تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۴۰۱۷۷
اعتراض نیروهای شهرداری آبژدان اندیکا خوزستان؛

کارگران شهرداری آبژدان اندیکا: 20 ماه است حقوق نگرفته‌ایم / کارگران بدون بیمه و حقوق / مسئولان پاسخگوی عملکردشان باشند

۱
کارگران شهرداری آبژدان اندیکا: 20 ماه است حقوق نگرفته‌ایم / مسئولان پاسخگو باشند
کبنا ؛نیروهای شهرداری آبژدان اندیکا یکی از شهرهای خوزستان نسبت به معوق ماندن 20 ماه حقوق و بیش از 10 ماه بیمه خود اعتراض کردند.
به گزارش کبنا نیوز، اعتراض و اعتصاب کارگران مسئله تازه‌ای نیست، گاه و بیگاه خبر اعتصاب و اعتراض کارگران شنیده می‌شود و یکی از دلایلی که می‌توان برای اینگونه اعتراضات برشمرد بی مسئولیتی نظام پیمانکاری و شرکت‌های خصوصی و بی توجهی مسئولان دولت به این مشکلات است. 10 سال است که صدای اعتراضات کارگران شنیده می‌شود، کارگران گچساران، باشت گچساران، چرام، نیروهای شرکتی بیمارستان‌ها، آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد، کارگران شرکت‌های خصوصی و بسیاری دیگر از کارگران، و حالا هم نیروهای شهرداری آبژدان اندیکای خوزستان صدای گلایه و اعتراضشان بلند شده است. این نیروها، سال گذشته نیز نسبت به معوق شدن حقوق خود اعتصاب کردند، ولی گویا مسئولان توجهی نکرده‌اند.
یکی از نیروهای شهرداری آبژدان در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: این همه مدت تحمل کردیم، وضعیت بهتر که نشد هیچ، بدتر هم شده است. 20 ماه بدون حقوق بودن در این وضعیت اقتصادی فاجعه است. در این شرایط کرونایی، اگر مشکلی برای یکی از نیروها و خانواده‌هایشان پیش بیاید چکار باید کنند؟ یکی از کارگران ما 150 هزار تومان نداشته پول نسخه دکتر را بدهد و بچه مریضش را بدون درمان کردن خانه برده است!
این نیروی شهرداری گفت: نیرویی داریم که باید پیوند کبد بخورد ولی بیمه ندارد. نیرویی داریم که 8 عائله دارد، گریه می‌کرد و می‌گفت که پول کتاب بچه‌ام را مدیر مدرسه داده است.
وی افزود: ما حدود 50 نفر هستیم، هم نیروهای اداری و هم نیروهای خدماتی هستیم که کمتر از پایه حقوق اداره کار به ما می‌دهند، و الان از اسفندماه 97 تا الان حقوق طلب داریم.
این پرسنل شهرداری گفت: دادستان ورود کرد و گفت فعلاً سر کار بروید تا شهردار جدید بیاید. ما الان دو ماه است که شهردار نداریم ولی این بدهی ما از اسفند 97 تاکنون است. 20 ماه حقوق دریافت نکرده‌ایم و 11 ماه بیمه رد نکرده‌اند.. مسئولان شهرداری هم گفته‌اند اگر در این مدت برای کسی اتفاقی بیفتد ما مسئولیت قبول نمی‌کنیم، ولی اگر کارگران نیایند غیبت رد می‌شود.

وی گفت: نیروهایی که شرکتی نیستند مشکلی ندارند، فرمانداری و استانداری رفتیم، بنر زدیم، اعتصاب کردیم، ولی متأسفانه نه گوشی برای شنیدن بوده و نه چشمی برای دیدن.
این نیروی شهرداری در پاسخ به اینکه «آیا آنطور که مسئولان گفته‌اند نیروهای مازاد دارید؟» گفت: مسئولان برای توجیه کار خودشان می گویند مازاد داریم. خیلی از این کارگرها به تصفیه راضی هستند، ولی اگر پولشان را بدهند.
این پرسنل شهرداری در خصوص استخدامی‌های بدون ضابطه گفت: ما الان کسانی را می‌شناسیم که قرار است در دفتر فنی شهرداری قرارداد ببندند، نیروی شورای شهر هستند. اگر می گویند مازاد هستیم، چون جزو باند عضو شورا نیستیم، اگر جزو باند این و آن بودیم نمی‌گفتند مازاد هستید. الان نیروهایی دو سه ماه است آمده‌اند و قرار است وقتی شهردار جدید آمد قرارداد ببندد.
وی اظهار کرد: 9 سال پیش ما 15 پرسنل شهرداری داشتیم، این تعداد بعداً اضافه شد، هر شورایی که آمد، سفارشات خودش را سر کار آورد. سال 94 حدود 20 نیرو به شهرداری اضافه کردند و نزدیک 5 سال است که دارند کار می‌کنند. ما سابقه 9 سال، 5 سال و 2 سال داریم که اینها سفارشی آمده‌اند.
وی گفت: این حرفها بهانه‌ای است برای کارهای غیرقانونی که می‌کنند، وگرنه ما مازاد نیستیم، همین الان هم شهرداری کمبود نیرو دارد. 2 نیرو برای آتشنشانی زیاد است؟ حداقل باید حداقل 3 نفر باشند تا 3 شیفت آماده باش باشند. با 2 نفر سفورهای شهرداری می‌شود کل شهر را تمیز کرد؟ حداقل 2 شیفت باید باشند و هر شیفتی 5 نفر باشد. این‌ها را بهانه کرده‌اند برای کم کاری‌هایی که می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1