کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت و گو با کبنا مطرح شد؛

انتقادات رئیس ستاد حامیان ولایت «رئیسی» به انحصار در نحوه برگزاری نشست جوانان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر کشور/ رخشا: اگر می‌خواهید از نخبگان استفاده کنید چرا جناح بندی می‌کنید/ با این همه تعریف تمجید از کلانتری پس چرا اجازه دادید برود؟ / چرا عده‌ای به نام جبهه خاصی فضای سیاسی استان را مصادره می‌کنند؟

7 مهر 1400 ساعت 13:07

هر چند که اصولگرایان عموما در لفظ خود را از دایره تشریفات بیرون می دانند، و مدعی هستند در دوره سیاسی جدید شاهد تغییر و تحولات خواهیم بود، ولی مشخص نیست که این تغییر و تحولات از کجا و از چه چیزی شروع می شود؟ گویا فقط جای افراد عوض شده است. فرایند برگزاری جلسات به شکلی است که به گونه ای میهمانی رسمی و تشریفاتی بیشتر شبیه است. گویا مسئولان وقت مهمی که بیت المال و مربوط به مردم است را صرف می کنند برای اینکه به تشریفاتی ترین موضوعات برسند. اینکه چرا در این جلسات پرسش و پاسخی صورت نمی گیرد و عده ای جای نخبگان واقعی را گرفته اند و به دنبال گرفتن امتیاز برای منافع شخصی خود هستند، انتقاد و گلایه گروهی از جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد است.


 عموماً برگزاری جلسات، از جمله جلساتی با عنوان نشست‌های سیاسی، شکل تشریفاتی به خود گرفته و خالی از نقد، به چالش کشیدن مسائل و مشکلات، به تعریف و تمجید مدیران از یکدیگر می‌گذرد. این روند در همه جریان‌های سیاسی به همین شکل است و تفاوتی بین اصلاح طلب و اصولگرا نیست، هر چند که اصولگرایان عموماً در لفظ خود را از دایره تشریفات بیرون می‌دانند، و مدعی هستند در دوره سیاسی جدید شاهد تغییر و تحولات خواهیم بود، ولی مشخص نیست که این تغییر و تحولات از کجا و از چه چیزی شروع می‌شود؟ گویا فقط جای افراد عوض شده است. فرایند برگزاری جلسات به شکلی است که به گونه‌ای میهمانی رسمی و تشریفاتی بیشتر شبیه است. گویا مسئولان وقت مهمی که بیت المال و مربوط به مردم است را صرف می‌کنند برای اینکه به تشریفاتی‌ترین موضوعات برسند. اینکه چرا در این جلسات پرسش و پاسخی صورت نمی‌گیرد و عده‌ای جای نخبگان واقعی را گرفته‌اند و به دنبال گرفتن امتیاز برای منافع شخصی خود هستند، انتقاد و گلایه گروهی از جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بیشتر بخوانید:
 
دیدار جوانان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر کشور / مجتبی شریعتی: مدیران آینده باید دارای عدم انحرافات اخلاقی، مالی و فکری باشند / آقای احمدزاده مراقب نفوذ فرصت‌طلبان باشید / مدبرمقدم: فرمانده مبارزه با فساد را به استان برگردانید / هدایت‌خواه را وزیر آموزش و پرورش کنید

