تاریخ انتشار
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۴۳۹۷۰۳
وزیر نفت در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد؛

افتتاح پتروشیمی گچساران در شهریور 1401 / افزایش تولید نفت گچساران / اختصاص 114 میلیارد تومان برای پروژه های ورزشی، آموزشی، رفاهی

۰
افتتاح پتروشیمی گچساران در شهریور 1401 / افزایش تولید نفت گچساران / اختصاص 114 میلیارد تومان برای پروژه های ورزشی، آموزشی، رفاهی
کبنا ؛
شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، وزرای دولت و مدیران کل استان در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شامگاه روز جمعه (9 مهرماه 1400) جواد اوجی وزیر نفت در این نشست گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد 13 درصد مخازن نفتی کشور را دارد، 8 میدان نفتی در این استان است که توان توزیع 650 هزار بشکه نفت را دارد.
وی گفت: برای افزایش ظرفیت 40 هزار بشکه در روز، از 3 میدان، گچساران 1 و 2، گچساران 3 و 4، میدان نفتی بی بی حکیمه با سرمایه گذاری 260 میلیون یورو، ظرف 2 و نیم سال آینده ظرفیت تولید نفت استان از 650 هزار بشکه، به عدد 700 هزار بشکه خواهد رسید.
اوجی اظهار کرد: در خصوص پتروشیمی گچساران قول می دهیم در شهریورماه سال 1401 برای افتتاح این پروژه حضور پیدا کنیم، پروژه ای که از سال 1390 شروع به کار کرده و 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته، خوراک اتان خود را از پالایشگاه بیدبلند تامین می کند و سالانه 1 میلیون تن اتیلن تولید می کند. پتروشیمی دوم، تولید پلی اتیلن می کند و در سال 1402 به بهره برداری می رسد.
وی گفت: در خصوص گازرسانی، تا پایان امسال، 92 روستا را با 82 میلیارد تومان گازرسانی خواهیم کرد.
اوجی گفت: هرجا که حوزه صنعت نفت و گاز باشد، مردم منطقه باید از شرکت نفت بهره مند نیز شوند، 114 میلیارد تومان برای 62 پروژه ورزشی، آموزشی، رفاهی در مناطق صنعتی و غیرصنعتی این  استان تخصیص دادیم، همچنین 700 خانوار بهزیستی و کمیته امداد با هزینه وزارت نفت گازکشی خواهند شد، 25 میلیارد تومان برای راه های استان از بحث مسئولیت اجتماعی صنعت نفت تخصیص داده می شود. 5 میلیارد تومان به تاسیسات بی بی حکمیه بصورت نقدی کمک خواهد شد.
وی گفت: همچنین در گچساران ، گلزار شهدا، تجهیز بیمارستان، مصلی نمازجمعه نیز طبق وعده هایی که دادیم، و براساس مصوبه مسئولیت اجتماعی صنعت نفت عمل خواهیم کرد.
اوجی اظهار کرد: میدان گازی مختار، از نظر ارزیابی فنی مورد قبول بنده است، در مطالعات قرار دارد، ظرف 5 ماه آینده پس از پایان مطالعات تعیین تکلیف و نتیجه گفته خواهد شد.
اوجی بیان کرد: هر سرمایه گذاری که حاضر باشد در صنایع پایین دست و کار در زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی، شخصا دستش را می بوسم، هم تأمین خوراک خواهیم کرد و پتر حمایتی وزارت نفت را خواهد داشت، بخصوص در این استان که پتروشیمی اتیلن و پلی اتیلن را دارد و خوراک انها کاملا مهیا است.
وی در خصوص پیشنهاد تاسیس پالایشگاه که استاندار در خصوص آن گفت: اگر سرمایه گذار حاضر باشد ما هم استقبال می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1