تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۴۴۳۵۱۱
سازمان هواشناسی اعلام کرد

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۰/25؛ برف و باران کشور را فرا می‌گیرد/ هشدار سازمان هواشناسی برای ۲۲ استان

۲
۳
برف و باران کشور را فرا می‌گیرد/ هشدار سازمان هواشناسی برای ۲۲ استان
کبنا ؛سازمان هواشناسی از بارش برف، باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی روز جمعه تا سه‌شنبه آینده در اکثر مناطق کشور خبر و برای ۲۲ استان هشدار صادر کرد.
به گزارش کبنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با فعالیت سامانه باری در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب، برخی مناطق شمال شرق کشور،‌ استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی شامل استان‌های تهران، البرز، قزوین و بخش‌هایی از استان‌های کرمان و یزد، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف پیش‌بینی شده است.
 شدت بارش‌های امروز برای استان‌های آذربایجان غربی، نیمه شمالی فارس، شمال شرق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان است.
  در این روز در برخی مناطق غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رعدوبرق و در مناطق جنوبی کشور رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.
 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا در اکثر مناطق کشور بارش پیش بینی شده و شدت بارش در این روز برای استان‌های فارس،‌ کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، شمال شرق خوزستان، جنوب و غرب کرمان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی مناطق هرمزگان است.
یکشنبه هفته آینده بارش در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و بخش‌هایی از خراسان شمالی ادامه داد. شدت بارش‌های این روز برای فارس، خراسان جنوبی، جنوب بوشهر، هرمزگان، کرمان، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، گیلان و جزایر واقع در تنگه هرمز و مرکز خلیج‌فارس است. بارش در مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غالباً به‌صورت برف خواهد بود.
 روز دوشنبه هفته آینده به جز نواحی کویر مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی در بیشتر مناطق کشور بارش روی می‌دهد که در مناطق جنوبی باران و در امتداد رشته‌های کوه‌های زاگرس و البرز، غرب و شمال غرب بارش‌ها به‌صورت برف است.
 سه‌شنبه آینده در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین،‌ زنجان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش پیش‌بینی شده است.
 از امروز تا یکشنبه آینده در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش 7 تا 10 درجه‌ای دما و در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. از یکشنبه تا سه آینده نیز در شمال شرق، شرق، جنوب غرب و مرکز کشور دما 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

 توصیف سامانه اول: فعالیت سامانه بارشی
 نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و رخداد مه.
 منطقه اثر:
 جمعه 1400/10/24: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، شمال سمنان، کردستان، کرمانشاه، همدان، خوزستان، ایلام، تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان، مرکزی، نیمه شرقی فارس، نیمه غربی کرمان، غرب یزد، ارتفاعات گلستان
 شنبه 1400/10/25: اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان، اصفهان، نیمه شمالی کرمان، یزد، خراسان شمالی، جنوب سمنان، غرب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران، قزوین.
 یکشنبه 1400/10/26: مازندران، گلستان، کردستان، غرب کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی و نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان.
 دوشنبه 1400/10/27: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس، نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه شمالی کرمان، بوشهر، جنوب یزد، خراسان رضوی، گیلان و مازندران.
 اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، پدیده مه، کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و مرتفع و احتمال تأخیر در پرواز
 توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی برای برف روبی در مناطق سردسیر
 توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشاری
 زمان شروع: شنبه 1400/10/25
 زمان پایان: شنبه 1400/10/25
 نوع مخاطره: وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی.
 منطقه اثر: سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان.
 اثر مخاطره: خیزش گردو خاک، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازهای موقتی همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی.
 توصیه: حفظ و مستحکم کردن سازه‌های موقتی همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در تردد و پارک خودرو در اطراف تابلوهای تبلیغاتی، درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره.
 پیش‌بینی هفته‌ای برفی در مناطق کوهستانی و سردسیر
حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور از هفته‌ای برفی در مناطق کوهستانی و سردسیر کشور خبر داد و گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی روی نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب، مناطقی از شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی، تهران، البرز، قزوین، بخش‌هایی از استان‌های کرمان و یزد بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع برف خواهیم داشت.
 به‌گفته نقشینه، بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان غربی، نیمه شمالی فارس، شمال شرق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان شدت خواهد داشت.

 کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز در برخی نقاط غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رعد و برق و برای جنوب کشور رگبار و رعد و برق و تندباد شدید انتظار می‌رود، افزود: فردا در بیشتر مناطق کشور بارش پیش‌بینی شده است؛ بر این اساس بارش‌ها در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب کرمان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و مناطقی از هرمزگان شدت می‌یابد.
 نقشینه با اعلام اینکه روز شنبه شاهد وزش باد شدید در برخی مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق خواهیم بود، پیش‌بینی کرد: روز یکشنبه نیز در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و بخش‌هایی از خراسان شمالی تداوم می‌یابد.
 وی همچنین از ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب خبر داد و گفت: در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل خزر و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش خواهیم داشت که بارش‌ها در فارس، خراسان جنوبی، جنوب بوشهر، مناطقی از هرمزگان، کرمان، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان گیلان و جزایر واقع در تنگه هرمز و مرکز خلیج فارس تشدید می‌شود.
 کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه در روز یکشنبه بارش‌ها در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز بیشتر به صورت برف خواهد بود، پیش‌بینی کرد: روز دوشنبه نیز بجز نواحی کویری مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی در بیشتر مناطق کشور بارش تداوم می‌یابد که در نواحی جنوبی و در امتداد رشته کوه‌های زاگرس غرب و شمال غرب بیشتر به شکل برف خواهد بود.
 نقشینه برای روز سه‌شنبه بارش را در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البزر، تهران، البرز، قزوین، زنجان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی کرد.
 وی با اعلام اینکه از امروز تا یکشنبه دما در شمال غرب و غرب استان‌های ساحلی خزر هفت تا ۱۰ درجه و در دامنه‌های جنوبی البرز پنج تا هفت درجه کاهش می‌یابد، گفت: یکشنبه تا سه‌شنبه برای شمال شرق، شرق، جنوب غرب و مرکز بین پنج تا هشت درجه کاهش دما را انتظار داریم.
 کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود، پیش‌بینی کرد: امروز نیمه غربی خلیج فارس، فردا خلیج فارس و یکشنبه مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.
 وی آسمان تهران را امروز بارانی و در مناطق شمالی همراه با برف و باران پیش‌بینی کرد و گفت: برای روز شنبه نیز برف و باران، تندباد، رگبار و رعد و برق برای استان تهران پیش‌بینی شده است.
 به‌گفته نقشینه، بیشینه دمای تهران امروز به ۱۲ درجه می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود در سه روز آینده کاهش دمای میانگین پنج تا هفت درجه داشته باشیم؛ بیشینه دمای فردا در تهران نیز ۱۱ و یکشنبه ۹ درجه پیش‌بینی شده است.
رضا کاکاوند مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی به تناوب تا صبح سه‌شنبه در جو استان است.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنابراین طی این مدت علاوه بر ابرناکی، بارش باران و برف، تندباد لحظه‌ای در ارتفاعات و گردنه‌های برف‌گیر، کولاک برف، مه و کاهش دید و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: شایان ذکر است شدت بارش‌ها طی بعدازظهر امروز جمعه تا شنبه شب خواهد بود.
این مسئول عنوان کرد: لازم به توضیح است طی روز یکشنبه جو غالب ابرناکی خواهد بود ضمن اینکه وقوع بارش‌های پراکنده ضعیف در برخی مناطق دور از انتظار نیست و مجددا برای روز دوشنبه تا بامداد سه‌شنبه ناپایداری‌هایی را در سطح استان خواهیم داشت که در مناطق سردسیری این ناپایداری‌ها غالبا به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان دامنه‌های زاگرس مرکزی شمال شرق جنوب سواحل خزر جنوب شرق هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۰/25
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هر وقت مردم از خدا و الله و مرز پاکی دور می شوند خیلی بد هست.ای خدا همواره رحمتت را بفرست خدای خوب و مهربان بر انسان ها رحم کن
Iran, Islamic Republic of
هر وقت مردم از خدا و الله و مرز پاکی دور می شوند خیلی بد هست.ای خدا همواره رحمتت را بفرست خدای خوب و مهربان بر انسان ها رحم کن
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1