تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۴۴۱۸۹۴
در نشست رئیس دانشگاه یاسوج با اصحاب رسانه مطرح شد؛

اولین خبر تلخ بهادر کرمی؛ دانشکده چرام در حال تعطیل شدن/ برای خدمت آمده‌ام / در اتاق من به روی همه باز است / من و حسین پناهی هم‌خانه بودیم / فضای دانشگاه یاسوج فضای احترام و عدالت است / پیشرفت در تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج در دوره معاونت من اتفاق افتاد

۲
۰
اولین خبر تلخ بهادر کرمی؛ دانشکده چرام در حال تعطیل شدن/  برای خدمت آمده‌ام / در اتاق من به روی همه باز است /  من و حسین پناهی هم‌خانه بودیم / فضای دانشگاه یاسوج فضای احترام و عدالت است / پیشرفت در تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج در دوره معاونت من اتفاق افتاد
کبنا ؛
رئیس دانشگاه یاسوج اظهار داشت: من در دوره معاونت آموزشی که بودم دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را پیگیری کردم و رشته‌های جدید را ما آوردیم. هر پیشرفتی در تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج اتفاق افتاد مربوط به آن دوره است. البته سایر دوستان نیز تلاش کردند. با این حال دانشگاه می‌توانست پیشرفت بیشتری کند، اما نکرد.
ظهر امروز (10 آذر 1400) نشست هم‌اندیشی و گفت‌وگوی رئیس دانشگاه یاسوج با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس ساختمان ریاست این دانشگاه برگزار شد. به گزارش کبنا از یاسوج، بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست گفت: از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم؛ قرار است در این جلسه از نظرات یکدیگر استفاده کنیم. به دوستان رسانه خوش آمد ویژه می‌گویم. وی در ادامه افزود: امیدوارم این ارتباط مداوم و پیوسته باشد. حتی اگر برخی از دوستان هم انتقاد جدی به ما داشته باشند، دوست داریم آن افراد در جمع ما باشند.
وی با اشاره به هفته‌ی بسیج اظهار داشت: من افتخار می‌کنم که بسیجی هستم. در هفته‌ی بسیج عرض کردم که افتخار می‌کنم یکی از بسیجیان هستم. یاد و خاطره بسیج و بسیجیان را گرامی می‌داریم. اگر ما رشد و پیشرفتی در این مملکت داشته‌ایم حاصل تلاش‌های ناشی از تفکر بسیجی و بسیجیان است.یاد شهید آوینی همیشه برای من زنده است. آن صدای نازنینی که برنامه روایت فتح را می‌گرداند. یاد ایشان را به عنوان یک بسیجی فضای رسانه و از بزرگان اهل قلم ما است را گرامی می‌دارم. همیچنین یاد می‌کنم از شهید محمود صارمی که روز خبرنگار در روز شهادت ایشان نام‌گذاری شده است. همچنین از شهید رسانه استان یعنی شهید عبدیان یاد می‌کنیم.
کرمی ادامه داد: صحبت‌های زیادی داریم؛ تشکر از بزرگانی که پیش از من رئیس دانشگاه بوده‌اند؛ از مرحوم عسگریان شروع می‌کنم که من به دعوت ایشان وارد دانشگاه شدم. با اصرار و دعوت ایشان من وارد دانشگاه یاسوج شدم. من از سال 1377 ارتباطم با دانشگاه یاسوج شروع شد. ایشان آدم بسیجی و تلاشگری بود.
بعد از ایشان دکتر ارژنگ آمدند و زحمات ایشان را ادامه دادند. بخش زیادی از خدمات در دانشگاه یاسوج با تلاش‌های دکتر ارژنگ صورت گرفت. توسعه آموزش عالی از نظر رشته‌ها به ویژه در دوره ارژنگ اتفاق افتاد. بعد از ایشان دکتر رمضانی در دانشگاه زحمت کشیدند. بعد از او دکتر رحیمی رئیس دانشگاه بودند که در دوران او هم پیشرفت‌های خوبی صورت گرفت. بعد می‌رسیم به دکتر عریان که چند سالی سکان مدیریت دانشگاه را بر عهده داشت. از ایشان هم تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: همه این عزیزان کار کرده‌اند. اما روش‌های آن ها با هم متفاوت بوده است. بنابراین باید از زحمات آنها قدردانی شود.
وی ادامه داد: امیدوارم من هم بتوانم راه دوستان را ادامه دهم و چهار قدم مفیدتر بتوانم بردارم. طوری نشود که در پایان خودم از عملکرد خودم راضی نباشم. حداقل خودم از کارم راضی باشم.
