تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۴۳۹۰۴۳
در صحن علنی مجلس؛

(فیلم) انتقاد نماینده مردم گچساران و باشت از بنیاد شهید و موسسه اقتصادی کوثر

۲
۰
(فیلم) انتقاد نماینده مردم گچساران و باشت از بنیاد شهید و موسسه اقتصادی کوثر
کبنا ؛نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قاضی زاده هاشمی برنامه تحول خواه برای بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد، گفت: قاضی زاده هاشمی در راستای اهداف رئیس جمهور برنامه دارد.
به گزارش کبنا نیوز، امروز (یکشنبه، 21 شهریورماه) سید ناصر حسینی پور در نشست علنی امروزمجلس شورای اسلامی در موافقت با استعفای سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی برای پست ریاست بنیاد شهید کشور، گفت: دغدغه نمایندگان معمولا این است که چرا نماینده ای از مجلس خارج می شود این در حالی است که دو همکار ما یک وزیر و یک نفر دیگر شهردار شده است، همچنین براساس ماده 12 قانون اساسنامه رئیس جمهور می تواند رئیس بنیاد شهید را به مقام معظم رهبری معرفی کند و زمانی که حضرت آقا تائید کرد ایشان را به مدت 4 سال منصوب کند لذا با توجه به تائید رهبری با پیشنهاد اولیه، عملا دغدغه و بهانه ای برای ما جهت موافقت با استعفای آقای قاضی زاده باقی نمی ماند.
 
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی شک با برنامه های تحول خواهی که این عزیز دارد به عنوان نخستین معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید که خود پزشک است می تواند بسیار مثمرثمر باشد چرا که اتفاقا بیشترین دغدغه های ما در بحث بهداشت و درمان است.
وی ادامه داد: آقای قاضی زاده علاوه بر اینکه خود جانباز است زمانی که خراسان یک استان بود معاونت آموزشی و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را برعهده داشت لذا بر تمامی دغدغه های قشر ایثارگر اشراف دارد و اقدامات بسیاری نیز در این راستا انجام داده است.
وی با بیان اینکه قاضی زاده هاشمی در راستای اهداف رئیس جمهور برنامه دارد، توضیح داد: یکی از برنامه های ایشان گرفتن سهم فرهنگ شهید و شهادت در کتب درسی است چرا که در این سال ها ظلم های بسیاری به این بخش شده است.
حسینی پور ادامه داد: در بند یک ماده 5 قانون اساسنامه بنیاد شهید مصوب مجلس در سال 77 آمده است؛ بسیج تمامی امکانات نظام و جامعه اسلامی و نهادهای فرهنگی، آموزشی، هنری، اجتماعی و ارتباطات جمعی را به منظور تبیین مفهوم و فلسفه جهاد و ایثار و شهادت ضروری است اما چه اتفاقی افتاد، سال های سال پتروس و ... در کتاب های درسی ما جای دادند همچنین در جریان غرب گرا در تعهد به سند 2030 به نام خشونت زدایی جهادزدایی کردند و درس شهید فهمیده از کتاب ها حذف شد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: همچنین به میزانی که از برداشتن قلب رآکتور اراک خوشحال شدند از برداشتن درس شهید فهمیده از کتاب های درسی خوشحال تر شدند و درس مسجد مسلمانان، ماجرای اشغال فلسطین توسط رژیم کودک کش اسرائیل از کتب درسی برداشته شد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در آبان ماه سال 95 ماجرای تصرف سفارت آمریکا را از کتاب های وزارت آموزش و پرورش حذف کردند، همچنین عکس شهید نواب صفوی را از کتاب ها حذف کردند، این ها دغدغه ها و دردهای ما است. همچنین نام شهدا را از خیابان ها پاک کردند اما مملکتی که نام شهدا از خیابان های آن ها پاک شود ملتی بی تاریخ می شوند.
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث یکسان سازی حقوق شهدا، گفت: رهبری فرمودند یکسان سازی حقوق شهدا کار غلطی است اما مسئولان به نام بازسازی، مدرن سازی کردند همچنین وصیت شهدا را از سر در گلزارها برداشتند و ماجرای تخریب گلزارهای شهدا مسئله ای نیست که از خاطره مادران شهدا که جلوی بولدوزرها ایستاد محو شود.
وی با اشاره به بحث مرجعیت بنیاد شهید، اضافه کرد: امروز بنیاد شهید مرجعیت فرهنگی ندارد و امروز محصولاتی که دیگر نهادهای فرهنگی در این نظام تولید می کنند در حد و قواره نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و نهادهای فرهنگی ما در پرورش نظام انقلاب اسلامی مانده اند.
وی با بیان اینکه در برنامه های قاضی زاده هاشمی موضوع الگوسازی نیز آمده است، گفت: متاسفانه ما نتوانستیم الگوهای خود را در تراز نظام انقلاب اسلامی معرفی کنیم.
حسینی پور با اشاره به وضعیت موسسه اقتصادی کوثر، ادامه داد: این موسسه در بنیاد یک مجموعه اقتصادی ناشفاف و عظیم الجثه ای است که فرزندان شهدا و ایثارگران در آن هیچ جایگاهی ندارند قرار است مجموعه اقتصادی برای چه کسانی کار کند؟ به نام ایثارگران اما به کام یک طبقه انحصاری خاص است، همچنین ایشان برنامه تحول خواه دارند در حالی که جانبازهای زیر 25 درصد و رزمندگان هیچ جایگاهی در بنیاد شهید ندارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رزمنده
Iran, Islamic Republic of
احسن وخسته نباشید به این نماینده محترم که به فکر جانبازهای زیر ۲۵/ هم می باشد تاکنون هیچ کس به فکر جانبازهای زیر ۲۵/ نبوده و هیچگونه خدمتی انجام نداده اند
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
بنیاد شهید افراد مجروح جنگی که فاقد پرونده بالینی اند مدرک بالینی میخواهد ::: اگه داشتند چرا میگفتند تبصره سه ؟؟؟!!!
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
فایل های مرتبط
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1