قائل می شوند و از طرفی پیمانکارها حق و حقوق آنها را می خورند و به هیچ کس پاسخگو نیستند.






نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
اون ۴تا عضو شورایی که لابی کردن با شهردار و شهرو گروگان گرفتین خدا ازتون نگذره.ان شاءالله یک روزی یک جایی تقاص پس خواهید داد شک نکنید
Iran, Islamic Republic of
خدا ازشون نگذره
کارگر شهرداری
Iran, Islamic Republic of
همه ما تا پایان بهمن ماه بیمه مان واریز شده حقوق و عیدی وسنواتمان را تا پایان سال گرفتیم فقط ۲۰ الی ۳۰ نفر نگرفتند تا پایان ابان هم حقوق گرفتیم مابرای اذر دی و بهمن هستیم
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
خوت تنها یا کسی هم کمکت کرده
محمد
Iran, Islamic Republic of
والا حقوق نیروهای شرکتی پزشکی قانونی الان چندماه هست هم ندادن پیمانکار نیک سیرت با حمایت موحد
چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

شاید همین یک جمله که گفتند «تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های ...
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
1