تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۵
کد مطلب : ۴۴۴۶۱۹
با صدور اطلاعیه‌ای؛

مدارس کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شدند + جزئیات

۰
مدارس کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شدند + جزئیات
کبنا ؛سویه جدید امیکرون روز به روز در سطح جامعه در حال افزایش است و در استان کهگیلویه و بویراحمد این سویه جدید جولان می‌دهد و افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. مدارس شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه تعطیل شدند.
به گزارش کبنا، آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اعلام کرد از شنبه بیست و سوم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تا زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورات جدیدی را مصوب کنند کلیه‌ی مدارس شهری و روستایی شهرستان بویراحمد می‌بایست به صورت حضوری-مجازی (تلفیقی) به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
 در اطلاعیه آموزش و پرورش آمده؛ بر حسب دستور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، فعالیت‌های آموزشی کلیه‌ی مدارس مانند چند ماه اخیر همچنان حضوری-تلفیقی است و مدیران مدارس می‌بایست با گروه بندی به آموزش حضوری و مجازی خود ادامه دهند.
 از شنبه بیست و سوم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تا زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورات جدیدی را مصوب کنند، می‌بایست تمامی مدیران، عوامل اجرایی، آموزگاران، دبیران، مراقبین سلامت، مربیان و مشاوران و.... مدارس در مدرسه حضور داشته باشند و معلمان مانند چند ماه اخیر به آموزش همزمان حضوری و مجازی بپردازند.
 در این راستا ضرورت دارد علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، مقررات ویژه‌ای از طریق فاصله گذاری اجتماعی، برای کاهش مواجهات، متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت آموزشی و مهارتی در نظر گرفته شود.
 توجه به پیشگیری از تجمع، رعایت فاصله‌گذاری در ترددها و تهویه مناسب از موارد قابل توجه در این شرایط است و کماکان اولویت شامل شستن دست‌ها، فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک برای همه افراد در مدرسه مورد تأکید است.
در خصوص فاصله گذاری اجتماعی با توجه به دستورالعمل مشترک دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اشاره کرد باید به نکات ذیل توجه ویژه داشت:
 ۱_فعالیت مدارس روستایی و عشایری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مجاز است.
 ۲_تعداد افراد در کلاس‌ها با احتساب ۱٫۵ متر فاصله و ۲٫۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود.
۳_ از هرگونه تجمع در محل‌های عمومی اجتناب شود.
 ۴_ در صورتی که مواجهه چهره به چهره کادر اجرایی، دانش آموز، والدین و ... با یکدیگر ناگزیر باشد، در حداقل زمان ممکن و با رعایت فاصله ایمن حداقل ۱٫۵ متر و با استفاده کامل از ماسک و وجود تهویه هوایی مناسب، برگزار شود.
 ‌۵_ استراحت بین کلاس‌های دانش آموزان در حداقل زمان و در زمان‌های مختلف بین کلاسها انجام شود تا از تجمع آنان در کنار هم خودداری شود.

 ۶_حتی المقدور از ورود و تردد افراد و اشخاص و مراجعات متفرقه به محیط مدرسه جلوگیری به عمل آید و شیوه‌های پاسخگویی از ورودی مدرسه به نحوی باشد که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.
 ۷_فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی به صورت انفرادی و یا گروه‌های حداکثر ۱۵ نفره، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط‌های باز بلامانع است. 
۸_آموزش لازم به والدین برای متعهد بودن آنها در مورد نفرستادن دانش آموز مبتلا یا مشکوک به بیماری واگیر به مدرسه انجام شود.
 ۹_از ورود دانش آموزان مشکوک به مدرسه جلوگیری شود تا با مراجعه به پزشک گواهی سلامت یا عدم سلامت خود را دریافت و به مدرسه ارائه دهند. (در صورتی که پزشک مربوطه دستوری مبنی بر استراحت دانش آموز صادر کند، می‌بایست فعالیت‌های آموزشی را از طریق مجازی در منزل دریافت کند)
 ۱۰_مراقب سلامت مدرسه لازم است در صورت مشاهده علائم بیماری در بین دانش آموزان و کارکنان، اقدامات بهداشتی لازم را انجام دهند. 
۱۱_ معلمان تنها در صورت ارائه پاسخ تست مثبت کرونا، از آموزش حضوری تا زمان لازم برای استراحت طبق دستور پزشک معاف هستند اما آموزش مجازی را می‌بایست ادامه دهند.
 ۱۲_ حضور دانش آموزانی که بیماری‌های خاصی نظیر آسم، دیابت و.... دارند، می‌بایست با مشورت با پزشک باشد تا در صورت نیاز با ارائه‌ی گواهی معتبر، فعالیت‌های آموزشی مدارس را به صورت مجازی دنبال کنند.
 ۱۳_ دانش آموزان و کارکنان مدارس مبتلا به بیماری کرونا، پس از طی دوران درمان و نقاهت، برای بازگشت به مدرسه لازم است مورد ارزیابی پزشک قرار گیرند و گواهی سلامت خود را به مدرسه ارائه دهند.
 ۱۴_به تهویه‌ی مناسب هوا توجه شود به منظور افزایش حرکت و جریان هوا در داخل کلاس پنجره‌های کلاس درس به صورت ۴۵ درجه باز باشند.
۱۵_در موارد حاد، مدیران مدارس می‌توانند با معاون آموزشی مربوطه و کارشناس سلامت اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان جهت چاره اندیشی مشورت کنند تا تصمیم واحدی اتخاذ شود.
گفتنی است طبق اعلام فرمانداری، تعطیلی مدارس و پیش‌دبستانی‌های بویراحمد این هفته هم ادامه دارد.
  
