تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۴۴۴۰۵۰
ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

سایه شوم اُمیکرون بر کهگیلویه و بویراحمد / 4 شهرستان استان زرد شد / توصیه‌های جدی یزدان‌پناه به مردم ( + فیلم )

۶
۰
سایه شوم اُمیکرون بر کهگیلویه و بویراحمد / 4 شهرستان استان زرد شد / توصیه‌های جدی یزدان‌پناه به مردم ( + فیلم )
کبنا ؛چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ شیوع کرونا زرد شد و وضعیت این استان در حال بحرانی و خطرناک شدن است. پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مردم تذکر می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و گفت: حتماً باید از ماسک‌ها با کیفیت استفاده شود.
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران عضو این ستاد برگزار شد که پرویز یزدان‌پناه شرایط این استان را در آستانه بحرانی شدن ارزیابی کرد و گفت: همه باید مراقب باشند.
   
    پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی آخرین وضعیت امیکرون را در کهگیلویه و بویراحمد تشریح می‌کند.

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد
پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت کرونا را در استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد.
یزدان‌پناه افزود: هم اکنون وضعیت کرونایی ۴ شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و باشت از آبی به زرد تغییر یافته است و مابقی شهرستانها در وضعیت آبی قرار دارند که باتوجه به روند افزایشی مبتلایان احتمال نارنجی شدن وضعیت کرونایی این چهار شهرستان وجود دارد.
 وی با بیان اینکه کرونای اُمیکرون در استان کهگیلویه و بویراحمد روند افزایشی دارد، اظهارکرد: روز گذشته ۳۵۳ نمونه آزمایش کرونا در سطح استان گرفته شده که ۳۰ درصد این موارد مثبت بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میانگین سنی فوت شدگان ناش یاز کرونا را در استان ۶۷ سال عنوان و خاطرنشان کرد: ویروس دلتا دو روز می‌تواند روی پوست و سطوح پلاستیکی بماند در حالی که ویروس اُمیکرون ۸ روز می‌تواند بر روی پوست و سطوح پلاستیکی ماندگاری داشته باشد.
 یزدان‌پناه تصریح کرد: طبق آمار و بررسی‌های صورت گرفته، مرگ و میر ناشی از کرونای اُمیکرون ۲ تا ۴ برابر بیماری دلتاست و باید مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار مراقب باشند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
 وی ادامه داد: در حال حاضر اُمیکرون سرایت بسیار بالایی دارد و قادر به آلودگی هر شخصی است و در ۵۰ درصد موارد بی علامت، درصدی از مبتلایان دارای علائم خفیف و سایرین علائم شدید و بالایی دارند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: طبق آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی با وجود تصورات قبلی مبنی بر اینکه میزان مرگ و میر اُمیکرون کمتر از سویه دلتاست اما میزان مرگ در این سویه اُمیکرون بالا بوده و به خصوص برای افرادی که واکسیناسیون خود را انجام نداده‌اند، آسیب زاست.
 یزدان‌پناه تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۳۵ هزار نفر به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۹۲۹ نفر بستری و ۲۹ هزار و ۸۴۱ نفر ترخیص شده‌اند. تا امروز ۱۰۹ هزار و ۲۷۸ نفر شناسایی شده‌اند که ۸۶ هزار و ۵۸۰ نفر بهبود یافته کامل هستند.
 وی اظهارکرد: میزان بروز بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۱.۵ درصد در یک هزار نفر جمعیت و در کشور ۸۰.۲ در هر یک هزار نفر جمعیت است همچنین میزان کشندگی در کشور ۲.۱ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹.۰ درصد است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: میزان بروز بیماری به ترتیب در شهرستان‌های چرام؛ کهگیلویه و باشت نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر است.
 وی ادامه داد: تاکنون ۳۸۵ هزار تست نیز انجام شده که در روز گذشته ۳۵۳ نمونه داشتیم که ۳۰ درصد موارد مثبت بودند و تقریباً در یک ماه گذشته حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر مثبت نداشته‌ایم اما آمار دیروز حاکی از افزایش دو برابری مبتلایان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان تاکنون یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۱۳۳ دوز واکسن تزریق شده که در نوبت اول ۵۲۴ هزار دوز و در نوبت دوم ۴۷۰ هزار دوز و در نوبت سوم ۱۵۷ هزار دوز تزریق شده است.
عامل اصلی مبتلایان مثبت در استان کهگیلویه و بویراحمد کرونای اُمیکرون است

