تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۴۴۳۹۹۳
در کارگروه آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

به جای حرف زدن عمل کنید

۱
۰
به جای حرف زدن عمل کنید
کبنا ؛آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه وبویراحمد رو به افزایش است، طرح امیدبخش دستگاه قضا، ارتقاء امنیت اجتماعی خیلی از واقعیت‌ها را روشن کرده که دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی وظایف خود را به درست انجام نداده‌اند. کشف 3 هزار تیغه چاقو و قمه و تعدادی زیادی سلاح سرد و گرم که به همت دستگاه قضا و نیروی انتظامی در روزهای اخیر از دل خودروها بیرون آمد، به منزله این است که دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نتوانسته‌اند، فرهنگ گفت‌وگو و قانون‌پذیری و قانون‌باوری را در سطح جامعه به خوبی گسترش و بسط دهند. جوانان هم وقتی که تقی به توقی خورد، خیلی سریع دست به اسلحه می‌بردند. جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته به ریاست سید جواد هاشمی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که مسئولیت زیادی در حوزه امنیت و اجتماعی بر دوش او است، برگزار شد. هاشمی‌مهر در این جلسه گفت که استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث آسیب‌های اجتماعی رتبه‌های اول را دارد. خوب چه کسی مقصر است؟ معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری در این سال‌ها چه کارهای موثری را برای کاهش این آسیب‌ها پیشنهاد داده و پیگیری کرده است؟ با مدیرانی که سهل‌انگاری و ترک فعل کرده‌اند چه برخوردهای شده است؟ چرا مسئولان به جای حرف زدن عمل نمی‌کنند؟
به گزارش کبنا، نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دستگاه‌های مرتبط، تشکل‌های مردم نهاد و به ریاست سید جواد هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست هر یک از مدعوین در خصوص آسیب‌های اجتماعی و چگونگی برخورد با آنها اظهار نظر کردند.
یکی از اعضای جلسه گفت: این همه در جلسات از دیشموک و جهانی شدن آن در بحث خودکشی سخن گفته می‌شود که باید به جای حرف چاره‌اندیشی کرد.
وی افزود: می‌گوییم یک میلیارد تومان برای رفع آسیب‌ها آنجا گذاشته شده اما وقتی نگاه می‌کنیم تنها ۳۶ میلیون تومان به آنجا داده‌ایم!؟
این عضو جلسه گفت: باید کار گروهی در هر یک از سازمانها و نهادهای مربوطه تشکیل شده و بازخورد آن در پیگیری و رسیدگی به مشکلات مورد تحلیل و تفسیر قرار گیرد جلسات مختلفی تاکنون برگزار کردیم اما در هیچ کدام از آنها به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: بیشترین آسیب‌های اجتماعی در سطح استان ما بوده و کمترین اعتبارات را تاکنون استان‌هایی مانند ما و چهارمحال و ایلام و سیستان و بلوچستان دریافت کرده‌ایم.
تاج‌الدینی به دلایل اصلی آسیب‌های اجتماعی در سطح استان اشاره کرد و گفت: برای مثال در نیروی انتظامی وقتی با برخی متهمین و مجرمین صحبت می‌شود و همچنین طی تحقیقات و پژوهش‌هایی که صورت گرفته عمده‌ترین دلیل آسیب‌ها به بیکاری و نداشتن شغل برمی‌گردد همچنین باید فقر فرهنگی را نیز در بعضی موارد به آن اضافه کنیم.
در ادامه حجت الاسلام غفاری از کارشناسان حوزه اجتماعی با بیان مشکلاتی که در استان وجود دارد و یکی از عمده دلایل آسیب‌های اجتماعی گفت: وقتی بدون گزینش معلم، طلبه، قاضی، پلیس و سایر نیروها را وارد مجموعه‌ها می‌کنیم همین مشکلات ایجاد می‌شود.
یکی از مسئولان تشکل‌های مردم نهاد هم با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در استان تصریح کرد: نباید بحث خودکشی را بزرگنمایی کنید تا عده‌ای در دام این آسیب کشنده گرفتار شوند و همین موجب مشکلات بیشتر می‌شود.
وی گفت: شهرهای بزرگ کشور را دیدیم در بیلبوردهای آنها جملات و کلمات امید بخش و نوید بخش به خوبی دیده می‌شود اما در سطح استان ما از چنین اقدامات فرهنگی انجام نمی‌دهیم.
اپوزیسیون آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد 
در این نشست سید جواد هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر روزه آسیب‌ها به مانند کرونا در حال تغییر رنگ هستند و همین کار را برای ما مسئولان سخت می‌کند.
وی گفت: نباید ادارات خود را اپوزیسیون در برابر آسیب‌های اجتماعی بدانند همه باید پاسخگو باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: وظایفی بر عهده داریم که باید به جای حرف زدن عمل کنیم باید کارگروه‌ها در دستگاه‌های مختلف عملیاتی وارد میدان شوند و نباید فقط منتظر پول بنشینیم و کاری انجام ندهیم.
وی گفت: حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار گسترده شده قتل و طلاق و خودکشی و سایر مسائل تنها بخش کوچکی از آن است بنابراین نباید تنها منتظر اعتبارات ماند مدیران باید بدانند هر چ که داریم به برکت نظام جمهوری اسلامی بوده و می‌بایست به همین خاطر جلوی آسیب‌ها و مشکلات را با تدبیر بگیریم.
هاشمی با بیان اینکه نباید با ناامیدی اظهارنظر کنیم و بگوییم که کاری انجام نشده یادآور شد: اگر کاری انجام نشده بود شاهد کاهش خودکشی نبودیم آمار سال ۹۵ را با سال ۱۴۰۰ مقایسه کنید نتیجه کار به دست خواهد آمد.
وی با بیان اینکه اما متاسفانه در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رتبه‌های اول از آن استان کهگیلویه و بویراحمد است گفت: به غیر از یکی دو آسیب به آمار کشوری که نگاه می‌کنیم همواره جزو استان‌های اول هستیم که باید برای رفع این مشکلات تنها به دنبال اعتبار نباشیم آستین همت بالا زده و با چاره اندیشی به دنبال رفع آنها باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
طلبکارانه صحبت نکنید لطفا
من به عنوان یک معلم که کار فرهنگی میکنم یک پیشنهاد دارم که یک ریال هزینه ندارد ....بنرهای اموات را از میادین و ورودی های شهرهای استان جمع کنید...کدام کلان شهر عکس اموات در ورودی ها و خروجی های ان اویزان است جز استان ما....مدیران استان بی سلیقه هستند
...فقط هر وقت اتفاقی می افته میان نمادین یه کاری میکنن...ایا به مدارس شهر امده اید ببینید چه خبر است
چرا فکر میکنید عقل کل هستید...
حرف بسیار هست برای گفتن ولی چه فایده
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1