تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۴۲۰۹۷
یادداشتی از رفعت کاظمی؛

دانشجویان کجای معادله مطالبه از مسئولان هستند؟ / چرا جریانات سد تنگ‌سرخ و چم‌شیر، جمعه‌بازار یاسوج، استخدام‌‌های پتروشیمی گچساران، بیمارستان چرام، خودکشی فرزند شهید را پیگیری نمی کنند؟

رفعت کاظمی
۲
۰
دانشجویان کجای معادله مطالبه از مسئولان هستند؟ / چرا جریانات سد تنگ‌سرخ و چم‌شیر، جمعه‌بازار یاسوج، استخدام‌‌های پتروشیمی گچساران، بیمارستان چرام، خودکشی فرزند شهید را پیگیری نمی کنند؟
کبنا ؛رفعت کاظمی؛ آن روز که رهبر انقلاب در روزی بجز روز دانشجو، سرآغازِ فهرستِ بلندِ مسائل کشور را مسئله‌ی عدالت دانستند و به دومین همایش سراسری جنبش دانشجویی یادآور شدند؛ دانشجوی جوان اگرچه خود برخاسته از قشرهای مستضعف جامعه هم نباشد به عدالت اجتماعی و پُر کردن شکاف‌های طبقاتی به چشم یک آرزوی بزرگ و بی‌بدیل می‌نگرد. آن روز که ایشان از مسابقه‌ی رفاه میان مسئولان و بی‌اعتنایی نسبت به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه‌ریزان و ثروت‌های سر برآورده در دستانی که تا چندی پیش تهی بود، گفتند، قطعا این روزهای کشوری را پیش‌بینی می‌کردند که قرار نبود پس از چهار دهه، اینچنین فقر، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی از سر و کولش بالا برود.
امروز، در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد آنچنان یادآوری نمودن این رسالت‌های اصیل دانشجوی مسلمان، غربب می‌نماید و آنچنان دانشجو درگیر با فانتزی بازی‌های روز دانشجو شده است که گویا آن‌هایی که از  این اصالت‌ها می‌گویند در افق سیر می‌کنند و اشتباهی‌اند.
ما را چه شده است که بچه‌های دانشجویمان اینچنین خنثی، منفعل و بی‌تحرک شده‌اند که با حضور مناسبتیِ تعدادی از مسئولان در چند دانشگاه، به سر ذوق آمده و احساس ادای تکلیفشان گوش فلک را پُر می‌کند؟
امروز، به جای دعوت از مسئولان و راه‌اندازی یک محفلِ پرسش و پاسخی که قرار نیست باری بردارد، می‌بایست از مردم کوچه و بازار، از کارگران، از خیل عظیم بیکاران، از آسیب دیدگان بحران‌های اجتماعی، از زنان سرپرست خانوار و از همه‌ی تحقیر شده‌های جنگِ فقر و غنا که قرار بود صاحبان اصلی انقلاب باشند دعوت کرد که در نهاد دانشگاه حضور یابند تا از دانشجویان پاسخ بخواهند که با رسالتی که انقلاب اسلامی بر شانه‌هایتان گذاشت چه کرده‌اید؟!
آقایان؛ مسئله را سبک نکنید و اشتباه جا نیندازید. روز دانشجو، روز تبریک گفتن به دانشجو نیست. روز دانشجو، روز پرسش از مسئولین هم حتی نیست. روز دانشجو، روز حساب‌کشی از دانشجو و مورد عتاب قرار دادن اوست که پاسخ دهد دقیقا در کجای این روزهای سخت و طاقت‌فرسایی که بر مردم و سرزمینش می‌گذرد، ایستاده است و چه باری برداشته است. امروز مسئله، خودِ خودِ دانشجوست.
امروز، دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخ دهند که در کجای مسائلی چون سد تنگ‌سرخ و چم‌شیر، جمعه‌بازار یاسوج، استخدام‌‌های پتروشیمی گچساران، بیمارستان چرام، خودکشی فرزند شهید، زندگی سرشار از رنج زنان و دختران دیشموک و خیلِ عظیم سایر مسائل استان ایستاده‌اند.
امروز، باید دانشجویان پاسخ دهند که برای برقراری آرمانخواهی، عدالتخواهی و استکبارستیزی چه کرده‌اند و چرا به جای خاک میدان خوردن، اینقدر شیک و فانتزی با مسائل برخورد می‌کنند!
و در یک کلام؛ امروز دانشجویان استان محروم کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخ دهند که چرا شب‌ها اینقدر راحت خوابشان می‌برد!
همین و تمام..
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دانشجوی بدبخت که اخر بیکاره. چیکار داره به سد تنگ سر و این دروری های که گفتید . دانشجو رو فقط برا مقاصد سیاسی میخوان
Iran, Islamic Republic of
احسنت
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1