تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۴۴۳۳۵۰
در جریان سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بخش زیلایی مطرح شد

اندرخور: زیلایی با 4 هزار نفر جمعیت پزشک ندارد / مدارس زیلایی کمبود معلم تخصصی دارد / احمدزاده: زیلایی تا پایان 1401 گازدار می‌شود

۱۰
۱
اندرخور: زیلایی با 4 هزار نفر جمعیت پزشک ندارد / مدارس زیلایی کمبود معلم تخصصی دارد / احمدزاده: زیلایی تا پایان 1401 گازدار می‌شود
کبنا ؛نشست مردمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مردم بخش زیلایی در مسجد روستای موشمی علیا برگزار شد و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از گازرسانی به این بخش تا پایان سال 1401 خبر داد.
به گزارش کبنا از زیلایی، در ادامه سفر صبح امروز (دوشنبه 20 دی ماه 1400) سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بخش زیلایی، نشست مردم بخش زیلایی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مسجد روستای موشمی علیا برگزار شد. در این نشست که مدیران دستگاه‌های مختلف خدماتی و اداری حضور دارند. مختار اندرخور به عنوان نماینده مردم بخش زیلایی به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: گازرسانی به این منطقه مهمترین خواسته مردم است.
وی افزود: مردم دیار شهید پرور زیلایی در زمستان‌ها مشکلات‌های متعددی را متحمل می‌شود. این مردم بافرهنگ به هیچ وجه دوست ندارند که کسی یا حتی خودشان به منابع طبیعی خسارتی وارد شود. لذا با پیگیری مسئولان محترم به ویژه نماینده محترم مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون 40 میلیارد تومان به پروژه گازرسانی به زیلایی اختصاص داده شده است که امید می‌رود این مسئله مهم هر چه سریعتر عملیاتی شود.
اندرخور که ریاست آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد را هم بر عهده دارد به مشکلات آموزشی دانش آموزان این بخش اشاره کرد و گفت: ظلم است که دانش آموزان مناطق محروم را با مناطق شهری مقایسه شوند. مدارس زیلایی با کمبود دبیر تخصصی مواجه هستند.
وی در ادامه گفت: درمانگاه خدمات درمانی بخش زیلایی ۸ سال تعطیل بود که الحمدالله راه اندازی شده است. اما عمق محرومیت در این بخش زیاد است. 
وی گفت: بخش زیلایی با 4 هزار نفر جمعیت پزشک ندارد.
اندرخور گفت: جاده‌های موشمی، چاهن، زیرآنا، بال‌رود و... وضعیت خوبی ندارند و در برخی روستاها اگر کسی بیمار شود، باید با الاغ جابجا شود.

نماینده مردم بخش زیلایی گفت: زیبنده نیست که جوانان تحصیل کرده ما بیل به دست بگیرند و روی فلکه دنبال کارگری باشند.
وی با بیان اینکه شعار دولت نگاه به محرومین است، اظهار داشت: باید توجه ویژه به محرومین داشته باشیم.
در ادامه سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم زیلایی به سخنرانی پرداخت و با اشاره به صحبت‌های از آیت الله ملک حسینی (ره) نماینده اسبق ولی فقیه، اظهار داشت: مرحوم آیت الله ملک حسینی گفت؛ هر موقع وقت جنگ است، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول را دارند، اما هنگام آش و پلو مردم استان سهم ندارند.
وی افزود: از مطالبه گری مردم خرسند می‌شوم، حق دارید، لذا خواهش دارم همیشه حقتان را مطالبه کنید و هیچ گونه نگرانی و ناراحتی هم وجود ندارد.
احمدزاده گفت: برای راه‌های روستایی که در این سال‌ها کمتر دیده شدند از رئیس جمهور اعتبارات بیشتری مطالبه کرده‌ایم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع بد راه‌های روستایی بخش زیلایی و سیلاب وکلوار اشاره کرد و گفت: 55 میلیارد تومان برای راه روستایی زیلایی و 40 میلیارد تومان برای راه روستایی منطقه سیلاب کلوار پیش بینی شده است.
وی گفت: در پایان سال 1401 تمام شبکه راه روستایی منطقه زیلایی و سیلاب و کلوار آسفالت خواهد شد. 90 درصد راه‌های فرعی روستایی و 100 درصد هم راه‌های اصلی روستایی آسفالت خواهند شد.
احمدزاده از تشکیل نمایندگی راهداری در منطقه زیلایی خبر داد و گفت: این نمایندگی به منظور رسیدگی به وضعیت راه‌های روستایی در هنگام بحران‌ها است.