کرمی در ادامه با اشاره به این‌که برخی از رسانه‌ها در حق اینجانب کم‌لطفی کرده‌اند، به معرفی خود پرداخت و گفت: من متولد دژکوه هستم. من و حسین پناهی دو سال با هم همخانه بودیم. من از اطراف سوق هستم و افتخار می‌کنم که یکی از تحصیل کرده‌های این استان هستم. وی ادامه داد: از سال 1377 به دانشگاه یاسوج آمده‌ام. آن موقع زیر 5 نفر مدرک دکتری در دانشگاه بودند. اغلب کارشناسی ارشد بودند. یادم است کارهای آزمایشگاهی را به بوشهر می‌فرستادیم انجام دهند. کم‌کم دانشگاه به اینجا رسید. من در دوره معاونت آموزشی که بودم دوره کارشناسی ارشد و دکتری را پیگیری کردم و رشته‌های جدید را ما آوردیم.
کرمی گفت: هر پیشرفتی در تحصیلات تکمیلی اتفاق افتاد مربوط به آن دوره است. البته سایر دوستان نیز تلاش کردند. با این حال دانشگاه می‌توانست پیشرفت بیشتری کند، اما نکرد. تعداد دانشجویان ما از دانشگاه جیرفت نیز کمتر است. بودجه دانشگاه نیز سرانه‌ای است و این آسیب می‌زند.
کرمی عنوان کرد: یکی از اهداف ما توسعه کمی و کیفی در دانشگاه است. باید کاری کنیم که بر اساس سند آمایش آموزش عالی استان و بر طبق نیازهای استان و توانمندی‌های آن رشته‌های جدید به دانشگاه وارد کنیم. همچنین پژوهشکدهای جدید که مورد نیاز است را نیز در دستور کار داریم.
رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: یکی از اهداف ما توسعه کمی و کیفی آموزش در دانشگاه است و اصلا هم قصد شعار دادن در رسانه‌ها را ندارم. دنبال این هستم که کار کنم و نتیبجه را ببینید و گزارش کنید.

وی در ادمه اظهار داشت: واقعا بی‌انصافی‌هایی در مورد من شد. در حالی که اولین استاد تمام این دانشگاه من بودم. می‌دیدم دوستان برچسب‌های غیرعلمی به من می‌زدند. اولین فارغ‌التحصیلان دکتری دانشجویان بنده بودند. چند سال پژوهشگر برتر استان بودم. همین الأن هم جز سه چهار نفر اولِ دانشگاه از نظر شاخص‌های علمی مقالات و پایگاه‌های علمی مقالات هستم. اما با این وجود من دیدم واقعا مقداری بی‌انصافی در مورد من می‌شود.
وی بیان کرد: بله ممکن است من گرایش سیاسی داشته باشم. هر کسی ممکن است داشته باشد. قبل از آنکه من سیاسی و یا سیاست‌زده باشم، یک فرد معلم و محقق هستم. دوست دارم دوستان این موارد را بدانند. من یک مدیر بومی و دلسوز در این دانشگاه هستم و دوستان هم شاهد هستند در این مدت چه کارهایی را استارت زده‌ایم.
کرمی اظهار داشت: هفته پژوهش در پیش است؛ دعوت می‌کنم در جلسات افتتاحیه شرکت کنید. در اهمیت پژوهش باید گفت: پژوهش و تحقیقات بر مجهولات و ندانسته‌ها است. بر جاهایی است که شکافته نشده است. محققین و اساتید و دانشجویان متمرکز بر مواردی می‌شوند که ما مجهول می‌شناسیم. در گذشته تحقیقات بیشتر جنبه بنیادی داشت. دانشگاه یاسوج افتخار می‌کند در تحقیقات بنیادی جز دانشگاه‌های سرآمد و مطرح کشور و دنیا است. دانشگاه سمنان با 380 عضو هیئت علمی 29 دانشکده دارد. یاسوج با 280 عضو هیئت علمی 5 دانشکده دارد. یکی از دانشکده‌های ما در حال تعطیل شدن است و آن هم دانشکده مظلوم صنعت و معدن چرام است. در واقع، به نسبت این جمعیت، ما جز دانشگاه های مطرح و برتر هستیم. مدتی است بحث تبدیل علم به ثروت مطرح است. تأسیس شرکت‌های دانش بنیان، رشد و توسعه مبتنی بر علوم دانش بنیانی جز نیازهای اصلی کشور است. در هفته پژوهش ما می‌خواهیم پیشرفت‌های علمی بنیادی و فناورانه را نمایش دهیم. ولی متأسفانه کرونا باعث شده نشود حضوری این پیشرفت‌ها نمایش داده شود و ظاهراً بنا است به صورت مجازی برگزار شود. از همه شما دعوت می‌کنم در جلسه افتتاحیه شرکت کنید.