به گزارش کبنا، جلسه نشست جوانان و نخبگان استان کهگیلویه  و بویراحمد در حالی با حضور وزیر کشور و استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که حواشی متعددی را به دنبال داشت، کبنانیوز در این رابطه با حجت الاسلام و المسلمین سید ایمان رخشا از مسئولان ستاد انتخاباتی رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگویی انجام داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ایمان رخشا با بیان اینکه «دعوت از نخبگان بر اساس عدالت نبود، بلکه انتخاب افراد برای حضور در مراسم تودیع و معارفه کاملاً طیفی و جناحی بود»، از رویه برگزارکنندگان این مراسم انتقاد کرده و گفت: هدف این است که از پتانسیل و ظرفیت و تخصص افراد استفاده کنیم. متاسفانه برخی دوستان با طایفه گرایی و باندبازی در استانی کوچک، کاری می‌کنند که نخبگان و کسانی که در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی حرفی برای گفتن دارند، آسیب ببینند. دیروز جلسه‌ای که سردار عالی رتبه و وزیر کشور وارد استان محروم کهگیلویه و بویراحمد شد، رفتارهایی در جلسه تودیع و معارفه شد که شایسته نبود. در وهله اول تعریف و تمجیدها از استاندار طوری بود که سؤال ما این است پس چرا تغییر می‌دهید؟ بگویید نروند!
 حجت الاسلام رخشا اظهار کرد: از طرفی رویه برگزاری جلسه به شکلی بود که چند آدم قلدر، از گروه خاص و نمایندگان خاصی استاندار جدید را دوره کرده و اجازه نمی‌دادند کسی نزدیک شود و بطور کلی هیچ فضای تعامل و گفت و شنود وجود نداشت. جلسه‌ای که مربوط به نخبگان بود، رئیس کانون نخبگان استان کجای این جلسه بود؟ آیا در این جلسه حضور داشتند و دعوت شدند؟
حجت الاسلام رخشا گفت: اینکه هر کسی از هر طریقی به نماینده وصل شود و بخاطر منافع شخصی‌اش هر کاری دوست دارد بکند و مردم هم این ذلت را باید بپذیرند، شایسته نیست. اگر می‌خواهند از نخبگان استفاده کنند چرا جناح بندی می‌کنند؟ اگر می‌خواهند واقعاً از فکر نخبگان استفاده کنند از همه گروه‌ها و جناح‌ها و اقوام استفاده کنند و از انها هم برای شرکت در جلسه دعوت کنند، در حالی که اینطور نبود.
مسئول یکی از ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تریبون باید آزاد باشد و افراد از مشکلات استان بگویند. دلیل ندارد بخاطر اینکه نماینده‌ای می‌خواهد وارد مجلس شود، از همین الان به این و آن باج بدهد و فردا روز هم از این روال استفاده کند و وارد مجلس شود.
وی گفت: اینکه از مردم به عنوان پله‌ای استفاده کنند برای رسیدن به چیزی که می‌خواهند در خور شأن مردم استان ما نیست.
اگر کسی تخصصی و برنامه‌ای دارد، وقتی مقام کشوری وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود، باید با هر نگاهی مشکلات و محرومیت‌ها و معضلات گفته شود.
حجت الاسلام رخشا اظهار کرد: دیروز در جلسه عده‌ای از دوستان با سردمداری عده‌ای، و یک نماینده‌ای هم که تصورش این است که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جوانان نخبه در سیطره او است، چنین رفتارهایی را کرده، در حالی که  این افراد سلیقه‌ای و با نگاه جناحی انتخاب شده‌اند و هیچ ملاک و مبنای نخبه‌گی در کار نبوده است. با این شرایط هیچ پیشرفتی در استان کهگیلویه و بویراحمد حاصل نمی‌شود.
وی گفت: ما باید کاری کنیم که از گروه‌های سیاسی و با هر نگاهی برای پیشرفت و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود.


کد مطلب: 439555

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439555/انتقادات-رئیس-ستاد-حامیان-ولایت-رئیسی-انحصار-نحوه-برگزاری-نشست-جوانان-کهگیلویه-بویراحمد-وزیر-کشور-رخشا-اگر-می-خواهید-نخبگان-استفاده-کنید-چرا-جناح-بندی-می-کنید-این-همه-تعریف-تمجید-کلانتری-اجازه-دادید-برود-عده-ای-نام-جبهه-خاصی-فضای-سیاسی-استان-مصادره-می-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1