تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۴۴۰۲۹۸
حجت الاسلام حمزه پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد نوشت؛

جشن لاکچری با خودروی بیت‌المال / پیشقدم: اسامی متخلفان را به اطلاع مردم می‌رسانیم

۳
۱
جشن لاکچری با خودروی بیت‌المال / پیشقدم: اسامی متخلفان را به اطلاع مردم می‌رسانیم
کبنا ؛حجت الاسلام حمزه پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی نسبت به استفاده شخصی از خودروهای پلاک دولتی واکنش نشان داد و نوشت: در نظامی که قوانین آن برگرفته از آموزه‌های دینی است، به خدمت گرفتن اموال دولت توسط اشخاص و خانواده خارج از چهارچوبِ ضوابط مربوط، چیزی جز سرپیچی از شریعت و قانون نخواهد بود. 
به گزارش کبنا، متن پیام به شرح زیر است؛
امام علی علیه السلام: «قلم‌هایتان را نازک کنید، فاصله سطرها را نزدیک نمایید، سخنان زاید را حذف کرده، به اصل کلام بسنده کنید و از طولانی نویسی بپرهیزید؛ زیرا اموال مسلمان‌ها تحمل ضرر و زیان را ندارد.» بحار الانوار، ج۷۶، ص ۴۹
آیین نامه چگونگی استفاده از خودروهای دولتی با موضوع حقوق حمل و نقل از سوی دولت در ۱۶ ماده و تبصره‌های فراوان در سال ۱۳۸۶ تصویب و برای اجرا به تمامی دستگاه‌ها و ادارات ابلاغ گردیده است. 
در ماده‌ی ۴ این آیین نامه به صراحت آمده است که تمامی خودروهای دستگاه‌های اجرایی به استثنای خودروهای اختصاصی، تشریفاتی و خدمت، جزو خودروهای خدمت عمومی محسوب شده و استفاده از آن‌ها تنها برای انجام امورات اداری مجاز است و در غیر ساعات اداری (با راننده یا بدون راننده) و بدون داشتن برگ مأموریت، مطلقاً ممنوع بوده و هرگونه استفاده از این خودروها خارج از قوانین مربوطه و مقررات این آیین نامه در حکم تصرف غیرمجاز اموال دولتی محسوب می‌شود. 

با وجود اینکه استفاده شخصی از امکانات بیت المال در اسلام به شدّت نکوهش شده و دارای منع قانونی است؛ متاسفانه این روزها علی رغم تمکین و احترام بسیاری از مدیران و کارمندان محترم دستگاه‌ها به قانون مزبور و رعایت حال بیت المال، شاهد برخی سهل انگاری‌ها و سوء استفاده برخی مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی از خودروهای دولتی با پلاک‌های قرمز و سفید هستیم که این مسئله عینی‌ترین سوء استفاده از بیت المال محسوب می‌شود. 
بی‌توجهی وعدم نظارت دستگاه‌های متولی، موجب رواج این عمل و منکر ناپسند در بین برخی از کارکنان دولت گردیده؛ تا آنجا که استفاده‌ی از خودروهای دولتی در مراسمات شخصی و جا به جایی خانواده و… به یک امر عادی مبدل شده است و در برخی موارد حساسیت و ممانعت جدی نسبت به این منکر نشان داده نمی‌شود و مع الاسف شاهد گلایه و شکایت بسیاری از مردم نسبت به رواج این منکر در جامعه می‌باشیم. 
در نظامی که قوانین آن برگرفته از آموزه‌های دینی است، به خدمت گرفتن اموال دولت توسط اشخاص و خانواده خارج از چهارچوبِ ضوابط مربوط، چیزی جز سرپیچی از شریعت و قانون نخواهد بود. 
مسئولان نظارتی دستگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نباید اجازه دهند روحیه سوء استفاده از بیت المال در جامعه زنده شود و باید نظارت‌ها به گونه‌ای باشد که فرهنگ استفاده صحیح از خودروهای دولتی و همه سطوح بیت المال مسلمین توسط مسئولان و خادمان ملت اسلامی نهادینه گردد که این مهم، موجبات اطمینان بیشتر ملت به خدمتگزاران خود را در پی خواهد داشت. 
ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد بر خود لازم می‌داند در جهت دفاع از حقوق مردم و نیز تبیین فرهنگ صحیح استفاده از بیت المال با همه توان و ظرفیت ستادی و مردمی وارد میدان عمل شود و ضمن درخواست از تمام مسئولان و کارمندان شریف دستگاه‌های اجرایی نسبت به رعایت این نکات مهم اعلام می‌دارد در صورت مشاهده استفاده غیر مشروع هر شخص حقیقی و حقوقی از اموال بیت المال، متخلف را جهت رسیدگی و برخورد قانونی به دستگاه‌های مربوطه معرفی نموده و نتایج را به سمع و نظر مردم عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

لبیک یا خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
این یکیشه تو زیلایی دیدین بیاین تو سطح شهر ببینین چجوری باش باربری میکنن و خرید واسه منزل و اینقدر هم بد رانندگی میکنن که باید ماهی یه ماشین واسشون عوض کنن
همه ی انسانها روزی میمیرند پس با صداقت زندگی کردن رو یاد بگیرین هیچ کس از مرگش خبر نداره
صدلی عدالت
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما حاج آقا پیشقدم... ان شاالله که فرهنگ صحیح استفاده از اموال بیت المال توسط همه مدیران جا بیفته
Iran, Islamic Republic of
اخ سی بیت المالی ک ب نام مسلمین و به کام نورچشمی ها مورد استفاده قرار گرفته و ب تاراج رفته
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
فایل های مرتبط
1