تاریخ انتشار
جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۴۳۷۷۴
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

مسئولین باید با دکترین اقتصادی حاکم اسلامی آشنایی داشته باشند

۰
مسئولین باید با دکترین اقتصادی حاکم اسلامی آشنایی داشته باشند
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: کشوری که این همه مواهب طبیعی و خدادادی دارد نباید مشکل اقتصادی داشته باشد و مسئولین ما در سطوح مختلف مدیریتی باید با دکترین اقتصادی حاکم اسلامی آشنایی داشته باشند و برای حل مشکلات مردم از این رهنمودها استفاده کنند.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یاسوج، حجت الاسلام «سیروس حکمتی نیک» ظهر امروز (1 اسفندماه) در خطبه های نماز جمعه امروز شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید «ای مردم خود و اهل خانواده تان را از آتش حفظ کنید».
امام جمعه موقت یاسوج در ادامه این فرموده خداوند متعال، گفت: طبق دستور صریح آیه های قشنگ قرآن کریم همه ما موظف هستیم در محیط خانواده، در عرصه مدیریت سازمانی و محیط بزرگ جامعه اسلامی، نیروهای تحت امر خود را از آتش و عذاب خداوند باز داریم، آتش جهنمی که به تعبیر قرآن دردناک است.
وی ادامه داد: ضرورت دارد هر یک از ما در مسیر زندگی خود و در قبال نیروهای تحت امر اعم از همسر، فرزند و همه همکاران در سازمان و جامعه در راستای ترویج فرهنگ دین و توسعه آموزش های الهی تلاش کنیم تا جهنم در انتظار آنها نباشد.
حجت الاسلام حکمتی نیک در ادامه، یکی از انواع معاشرت ها و همزیستی های ارزشمند در تفکر اسلامی را همزیستی و معاشرت خانوادگی دانست و افزود: منظور از معاشرت خانوادگی یعنی اینکه اعضای کانون با صفای خانواده در کنار هم بر اساس آداب شرع مقدس و آموزش های ارزشمند اسلامی عمل کنند.
خطیب جمعه موقت یاسوج یادآور شد: نخستین نکته که در آموزه های دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته، کانون باصفای خانواده برای زندگی است و بر اساس آموزه های دینی دین مبین اسلام هیچ بنا و ساختمانی محکم تر از بنای ازدواج و تشکیل خانواده نیست.
وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام فرمود «تشکیل خانواده و شریک زندگی از سنت های من پیغمبر است و هرکس از این سنت روی بگرداند، از من نیست»، به حکمت تشکیل خانواده اشاره کرد و گفت: یکی از حکمت های ارزشمند خانواده و انتخاب شریک زندگی «تولید نسل و بقای انسانی» است.
حجت الاسلام حکمتی نیک ارضای غریزه جنسی از روی حلال و بر اساس آموزه های دین مبین اسلام را از دیگر ضرورت های تشکیل خانواده دانست و خاطرنشان کرد: انتخاب شریک زندگی بر اساس آموزه های دین این است که زن و شوهر در محیط خانواده باید از طمانینه و آرامش لازم برخوردار باشند.
امام جمعه موقت یاسوج ضمن تاکید بر اینکه آرامش خاطر در خانواده در سایه سار ارزشمند شریک خانواده میسر است، اظهار کرد: تربیت الهی باید در خانواده شکل بگیرد و در زمینه آداب‌معاشرت شریک زندگی، مهارت‌های زندگی مطرح می‌شوند.
وی یادآور شد: وقتی بنا است یک بنیانی شکل بگیرد و خانواده‌ای تشکیل شود، طرفین باید با مهارت های زندگی که یکی از آن‌ها مهارت های شوهرداری، همسرداری و گفت‌وگوی محبت‌آمیز طرفین است آشنایی لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام حکمتی نیک تربیت فرزند و مهارت لازم برای حل مشکلات زندگی را یک ضرورت دانست و افزود: آشنایی با این ضرورت ها برای هر انسان ارزشمند بر اساس آموزه های دین مبین اسلام یک ضرورت است.
خطیب جمعه موقت یاسوج مساعدت و همکاری در محیط خانواده را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اعضای خانواده در کنار هم باید با هم تعامل، مساعدت و همکاری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: اسلام زن و شوهر را مکمل و همکار یکدیگر می داند و شریک زندگی هستند و باید مساعدت و همکاری در محیط خانواده وجود داشته باشد.
حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد: مساعدت و همکاری در محیط خانواده باید بر اساس آموزه های دین مبین اسلام باشد تا پایه ها و بنیان اصلی خانواده استحکام پیدا کند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به ضرورت شناخت و آشنایی اعضای خانواده با وظایف و حقوقی که نسبت به همدیگر دارند اشاره کرد و گفت: فرزندان در قبال والدین بر اساس آموزه های دین مبین اسلام وظیفه دارند نسبت به پدر و مادر احترام لازم را داشته باشند.
وی ضمن تاکید بر اینکه فرزند در جامعه اسلامی حق ندارد پدر مادر را برنجاند، یادآور شد: احترام به پدر و مادر به واسطه فرزندان یک ضرورت است و از طرفی پدر و مادر و والدین در قبال فرزندان مسئولیت‌های مهمی دارند.
حجت الاسلام حکمتی نیک از وظایف والدین در قبال فرزندان را انتخاب نام نیکو برای فرزند و آموزش آموزه‌های الهی و آسمانی دانست و گفت: تامین معیشت و بستر لازم برای ازدواج مناسب فرزندان، آموزش آموزه های ناب اسلامی در کنار تامین خوراک، پوشاک فرزند نیز از وظایفی است که هر پدر و مادری در قبال فرزندان خود دارد.
امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: باید خود را به فضایل، مناقب و شمایل آراسته کرده و خود را از رذایل اخلاقی دور نگه داریم.
وی با اشاره به اینکه شخصی به نام «عاص بن وائل» در صدر اسلام در ورودی مسجد پیامبر را مسخره می کرد و به پیامبر طعنه می‌زد که فرزند پسر ندارد، افزود: ولی خداوند بزرگ و خالق هستی بخش حضرت فاطمه زهرا (س) را به پیامبر اعطا کرد و سوره کوثر به همین مناسبت بر قلب پیامبر (ص) نازل شد.
حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اینکه نام پیامبر (ص) با این همه برکات در گذر تاریخ ماندگار شد ولی نامی از عاص بن وائل در تاریخ به میان نیامده، افزود: وجود ۱۱ امام معصوم از نسل حضرت فاطمه زهرا (س) بوده و بالاتر از این وجود ندارد.
امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: امامان معصوم دارای علم لدنی، دارای امامت انتصابی از طرف خداوند و راهنمایان جامعه بشری هستند و سادات ارزشمند جلیل القدر که بخشی از آنها از ذریه حضرت فاطمه زهرا (س) محسوب می شوند.
وی به سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: امروز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام زن و مادر نام گذاری شده است.
حجت الاسلام حکمتی نیک ضمن تبریک این میلاد مسعود، گفت: یک نقطه کاملاً درخشان در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) وجود دارد که از او شخصیتی بی نظیر ساخته است.
خطیب جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در محیط خانواده و در انجام امور مربوط به خانواده مثل تربیت فرزندان و شوهرداری به عنوان یک زن نمونه و ایده آل به بشریت معرفی شده، یادآور شد: حضرت فاطمه سلام الله علیها در قبال حوادثی که بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در سرزمین آن زمان اتفاق افتاد، یک نیروی ارزشی، انقلابی و خستگی ناپذیر بود و در مقام دفاع از اسلام، رهبری و ولایت به میدان آمد و با خطبه های آتشین خود از اسلام و ولایت دفاع کرد و سرانجام در این مسیر به شهادت رسید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هرکجا که دستاوردهای بزرگی نصیب کشور ما شده نشان می دهد که به منویات و دستورهای حاکم جامعه اسلامی عمل شده، افزود: اقتدار علمی، دفاعی و اقتدار نفوذ معنوی در منطقه نشان می دهد مسئولین ذیربط در این عرصه به مطالبات حاکم جامعه اسلامی عمل کرده اند.
حجت الاسلام حکمتی نیک تصریح کرد: اگر در عرصه اقتصاد، تامین معیشت مردم امرار معاش آنها و ایجاد شغل برای مردم، سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور و همین طور بحث صنعت ضعف داریم به این دلیل است که مسئولان ذیربط به دستورات حاکم اسلامی و دکترین ایشان عمل نکرده‌اند.
خطیب جمعه موقت یاسوج راهبرد حاکم اسلامی در عرصه اقتصاد را اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولید ملی دانست و اظهار کرد: اولویت نخست در حاکمیت جامعه اسلامی اتکا به توانمندی ها و پتانسیل های درون کشور است.
وی افزود: ما در عرصه نیروی انسانی جوان های تحصیل کرده و ارزشمندی داریم و در عرصه مواهب خدادادی یکی از کشورهایی هستیم که از این لحاظ حرفی برای گفتن داریم. در زمینه انرژی، معادن گوناگون و دریای ارزشمند خلیج فارس نعمت های الهی هستند که خداوند به کشور ما عنایت فرموده است.
حجت الاسلام حکمتی نیک تاکید کرد: کشوری که این همه مواهب طبیعی و خدادادی دارد نباید مشکل اقتصادی داشته باشد و مسئولین ما در سطوح مختلف مدیریتی باید با دکترین اقتصادی حاکم اسلامی آشنایی داشته باشند و برای حل مشکلات مردم از این رهنمودها استفاده کنند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه وضعیت معیشت مردم همچنان روبه راه نیست و با اتکاء بر ظرفیت های درونی باید در این راستا تلاش کرد، گفت: همچنان که راه های ارتباط با دنیا بسته نیست، ارتباط با کشورهای خارجی (به غیر از آمریکا و اسرائیل) برای صادرات و واردات باز است.
وی افزود: دیدار رئیس جمهور با سران کشورهای مختلف تاجیکستان، چین، سایر کشورها و اخیراً در روسیه نشان می‌دهد که عزم راسخی در راستای ارتباط بیشتر با دنیا در ایران اسلامی وجود دارد.
حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد: ارتباط با جامعه جهانی ضرورت دارد ولی شکوفایی اقتصاد درونی، توجه به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های داخلی و جهاد اقتصادی در کشور نیز یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حراج جان

حراج جان

روزنامه شهروند در گزارشی آورد: ١٠ نفس، ١٠ زندگی تسلیم مرگ شدند. دوباره برف و کولاک قربانی ...
‌تجمعات آزاد می‌شود؟

‌تجمعات آزاد می‌شود؟

تا زمانی که تجمعات در شرایط عادی باشد و مردم مطالبات خود را مطرح کنند، برخوردی صورت نمی‌گیرد....
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
1