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عامل اصلی مبتلایان کرونایی مثبت در استان کهگیلویه و بویراحمد، کرونای اُمیکرون است.
 محمدمهدی بانشی افزود: ۵۰ درصد کسانی که به ویروس اُمیکرون مبتلا شدند بدون نشانه بوده است.
 وی اظهارکرد: طی هفته پیش رو تعداد مبتلایان کرونایی مثبت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش می‌یابد که عامل اصلی این مساله کرونای اُمیکرون است.
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۱۴۲ مورد مثبت کرونایی استان در هفته گذشته به ۳۲۳ مورد مثبت نسبت به هفته قبل رسیده‌ایم که این تعداد ۲.۷ برابر شده است.
 بانشی تصریح کرد: مرگ و میر کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد طی هفته‌های اخیر کاهشی بوده که این وضعیت موقتی است و در دو هفته آینده مرگ و میر کرونایی استان معکوس و افزایشی می‌شود.
 وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار دُز واکسن کرونا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است، ادامه داد: ۵۲۴ هزار نفر دُز نوبت اول، ۴۷۰ هزار نفر دُز نوبت دوم و ۱۵۷ هزار نفر دُز نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در هفته گذشته یک هزار و ۸۱۴ بازدید از صنوف انجام شده است که ۸۲ واحد به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ واحد پلمب شدند، عنوان کرد: هفته قبل نسبت به دو هفته پیش از آن تعداد بستری شدگان ۲.۵ برابر افزایش یافته است.
 بانشی تاکید کرد: یاسوج، دهدشت و دوگنبدان در وضعیت زرد کرونایی هستند که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به نارنجی تبدیل می‌شوند.
وی بیان کرد: افراد ۹ تا ۱۲ سال می‌توانند با رضایت خانواده‌ها و داوطلبانه به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه و واکسن سینوفارم و یا پاستاکووک پلاس را دریافت کنند.

سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سویه اُمیکرون چهار شهرستان بزرگ استان را در وضعیت زرد قرار داد و زنگ خطر این بیماری در استان به صدا درآمده است.
 هاشمی در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و باشت از لحاظ رنگبندی کرونایی در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و مابقی شهرستان‌ها همچنان به رنگ آبی هستند.
 وی افزود: وضعیت استان به جد شکننده است و احتمال تغییر وضعیت رنگ شهرهای زرد به نارنجی هر لحظه وجود دارد.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زنگ خطر شیوع امیکرون در استان به صدا درآمده است و ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این ویروس پای کار بیایند.
 هاشمی ابراز داشت: آمارها در برخی از کشورها از جمله فرانسه نشان می‌دهد کشندگی این ویروس چندین برابر سویه دلتا است و روی سطوح و پوست انسان ماندگاری بالایی دارد.

 وی عنوان کرد: مقاومت این ویروس در مقابل واکسن بسیار بالاست و افراد را درگیر می‌کند.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تأمین معوقه کادر درمان استان، کمبود دارو و تجهیزات بیمارستانی امروز توسط استاندار به مرکز اعلام شده و فردا در هیات دولت مطرح می‌شود.
 هاشمی ادامه داد: واکسیناسیون افراد ۹ تا ۱۲ سال با رضایت والدین صورت می‌گیرد و تزریق واکسن برای این قشر در استان آغاز شده است.
 وی از مردم خواست از شرکت در هر گونه تجمعی خودداری کنند زیرا که سرعت انتشار این ویروس بسیار بالاست.
 تاکنون ۱۰۹ هزار و ۲۷۸ نفر کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده‌اند که ۸۶ هزار و ۵۸۰ نفر بهبود یافته کامل هستند.
 تاکنون ۳۸۵ هزار تست کرونا در استان انجام شده است، در روز گذشته ۳۵۳ نمونه گرفته شد که ۳۰ درصد موارد مثبت بودند و آمار روز گذشته حاکی از افزایش ۲ برابری مبتلایان داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

یک نفر این سوال را جواب بدهد
Iran, Islamic Republic of
مگر تشکیل کلاسها درسی درمدارس ودانشگاهها وحضور دانشجویان در کلاس درس ،تجمع نیست ؟
خانواده های نگران از کلاس حضوری
Iran, Islamic Republic of
کلاسهای درس که سقف دارد در دارد به قولی( سرپوشیده است) وهر دانش آموزی از یک خانواده مستقل وجداگانه دیگر هم در این اتاق دربسته حضور دارد این یعنی تکثیر واشاعه ویروس کرونا.
پس لطفا زودتر مدارس را تعطیل کنید
Ali
Iran, Islamic Republic of
باسلام
چرا مدارس و دانشگاه ها غیر حضوری نمیکنید؟ حتما باید عزیزان مردم از بین برند بعد بفکر بیفتید؟ تجمعات و مدارس و دانشگاه ها. اماکن ورزشی و عمومی تعطیل کنید لطفاً
Romania
فقط حرف،حرف،حرف بدون عمل چرا مدارس بازه بالاخص مدرسه راهنمایی خوارزمی،حوزه تلزالی،دولت آباد،شرف آباد،ولی راهنمایی با کلاس یک روز در میان با تعداد کم ،لطفا پیگیری کنید
Iran, Islamic Republic of
ختو واکسن های خوبو شه زیت ایما بریم چینی بزنیم؟
الان چن روزه آسترازنکا من یاسوج نیسی؟
مردم برن واکسن ضعیف شربت سرماخوردگی بزنن؟
Iran, Islamic Republic of
فقط نگران مدرسه ها هستن ولی عروسی برن اشکال نداره
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
فایل های مرتبط
1