تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۴۴۲۵۹۸
در کارگروه زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کجای کار طرح‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می‌لنگد / 20 سال زمین ملی در اختیار یک فرد است / حاجی‌زاده: حتماً نمی‌خواهد، تعیین تکلیف کنید / صفایی: باید تخصصی صحبت کنیم ( + تصاویر)

۴
۰
کجای کار طرح‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می‌لنگد / 20 سال زمین ملی در اختیار یک فرد است / حاجی‌زاده: حتماً نمی‌خواهد، تعیین تکلیف کنید / صفایی: باید تخصصی صحبت کنیم ( + تصاویر)
کبنا ؛زمین‌های زیادی از اراضی ملی به اشخاص برای اجرای طرح‌های گردشگری با اهداف مشخص واگذار شد، زمین‌های که قرار بود برای استان محروم کهگیلویه و بویراحمد رونق اقتصادی، گردشگری و اشتغالزایی به ارمغان بیاورد. اما بخشی از این زمین‌ها الان بیش از 20 سال دست برخی افراد قرار دارند و آجر سر آجر هم نگذاشته‌اند. موضوعی که حساسیت دستگاه‌های نظارتی و بالادستی را برانگیخته و تاجایی که امروز در کارگروه زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون آن بحث شد و حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا این طرح‌ها هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.



به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 29 آذرماه 1400) کارگروه زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار این استان و با حضور فرمانداران شهرستان‌های گچساران و باشت و مدیران کل دستگاه‌های مربوطه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست پروژه‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که از منابع دولتی استفاده می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس آنچه که در این جلسه مطرح می‌شد، طرح‌های گردشگری با 2، 3، 4، 5، 6 و 10 هزار هکتار بلاتکلیف مانده بودند. حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اراضی ملی و صفایی مدیرکل گردشگری استان خواست که هر چه سریعتر این پروژه‌ها تعیین تکلیف شوند. سید کرامت‌الله فرج‌زاده از کارشناسان معاونت عمرانی در این جلسه گفت: طرح‌های گردشگری آنالیز نشده و کار کارشناسی لازم هم پیرامون آنها انجام نگرفته است.
به گزارش کبنا، بعد از اینکه طرح‌های گردشگری یکی یکی مورد بررسی قرار گرفت، مکاتبات و پیگیرهای مجید صفایی مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایش درآمد، صفایی به مدیرانی که او را مورد انتقاد قرار دادند، بیان کرد: آقایان الان را هم ببیند.
 صفایی در ادامه با گلایه از برخی ازصبحت های مطرح شده در این جلسه، اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند در خصوص طرح‌های گردشگری باید تخصصی صحبت کنند.



وی افزود: خدمات بزرگی در حوزه گردشگری انجام گرفته است، در گذشته دو بوم گری بیشتر نداشتیم و الان به 9 بوم گردی رسیده است.
وی با بیان اینکه گردشگری پیشانی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد، گفت: شاید در حوزه گردشگری ضعف‌های باشد، اما نقاط قوت زیاد وجود دارد. در یک طرح گردشگری به تنهایی برای 120 نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.
در ادامه نعمتی مدیرکل امور اراضی استان کهگیلویه و بویراحمد که به نحوه بررسی پروژه‌ها گلایه کرد، اظهار داشت: کار نظارت بر پروژه‌ها اینگونه نیست که اینجا بنشینیم و بگوئیم که این طرح خوب است یا بد. باید طرح‌ها با دقت مورد بررسی قرار بگیرد و مشکل طرح‌ها دیده شود، بعضی از طرح‌ها مشکل وثیقه، اعتبار و تسهیلات دارند و ابتدا باید به سرمایه گذر تذکر داده شود که این کار را ما هم انجام داده‌ایم.
 کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که وضعیت طرح‌های کردشگری را دید، گفت: طرحی که 10 سال از عمر آن می‌گذرد و 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یعنی نمی‌خواهد، کار بکند.
وی افزود: متأسفانه به سرمایه گذاران این طرح‌ها فرصتی داده می‌شود، بعد هم کاری نمی‌کنند و فکر می‌کنند کسی هم نظارت نمی‌کند.
 نعمتی که هنوز از نحوه بررسی طرح‌ها گلایه داشت، گفت: در طول دو سال این طرح‌ها را مورد ارزیابی و نظارت قرار دادیم که 12 طرح قراردادشان فسخ شد.
 در ادامه حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این بحث، به صراحت گفت که باید این طرح‌ها تعیین تکلیف شوند. نمی‌شود، افرادی به نام گردشگری و سرمایه گذاری زمین‌ها بگیرند و بروند و بعد از 10، 15 و 20 سال هیچ خبری نشود.
 وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های گردشگری همین‌ها است، افزود: باید طرح‌های گردشگری ویژه دیده شود. بنابراین باید خودمان هم کارهایمان را درست انجام بدهیم. 15 سال زمین را گرفته و معطل هم کرده است. این‌ها باید تعیین و تکلیف شود. که بعداً دیگران ما را مورد مواخذه قرار ندهند.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد، استان گردشگری است، اگر کردشگری تقویت شود مشکل اشتغال آن برطرف می‌شود.
حاجی زاده با بیان اینکه زمانی بدون حساب و کتاب اراضی برای طرح‌های گردشگری واگذار می‌شد، گفت: 43 طرح وجود دارد که که 20 سال پیش به افرادی واگذار شده و از این تعداد، 7 طرح مورد بهره برداری قرار گرفت. قطعاً یک جای کار می‌لنگد.



در ادامه حاجی زاده گفت: از مدیران مربوطه خواهش دارم که قبل از واگذاری اراضی ملی و طرحی به فردی، اولاً صلاحیت آن سرمایه گذار دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. معنا ندارد که 20 سال از عمر یک طرح بگذرد و طرف هنوز می‌گوید، مشکل اعتبار و تسهیلات دارد. سرمایه گذاری که در 20 سال نمی‌تواند، مشکل اعتبار خود را برطرف کند، مشخص است که توانایی ندارد. قرار نیست که کسی دنبال زمین‌ها باشند و کارهای شخصی در آن انجام بدهند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت هایش به نزولات آسمانی اشاره کرد و گفت: همه مدیران باید پای کار باشند تا خدای نکرده کسی از هم استانی هایمان گرفتار نباشند. وقتی آماده باش داده می شود، مدیران دیگر نباید از استان خارج شوند.

نام شما

آدرس ايميل شما

گردشگر
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا قوت این عکس ها وگزارش عملکرد مربوط با سال 96تا 98 هست از عکسها وتاریخهای داخل گزارش عملکرد شون مشخصه
خادم
Iran, Islamic Republic of
آقای صفایی نگفتی متخصص کیه؟ خدایی اگه امکانش هست بفرمایید تخصص شما تو زمینه گردشگری چیه واقعا دلم میسوزه به حال استان و مدیرانش
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی صفایی مدیر کل میراث فرهنگیه
هیچ کار به درد بخوری توی این چند سال نکرده
مدیر توانمند برای این استان با این همه پتانسیل گردشگری نیازه نه یه نفر که فقط حرف بزنه
Iran, Islamic Republic of
وقتی معاون میراث چند سال بذون برنامه دور خودش می چرخه . معاون گردشگری لیسانس الهیات بو مدیر هم از امتیاز استفاده کرده ومدرک مدیریت دولتی گرفته انتظار بیشتری نیست. باید گریه کرد به حال استان .
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1