مدارس شهرستان کهگیلویه به دلیل شیوع امیکرون تعطیل شد
  فرماندار کهگیلویه با تأیید اعلام دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر قرمز شدن وضعیت این شهرستان اظهارکرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا سویه اُمیکرون در شهرستان کهگیلویه کلاس‌های حضوری در مقطع ابتدایی و مهدهای کودک متوسطه اول (راهنمایی) و متوسطه دوم از روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ تا اطلاع ثانوی تعطیل است
رییس ستاد مدیریت کرونای شهرستان خاطر نشان کرد: این تصمیمات در راستای قطع زنجیره انتقال سویه جدید ویروس کرونا اتخاذ شده است.
وی  با اشاره به قدرت بالای انتشار سویه اُمیکرون تصریح کرد: شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس ضمن استفاده از ماسک فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

شرمت الله داربام بخشدار چاروسا نیز از تعطیلی مدارس چاروسا خبر داد و گفت: به دلیل شرایط حاد کرونایی مدارس تمام مقاطع چاروسا از فردا شنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.
 بخشدار چاروسا از مردم و دانش آموزان خواست تا در این شرایط سخت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 
 مدارس ابتدایی شهر سی سخت تا آخر هفته تعطیل شد
به دلیل شیوع گسترده امیکرون در مدارس شهر سی سخت کلیه مدارس ابتدایی شهر سی سخت از طرف ستاد کرونا به مدت یک هفته تعطیل شد.
 طبق مصوبه ستاد کرونا شهرستان دنا، با توجه به شیوع گسترده سویه امیکرون در مدارس شهر سی سخت مدارس ابتدایی شهر سی سخت از فردا ۲۳ بهمن ماه تا آخر هفته تعطیل و فقط به صورت مجازی تدریس خواهد شد.
 گفتنی است هنوز تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس راهنمایی از سوی ستاد کرونای شهرستان دنا گرفته نشده است و طی دو الی سه روز آینده تصمیم گیری خواهد شد.
 
مدارس ابتدایی شهرستان بویراحمد همچنان تعطیل است
فرماندار بویراحمد گفت:‌ تعطیلی مدارس دوره ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان بویراحمد این هفته نیز ادامه دارد.
 شهرام مهدوی‌مطلق در این زمینه اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده امیکرون و افزایش بیماران بستری در این شهرستان مدارس دوره ابتدایی و پیش دبستانی همچون هفته گذشته تعطیل است.
  فرماندار بویراحمد در ادامه در خصوص وضعیت مدارس راهنمایی و دبیرستان نیز گفت: فعالیت آنها چنین است که مدیران مدارس با تشخیص خود و با هماهنگی با اداره آموزش و پرورش تصمیم به حضوری و غیر حضوری کردن مدارس خواهند داشت.
 وی با اشاره به مدارس روستایی شهرستان بویراحمد گفت: مدارس روستایی به دلیلل تعداد کم دانشآموزان به صورت حضور برگزار می‌شود.

 مهدوی‌مطلق افزود: فعالیت مدارس دوره متوسطه دوم و سوم نیز به صورت حضوری است.
 وی اضافه کرد: اگر در مدارس دوره متوسطه دوم و سوم کوچکترین شیوع همگانی بیماری کرونا وجود داشته باشد از شورای آن مدرسه مصرانه می‌خواهیم تصمیمات لازم را حتی تا تعطیلی مدرسه انجام دهد.
 وی با تاکید بر اینکه فعالیت درسی در مدارس شهرستان بویراحمد تعطیل نمی‌شود و دانش آموزان از طریق برنامه شاد و فضای مجازی آموزش داده می‌شوند ادامه داد: مسئولان متولی نظارت کافی و دقیق بر فعالیت مربیان و دانش آموزان در سامانه شاد داشته باشند.
 فرماندار بویراحمد همچنین تاکید کرد: هر گونه تجمع با هر عنوانی ممنوع است و با عامل یا عاملان برخورد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1