تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۴۳۲۹۲
کبنا گزارش می دهد؛

«نمایشگاه خونگی» زنان گچسارانی نیازمند حمایت مردم و مسئولان

۰
«نمایشگاه خونگی» زنان گچسارانی نیازمند حمایت مردم و مسئولان
کبنا ؛امروزه افزایش مشکلات اقتصادی، فقر، بیماری سرپرست خانواده، از کارافتادگی، مرگ سرپرست موجب شده پدیده «زن سرپرستی» رواج بیشتری بیابد. در این پدیده، عموما خانوارها با مشکلات مالی درگیر هستند و زنان بالاجبار باید هزینه های معیشتی خانواده را تأمین کنند. در شهرستان گچساران بیکاری رشدی بالاتر از نرخ کشور و استان را دارد که نشاندهنده نبود کارخانجات و کارگاه های تولیدی است، کار و شغل خاصی برای مرد و زن وجود ندارد، رشد اقتصادی و تولید به ویژه در مناطق شهرنشین بسیار پایین است، و همین هم موجب می شود مشکلات بصورت مضاعف بر مردم فشار بیاورد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، در این بین، برخی از زنانی که از اندک سرمایه یا مهارت خود سعی کرده اند درآمدی کسب کنند که با آن خرج خانواده خود را دربیاورند، با هم هماهنگ شده و «نمایشگاه های خانگی» راه اندازی کرده اند. خانم شجاعی زنی که نقش مدیر و هماهنگ کننده این زنان را دارد، می گوید «با هزار زحمت و خواهش خانه ای را پیدا می کنم ، برای اینکه زنان چند ساعتی از یک روز در هفته در حیاط خانه بساط پهن کنند. حدود ده تا پانزده زن که مشکلات مالی زیادی دارند، می آیند و بساطشان را پهن می کنند و چند ساعتی میزبان زنان دیگر هستند. خانم شجاعی که نگران این زنان است و می گوید «خودم هزار تا مشکل دارم، ولی این زن ها، همه شون یه مشکلی دارن، یا شوهرش مرده خرجی ندارن، یا شوهرش زمین گیر شده، مریض دارن، شوهرش بیکاره»، «خیلی هاشون پول کرایه تاکسی ندارن که حتی دربست بگیرن و بیان اینجا، بهم پیام میدن میگن خانم شجاعی کسی از فلان منطقه رد نمیشه من هم همراهش وسایلم رو بیارم؟ آخر سر پیام میده میگه پول کرایه تاکسی نداشتم، نیومدم.»
خانم شجاعی در ادامه صحبت هایش از استقامت این زنان می گوید: «ولی اینها، می خوان پول حلال دربیارن، دنبال کار و تلاشن، دست از تلاش برنمی دارن، کیف میدوزن، وسایل دست ساز میارن، فلافل و خوراکی میارن، لباس زنونه میارن، هر کدوم یه چیزی میارن بالاخره، ولی مشتری هم کم هست، هیچکس نمیاد، فقط یه سری از خانم ها هستن که همیشه حمایت می کنن».
خانم شجاعی می گوید خانم ها مدتی در پارک بانوان مستقر بودند، ولی بعد از اینکه کرونا همه گیر شد، نمایشگاه خانگی هم تعطیل شد، حالا بعد از دو سال حدود یک ماهی است که نمایشگاه های خانگی راه افتاده است و خانم ها امید دارند که بیش از گذشته فروش داشته باشند.






 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1