تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۴۴۰۹۵۴
یادداشت|

دهدشت عروسی است؛ که در عقد بسی داماد است؟ 

۴
۲
دهدشت عروسی است؛ که در عقد بسی داماد است؟ 
کبنا ؛یادداشت ارسالی؛ عروسی زیبا و نفرین شده که بنا بر قانون دموکراسی طایفه‌ای، هر بار به عقد دامادی به انتخاب و خروجی شورای شهر می‌رسد. از برخی‌ها چنان به تنگ، که دوران مدیریتش همچون لکه‌ای بر صورت زیبایش ماند و این دست به دست شدن‌ها سالهاست چهره پیر و فسرده‌اش را تکانی به خود، نداده است. 
استرس در صورت عروس قصه این روزها با انتخاب تازه داماد موج می‌زند؛ اما آنچه به آن گرفتاریم ریش سفیدانی است که از تازه داماد از راه نارسیده نمی‌پرسند، برنامه، تخصص، تجارب، اندیشه‌ات برای مسئولیت جدید چیست و کدام گره کور را می‌خواهی با کدام تخصص باز کنی!؟ 
بدعت و کار نوی شورای پنجم، ارائه کارنامه و مصاحبه واجدین شرایط منصب شهرداری در صحن شورا با حضور شورائیان بود؛ جایی که آزمون توام با خطا نیست و تنها آزمون پس‌دهندگان با نمره مثبت است که بدون هیچ ریسک و پنهان‌کاری، شهر خسته دهدشت را تعیین تکلیف کردند و به دست مناسب‌ترین گزینه ممکن دادند، کسی که بسیاری از گره‌های کور را باز کرد و بدون باج دادن به برخی اعضای شورا، بی‌حاشیه ولی با سیاست کار کرد تا کار به شورای ششم رسید. اما برخی عزیزان تازه وارد که برای این جایگاه کت و شلوار برای نزدیکان خود دوخته بودند، سر ناسازگاری بستند! 
تازه واردین به شورا از جمله خروجی رای‌شان در کسوت شهردار، هیچ‌کدام به مشکلات، نیازها و معضلات شهر دهدشت تسلطی ندارند؛ کما اینکه به مهندسی شهرسازی و عمران (منهای یک گزینه)، مواد قانونی مدیریت شهری نیز مطلع نیستند و تا به این موارد احاطه نسبی پیدا کنند به موانع و مشکلات کنونی حاکم بر شهرداری مواجه می‌شوند و همانند دانش آموزی می‌شود که با اتمام دوران راهنمایی، یکباره پای نه به دبیرستان بلکه به دانشگاه بگذارد و آنجا مشکلات عدیده شهر با تک ماده و جفت ماده راهنمایی و دبیرستان حل نخواهد شد و همگان با هم خواهیم افتاد. 
تنها انتظاری که از شورای فعلی می‌رود شفافیت انتخاب و چرایی انتخاب تک تک افراد است؛ توضیح دهند هدف‌شان از انتخاب شهردار چیست؟ برنامه‌های فردی را که به ایشان اعتماد کرده و رای می‌دهند را برای مردم بصورت شفاف اطلاع‌رسانی کنند؛ شهرداری برای برون‌رفت مشکلاتش نیاز مبرم به متخصص و برنامه مدون دارد؛ آیا خروجی شورای شهر برای تصدی شهرداری برنامه مدون و فاکتورهای لازمه برای اجرای برنامه‌های ذکر شده‌اش را دارد؟ یا اصلا برنامه‌ای نیست و حسب و هدف انتخاب، تسلط هر چه بیشتر بر بیت‌المال و شهرداری است؟ 
مردم دهدشت اگرچه به نمایندگان و منتخبین خود اعتماد کرده‌اند اما نه هر انتخاب، بلکه جهت انتخاب مهمی همچون شهردار دهدشت انتظار شفافیت کامل با حضور اصحاب رسانه و بررسی دقیق کارنامه و رزومه واجدین شرایط با تحصیلات و سوابق مرتبطه را دارند. 
یکی از مهمترین و شاید متداول‌ترین راه‌ها برای شفافیت در پروسه‌ی انتخاب شهردار می‌تواند حضور اصحاب رسانه در جلسه استماع سخنان گزینه‌های شهرداری باشد، تا مشخص شود که اولا گزینه‌ی شهرداری با چه فرآیند، علم و دانشی پای به چنین عرصه‌ای گذاشته و ثانیا کدام عضو شورا به طور حقیقی و واقعی دل در گرو آبادی و آبادی شهر دهدشت دارد. 
بهرحال این حق مردم است که در جریان انتخاب شهردار و نحوه‌ی عملکرد منتخبان خود قرار بگیرند؛ چرا که در پایان این شهروندان دهدشتی هستند که تحت تاثیر مستقیم عملکرد شهردار منتخب قرار خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که میشه از متن برداشت کرد. کینه پنهانی هست که تو دل داری و بنظر خودت پنهان هست اما حسادت از متنی که فرستادی مشخصه
Romania
ما هنوز نمیدانیم انتخاب دموکراتیک یعنی چه
اگر میدانستیم معدل انتخابمان افردی چون پارسایی پالاش و جلال داور پناه نبود...نهادهای نظارتی هم کم کاری میکنند و هم کم لطفی در حق مردم.
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر دهدشت همیشه طایفه ایی بوده و هیچ وقت هم کارنامه موفقی نداشتند‌. از انتخاب شهرداران مبتی گرفته که بدون سابقه مدیریتی امثال عزیزی برخه تابش نژاد فقط تخشا از بدنه شهرداری بود. اونم عملکرد رضایت بخشی نداشت
م-ر
Iran, Islamic Republic of
اینجانب لیسانس مهندسی عمران- فوق لیسانس مهندسی عمران آب وفاضلاب دارم
اگر دوست داشته باشید شهردار بشم
12 سال سابقه کار
راه ساختمان نفت وگاز وحفاری
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1