تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۴۴۲۹۷۹
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

اضافه شدن کارکنان دولت، شرکت‌های تابعه و دستگاه‌های زیر نظر رهبر انقلاب به طرح تبدیل وضعیت استخدامی

۱
۰
اضافه شدن کارکنان دولت، شرکت‌های تابعه و دستگاه‌های زیر نظر رهبر انقلاب به طرح تبدیل وضعیت استخدامی
کبنا ؛
یکی از مشکلات بزرگ کارگران در کل کشور وضعیت ناایمن استخدامی های شرکتی و قراردادی است، و طی 8 سال اخیر یکی از دلایل عمده اعتراض کارگران این شرایطی بوده که همیشه به ضرر کارگران و به نفع تعداد کمی از افراد بوده است.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایلنا، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی هفته آینده به صحن می‌رود و تا امروز تمام بندهای مهم آن به تصویب رسیده است.
کارگران شرکتی و قراردادیِ نهادهای دولتی، نیمه دولتی و عمومی، از شهریورماه سال جاری در انتظار تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تبدیل وضعیت هستند. طرحِ به نسبت قابل قبول و کارآمدی که در شهریورماه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورا تدوین شده، هنوز به دلیل عدم همراهی‌ها و کارشکنی‌های دولتی‌ها به نتیجه نرسیده است.
هفته گذشته خبر آمد که کمیسیون اجتماعی بررسی طرح را به پایان رسانده و به احتمال زیاد این طرح در هفته جاری برای تصویب به صحن علنی خواهد رفت. ولی اسماعیلی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس) که از ابتدای کار پیگیر بررسی و تصویب این طرح بوده، می‌گوید: هنوز برخی چکش‌کاری‌های نهایی باقی مانده و طرح مذکور هفته آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر اساس موضوع 29قانون برنامه 5ساله ششم توسعه کشوری تمامی وزارتخانه ها، سازمانهای دولتی، شرکتهای دولتی، موسسات غیرانتفاعی، شرکت های نیمه دولتی، سازمان صداوسیما، تبلیغات اسلامی و بنیاد مستضعفان که چه با واسطه و چه بی واسطه از خزانه دولت حقوق دریافت می کنند مشمول این طرح هستند که با تصویب نهایی این طرح در مجلس تحول عظیمی در وضعیت استخدامی کشور اتفاق خواهد افتاد.
این نماینده مجلس در این رابطه اضافه می‌کند: طرح این هفته به صحن نمی‌رود؛ با توجه به اینکه بررسی‌های نهایی در کمیسیون باقی مانده و احتمال دارد یک بند الحاقی به طرح افزوده شود، بعید می‌دانم این هفته کار تمام شود و طرح به صحن مجلس برود. ما این هفته احتمالاً یک نشست اضطراری داشته باشیم و بندهای طرح را تکمیل کنیم تا انشالله آماده شده و هفته آینده به صحن ارجاع شود.
اسماعیلی در ارتباط با مخالفت سازمان امور استخدامی با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تصویب آن، که موجب نگرانی کارگران شده، می‌گوید: سازمان امور استخدامی، مخالفت ندارد بلکه با ما همراهی ندارد. در جلسه‌ای که در شهریورماه در مجلس برگزار شد و  مدیران سازمان امور استخدامی حضور داشتند، قرار شد لایحه‌ای بدهند و کمک کنند که طرح در شورای نگهبان به دلیل بار مالی یا سایر مسائل به مشکل برنخورد؛ متاسفانه بعد از اتمام مهلت زمان ۴۵ روزه اعلام کردند ما نمی‌توانیم لایحه بدهیم؛ در نتیجه ما در مجلس همان طرحی که پیشتر در کمیسیون اجتماعی با همراهی کارشناسان نوشته شده بود را ادامه دادیم و بررسی آن را تکمیل کردیم؛ امیدواریم این طرح تا هفته آینده در صحن طرح شود و به تصویب برسد.
کارگران نهادهای دولتی، نیمه دولتی، خصولتی و عمومی، از وزارت نفت و مخابرات گرفته تا شهرداری‌ها، در انتظار تصویب طرح و تبدیل وضعیت هستند؛ آیا با تصویب طرح ساماندهی در صحن علنی مجلس، تمام این نیروها تبدیل وضعیت می‌شوند؛ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورا در پاسخ به این سوال می‌گوید: نیروهای شرکتی و قراردادی می‌توانند امیدوار باشند که تبدیل وضعیت در راه است؛ این هفت ماده‌ای که ما چندین ماه است روی آن کار می‌کنیم، با حضور تمام متخصصان و کارشناسان، از سازمان امور استخدامی گرفته تا مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، تدوین شده است.
اسماعیلی افزود: جلسات متعددی در این رابطه داشتیم که الحمدالله کلیات و ماده‌های مهم طرح تصویب شده است. یک بحث مهم که در این طرح تصویب شده، حذف واسطه‌ها از تمام نهادهای دولتی و همه ی نهادهایی‌ست که به نوعی با واسطه یا بی‌واسطه به خزانه‌ی دولت وصل هستند. بحث حذف واسطه‌ها تا الان خیلی خوب پیش رفته؛ فقط چند بحث جزئی‌تر باقی مانده که امیدوارم  بررسی اینها نیز همین هفته به پایان برسد و طرح آماده شود تا هفته آینده به هیات رئیسه مجلس تقدیم و به صحن ارجاع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابی
Iran, Islamic Republic of
کدوم قرارداد ب خدا ۱۸ سال ازعمرمون توی این بانک ملت ب عنوان نیروی شرکتی ک چ عرض کنم بایدبگیم برده بانک ملت کارمیکنیم باحقوق ناچیز اخه این چ عدالتیه ...همه چی تواین نظام میبینیم جز عدالت ...تاچشم میبینه ناعدالتی بوده ...
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1