تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۴۴۲۱۳۷
به مناسبت روز دانشجو؛

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه یاسوج

۰
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه یاسوج
کبنا ؛به گزارش کبنا، انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه یاسوج با ارسال متنی به این پایگاه خبری، ببانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو منتشر کرد که متن کامل آن در زیر از نظر خوانندگان می‌گذرد.
روز دانشجو نماد بیداری اسلامی و عینیت بخشیدن به آرمان‌های علمی و فرهنگی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است؛ جنبش های دانشجویی همواره نقش تعیین کننده ای در مبارزات آزادی خواهانه مردم بیدار کشورمان داشته اند و حضور آگاهانه دانشجویان مسلمان همراه با مردم انقلابی اجازه نداده تا دشمنان در امور داخلی و خارجی کشورشان دخالت کنند.
 روز 16 آذر سال 1332، بعنوان روز مقاومت در برابر استکبار و نمایانگر روح استکبار ستیزی، استقلال طلبی و عدالت خواهی دانشجویان در پرتو اسلام و روز به اهتزار درآمدن لوای دشمن شناسی قشر بیدار و نخبه جامعه است و امروز نیز دانشگاهیان برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از اصول و آرمان های اصیل اسلام و انقلاب همچون شهدای جهاد علمی از بذل جان خویش دریغ نمی کنند.
مطابق بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، دانشگاه کارخانه انسان سازی است و رسالت اصلی دانشگاه اسلامی، تربیت انسان است و هدف اساسی دانشجو، رسیدن به کمالات والای انسانی است. در فرع این تربیت انسانی، دانشجوی مسلمان دو وظیفه مهم دیگر بر عهده دارد: نخست این که کوشش کند تا به بالندگی علمی، آموزشی و پژوهشی برسد و جامعه دانشگاهی را سیراب کند و رسالت دیگر او هنگامی است که وارد جامعه شده و با رویدادها و مناسبات اجتماعی و سیاسی مواجه می شود دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد. گزاردن این دو وظیفه، تامین آینده ای آباد برای خود و جامعه است.
بی شک تداعی روز دانشجو در خاطره ملت ایران و بزرگداشت سالانه آن یک ضرورت تاریخی و وظیفه ملی است؛ لذا دانشگاهیان با نور ایمان و دلدادگی به مکتب سبز علوی و سرخ حسینی و با تکیه بر قدرت لایزال خداوند متعال و در سایه عمل به منویّات مقام معظم رهبری، ضمن تاکید بر زنده نگه داشتن این روز که به منزله زنده نگه داشتنِ حلقه اتصال خون شهیدان دانشجو و بیداری و پویایی اسلامی دانشگاهیان است، تجدید پیمان خود را با آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته و روز دانشجو را گرامی می داریم.
امید است اساتید دلسوز و کارکنان شریف این دانشگاه از پس مسولیت سنگین هموار کردن مسیر تحول علمی و اخلاقی دانشجویان برآیند و امکاناتی فراهم آورند تا این جوانان مستعد و آماده برای ایران عزیز در عرصه ی علم، دانش، آزادی و آزادگی غرور آفرینی کنند و با پشتکار، تلاش و خودباوری که خصلت هر دانشجوی متعهد ایرانی است قدم در راه اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی برداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1