وی به مشکلات بهداشتی آب آشامیدنی روستاهای چاهن و پوله زیلایی اشاره کرد و گفت: آب و فاضلاب باید این موضوع را دستور کار خود قرار دهد.
وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست که به جاده‌های عشایری این بخش توجه کند.
احمدزاده در ادامه گفت: کل منطقه زیلایی باید تا پایان سال 1401 گازرسانی شود. پیمانکار انتخاب شده است و آقای خادم مدیرعامل شرکت گاز هم حضور دارند و حرف‌ها را گوش می‌دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تجهیز خانه‌های روستایی به آبگرمکن خورشیدی خبر داد و گفت: باید این منطقه از این لحاظ مورد توجه قرار بگیرد.
وی در ادامه به ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، از ظرفیت‌های کشاورزی در این بخش برای ایجاد اشتغالزایی استفاده کند و باید کشاورزی رونق داده شود.
او به موضوع اینترنت در بخش زیلایی گریزی زد و گفت: باید شبکه مخابراتی و شبکه برق در این مناطق دایر شود و شرکت مخابرات و برق این را مدنظر قرار دهند.


احمدزاده به موضوع فضای آموزشی در بخش زیلایی پرداخت و گفت: باید فضای آموزشی این بخش به ویژه دبیرستان زیلایی مورد توجه قرار بگیرند و تجهیز شوند.
به گزارش کبنا، در ادامه برخی از حاضرین به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. یکی از اهالی بخش زیلایی گفت: چرا در این بخش مستقر نمی‌شود. مردم زیلایی باید برای جلسه گرفتن با بخشدار به شهرستان مارگون سفر کنند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد قول پیگیری این مسئله را داد.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار، شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، قائدی فرماندار شهرستان مارگون، فضل‌الله آذرفر مدیرکل امور عشایر، رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز، مختار اندرخور مدیرکل آموزش و پرورش عشایر، قدرت الله ویسی مدیرکل تعاون روستایی و جمع دیگری از مسئولان در این سفر احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد را همراهی می‌کردند.

























نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
سلام بر استاندار انقلابی و مردی الحق ک زیلایی باوجود مردان شریفی مثل اندرخوربسیار خرسند هست ما مردم زیلایی ب وجودت افتخار میکنیم اقای اندرخور
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
بیش از یازده هزار جمعیت دارد
زیلایی نزدیک به سه هزار دانش آموز دارد
Iran, Islamic Republic of
از وقتی روشنفکرت اومد دکتر دیگه نداریم
دوست
Iran, Islamic Republic of
په بفرماازوقتی روشنفکرت اومد همه دکترشدند
بامدرک وبی مدرک
...
Iran, Islamic Republic of
اولا زیلایی بالغ بر چهار هزار فقط دانش آموزا دارد و طبق آخرین سرشماری انجام شده بخش زیلایی بالغ بر 12 هزار جمعیت دارد دوما از روزی نماینده مورد علاقه شما روی کار آمد درمانگاه دکتر ندارد سوما همین آقای اندرخور و اطرافیانش به سبب اینکه بخشداری را ببرن داخل روستای خودشون به واسطه قدرتی از طرف نماینده آقای روشنفکر دارن مانع از استقرار بخشداری در زیلایی شدند چهارما آقای اندرخور چرا از جاده ارتباطی تاکسیسه به مورزرد حرفی نزدی و همش به فکر ماشمی هستی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
از خدا بخواه که کارگری هم گیر مردم بیاد .اگر شرایط همینطور پیش برود .سال دیگر کارگری هم گیر نمیاد ..
باشت
Iran, Islamic Republic of
باشت با سی هزار نفر جمعیت و داشتن بیمارستان بیشتر روزها پزشک داخل بیمارستانش نیست...در هیچ کدام از روستاهاش هم دکتر نیست
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
جناب اندر خور نماینده ریس دانشگاه .. پس کی باید به درد مردم بدبخت بخورند اگر نمی توانند بروند.
Iran, Islamic Republic of
برادر زیلایی ۱۲۰۰۰نفرجمعیت دارد و۴۰۰۰نفر اشتباه است
Hassan
Iran, Islamic Republic of
ایشالا که سفر پر باری باسد
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1