تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۴۳۹۸۳۶
کبنانیوز /

مدارس کانکسی و تخریبی تحصیل دانش آموزان را مختل می کند / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: هیچ مدرسه کپری در استان وجود ندارد

۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: هیچ مدرسه کپری در استان وجود ندارد
کبنا ؛در روزهای اخیر حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان معین دولت در پنجمین سفر راستانی رئیس جمهور از وجود بیش از 50 مدرسه کپری و کانکسی در شهرستان مارگون ابراز نگرانی کرد.
به گزارش کبنا نیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات کمبود زیرساخت های آموزشی مواجه است، هر چند که «بر اساس گزارش آموزش و پرورش استان، حتی یک مدرسه کپری نداریم»، با این حال، مدارس کانکسی و تخریبی مشکلاتی دارند که تحصیل دانش اموزان را با مشکل مواجه می کند.
مدارس کانکسی در استان تعدادشان کم نیست و در هر شهرستانی حداقل بیش از 5 مدرسه کانکسی وجود دارد که تعداد دانش آموزانشان کم است، تقریبا تمام شهرستان ها به ویژه لوداب، مارگون، باشت، مدارس شهرستان های کهگیلویه و بهمئی، چرام، لنده، روستاهای دیشموک مدارس کانکسی دارند. این مدارس به دلیل نداشتن وسایل گرمایشی مناسب و برق با مشکل مواجه هستند، که بهبود وضعیت این کلاس ها، با وجود برگزاری کلاس های حضوری در روستاها، امری ضروری است.

به گزارش کبنا، روز دوشنبه (12 مهرماه 1400) سید علی احمد زاده به جهت پیگیری وضعیت مدارس در استان، نشستی با مدیرکل و جمعی از مدیران مجموعه اداره کل آموزش و پرورش استان و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان برگزار کرد.
احمدزاده هدف از این دیدار را پیگیری دستور اکید و فوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سفر استانی به استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر حذف مدارس کپری برشمرد.
احمدزاده افزود: براساس آمار مستند و ارائه شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش استان هیچ مدرسه کپری در این استان وجود ندارد.
وی خواستار تهیه گزارش دقیق از وضعیت مدارس استان از سوی مسئولان اداره کل آموزش و پرورش، ارائه به استاندار و ارسال آن به مرکز شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سال تحصیلی آغاز شده است باید شرایط برای حضور دانش آموزان و فرهنگیان با بهترین کیفیت و امکانات مهیا شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه وجود مدارس کپری در استان براساس گزارش اشتباه یا ارائه اشتباه مطلب و برداشت نادرست بوده است، عنوان کرد: شاید هم در بازدید از  مدارس سنگی استان چنین اصطلاحی به کار برده شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش در هفته آینده با توجه به آغاز سال تحصیلی تاکید و اظهار کرد: باید استانداردسازی لازم در مدارس استان به ویژه مدارس سنگی و کانکسی جهت رفاه حال دانش آموزان و جامعه فرهنگی استان انجام شود.
احمد زاده تصریح کرد: باتوجه به اینکه ۲۰ درصد از مدارس کانکسی استان امکان تبدیل شدن به مدارس ساختمانی را دارند باید شرایط برای عملیاتی شدن این مهم فراهم شود.
احمدزاده بیان کرد: نباید هیچ دانش آموز واجب التعلیمی به دلیل نبود زیرساخت‌های ارتباطی، مشکلات مالی و کرونا از تحصیل بازبماند.
پیرو کرمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: 43 مدرسه با 106 کلاس درس در 43 روستای این استان نیاز داریم که برای احداث آن‌ها 264 هزار و 880 میلیون ریال نیاز بوده که در این صورت یک هزار و 513 دانش آموز بهره مند می‌شوند.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
1