کرمی در ادامه گفت: دوست ندارم مشکلات دانشگاه را بگویم اما دانشگاه ما مشکل زیاد دارد. انتظار دارم کلیه مسئولین استانی و تمام بزرگان هم‌استانی که در تهران ساکن هستند برای پیشرفت دانشگاه تصمیم دارم همه را به کمک بطلبم و قصد دارم ارتباط و تعامل خوبی با استاندار و مجموعه استانداری، مدیران کل و نمایندگان استان داشته باشم. چرا که باید فضای بهتری برای استان فراهم کنیم تا فرزندان این استان و این کشور بتوانند در فضای علمی مطالعه و تحقیق کنند. لذا من انتظار دارم به عنوان یک بخشی از آن توانی که فضای رسانه دارند برای این پیشرفت به ما کمک کنید.
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به کمکی که رسانه‌ها می‌توانند به پیشرفت دانشگاه کنند، خطاب به اصحاب رسانه گفت: بازوی رسانه‌ای و مطبوعاتی ما باشید. بازوی ما باشید برای همفکری و ارائه مشاوره، تذکرات و پیشنهادات.
وی افزود: اولاً انتظار دارم این اتفاقات در یک فضای دوستانه و ارتباطی اتنفاق بیفتد. با ما ارتباط داشته باشید. من قول می‌دهم هیچ سایتی را شکایت نکنم. هر چند هو دوستان می‌گفتند پاسخ دهید اما گفتم نیاز نیست. باید اولاً ارتباط وجود داشته باشد تا متوجه شویم اشکال کار کجاست. انتظار دارم تذکرات و راهنمایی‌هایتان را به موقع به ما بدهید.

کرمی در پایان گزارش مختصری از اقدامات خود ارائه داد و گفت: قبل از تودیع و معارفه، کارمان را شروع کردیم. اولین کار ما بازدید از دانشگاه‌ها بود. من از کارکنان و اعضا هیئت علمی درخواست کردم در دفتر تشریف نیاورند و خودم به خدمت آنها رفتم. من تک تک کارکنان دانشگاه را به اسم و فامیل می‌شناسم.
وی افزود: در سه دانشکده نشست با اعضای هیئت علمی برگزار کردیم. ان شاء الله روز یکشنبه در خدمت علوم پایه هستیم. بنا داریم روز دوشنبه هم دانشکده چرام و گچساران را هم از نزدیک ببینیم. در آن جلسات هم به همه عرض کرده‌ام که من برای خدمت آمده‌ام. گفتم در اتاق من به روی شما باز است.
کرمی عنوان کرد: در دانشگاه یاسوج، فضا فضای احترام، عدالت و جلوگیری از بی‌عدالتی است. اولین انتظاری که از جامعه دانشگاهی می‌رود پاسخگویی به نیازهای علمی جامعه اطراف است.
رئیس دانشگاه یاسوج در همین خصوص ادامه داد: طرح‌های پژوهشی ادارات کل و سازمان‌ها را می‌دانید که با مدیریت استانداری و دفتر پژوهش و فناوری استان و با ارتباط مستقیم با دانشگاه مادر استان انجام می‌شود. به دنبال این هستیم با شرکت‌های دانش بنیان و با پارک علم و فناوری ارتباط خوبی داشته باشیم.
کرمی بیان کرد: در همین ابتدای کار پیگیر افزایش کمی رشته‌ها در دانشگاه هستم. پروژه‌های عمرانی که راکد شده بودند و فعالیت نمی‌کردند را پیگیری کردیم. برای جلب اعتبار نیز جلسات را برقرار کردیم. نشست با بسیج کارکنان، دانشجویی و .. نیز از دیگر اقدامات ما است. ضمن اینکه کارهای روزمره دانشگاه را هم طبعاً باید انجام دهیم.
کرمی گفت: دانشگاه ما یک دانشگاه کرونازده نیست. یک دانشگاه فعال است؛ ما به صورت پلکانی برگزاری حضوری کلاسها را شروع کرده ایم. از روز 6 آذر استارت آن را زده‌ایم. مقطع با دکتری شروع کردیم. هفته دیگر آن را به ورودی‌های قبلِ ارشد تعمیم می‌دهیم. در نیمسال بعدی نیز برخی از کلاس‌ها و کارگاه‌ها به صورت حضوری هستند. در ادامه نیز برخی از این حضور پلکانی را به سمت دوره کارشناسی می‌بریم.
کرمی در پایان خطاب به خبرنگاران گفت: انتظار دارم این ارتباط را با ما حفظ کنید و در خصوص مسائل دانشگاه بازوی ارتباطی و رسانه‌ای ما باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هیچی منم منم شروع شد
Iran, Islamic Republic of
تو اینکاره نیستی برو کنار
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1