تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۴۳۸۸۹۲
گفت‌گوی کبنانیوز با برخی از اعضای شورای شهر مادوان؛

شکوهی‌مقدم: زیرساخت‌های شهر مادوان در دستور کار قرار می‌گیرند؛ در انتخاب شهردار هیچ نگاه ویژه‌ای وجود ندارد / سعیدی‌جو: مشکلات مناطق مختلف شهر مادوان را مو به مو بررسی و مطرح می‌کنیم

۲۲
۱
شکوهی‌مقدم: زیرساخت‌های شهر مادوان در دستور کار قرار می‌گیرند؛ در انتخاب شهردار هیچ نگاه ویژه‌ای وجود ندارد / سعیدی‌جو: مشکلات مناطق مختلف شهر مادوان را مو به مو بررسی و مطرح می‌کنیم
کبنا ؛
انتخاب شهردار بر اساس رضای خدا و با توجه به ویژگی‌هایی نظیر شایستگی، تعهد و تخصص صورت خواهند گرفت. ما فراخوان زدیم تا افرادی که توانایی دارند، رزومه‌ی خود را به دفتر شورا تحویل دهند. حدود 40 نفر نیز رزومه‌ی خود را برای‌مان فرستادند. در نهایت بر اساس امتیازبندی، شهردار انتخاب می‌شود. امیدواریم شخصی را که انتخاب می‌کنیم همان‌طور که ما دغدغه‌ی مردم را داریم، او هم دغدغه‌ی این مردم را داشته باشد. 
ولی شکوهی‌مقدم سخن‌گوی شورای شهر مادوان
در گفت‌وگو با کبنا نیوز بیان کرد: از اوایلی که توفیق حاصل شد و ما به عنوان منتخب مردم انتخاب شدیم، مشکلات شهر مادوان را رصد کرده بودیم، البته نه تنها ما بلکه همه‌ی مردم نیز مشکلات مادوان را می‌دانستند. ما پی‌گیری‌هایی پیرامون خیلی از مسائل مادوان انجام دادیم؛ یکی از مشکلاتی که دغدغه‌ی اصلی مردم بود، مربوط می‌شد به بحث عدم امکانات رفاهیِ مختلف، اعم از زیرساخت ورزشی، زیرساخت عمرانی، زیرساخت فرهنگی و از همه مهم‌تر زیرساخت مذهبی.
وی ادامه داد: ما این توان را در خود دیدیم که وارد این عرصه شویم. موضوعی که برای ما مهم است این است که چرا تا کنون به این مسائل و مشکلات توجهی از سوی مسئولین نشده است. در هر شهری جمعیت از حدی بگذرد، آن را شهر یا شهرستان می‌نامند. شهر مادوان با حومه بالغ بر 45 هزار جمعیت دارد. بارها من فکر می‌کردم جمعیت آن حدود 25 هزار نفر است. ولی وقتی آمار را از مرکز بهداشت گرفتیم، متوجه شدیم همراه با حومه بین 45 تا 47 هزار جمعیت دارد. این مسأله واقعاً برایم تعجب‌آور بود.



عضو شورای شهر مادوان افزود: با این همه جمعیت، یکی از مشکلاتی که باید به آن اشاره کنیم، بحث ورزشگاه در شهر مادوان است. در این جمعیت، قطعاً تعداد زیادی از آن‌ها جوان هستند، که این جوانان خیلی از آن‌ها بیکار نیز هستند. اما یک ورزشگاه در این شهر برای ورزش و اوقات فراغت آن‌ها وجود ندارد. هزینه‌ی ورزشگاه هم آن‌چنان زیاد نیست و عدم ساخت آن برمی‌گردد به عدم توجه مسئولین. این یکی از مواردی است که ما پیگیری کردیم و الأن هم در حال پیگیری آن هستیم.
شکوهی‌مقدم در ادامه به بحث آب شرب مادوان اشاره کرد و بیان نمود: بحث آب شرب مادوان یکی از واجبات است. مادوان بیش از ده درصد آب استان را در خود دارد، پس چرا ما تا حالا نتوانسته‌ایم مشکلات آب شرب آن را برطرف کنیم؟ ما این مسأله را پیگیری کردیم؛ اداره‌ی آبفای استان، این مخزن آب را ساختند ولی به خاطر معارضات، با انتقال آب از آن تنگه‌ی کبود علی موافقت نشد. ما این را به مسئولین استان منتقل کردیم. از فرمانده‌ی محبوب استان جناب آقای سردار خرمدل قول گرفتم که پیگیری کنند و ایشان هم قطعاً پیگیری می‌کنند که این مشکل برطرف شود.
سخنگوی شورای شهر مادوان اظهار داشت: بحث دیگر این‌که بسیاری از مدارس مادوان در منازل شخصی اجاره هستند. انتظار می‌رود مسئولین این موارد را پیگیری کنند تا ان شاء الله بتوانیم زیرساخت‌ها را مهیا کنیم و مردم هم به خواسته‌های به‌حق خود برسند.
وی در ادامه بیان کرد: یک بحث دیگر مربوط است به ادارات مادوان. مادوان به خاطر فاصله‌ی کمی که با یاسوج دارد، از ادارات دولتی تنها یک شهرداری دارد و بار کل مادوان بر دوش همین شهرداری است. در کنار این شهرداری، باید شعبه‌ای از دیگر ادارت هم به خاطر رفاه حال مردم در مادوان مستقر کنند. اگر کمیته‌ی امداد در مادوان مستقر شود، شاید این جمعیت 45 هزار نفری مادوان قریب به 50 درصد از آن‌ها تحت پوشش کمیته‌ی امداد باشند. همه‌ی پدران و مادران پیری که ما می‌بینیم تحت پوشش کمیته‌ی امداد هستند و مجبورند به خاطر شهریه‌ی ناچیزی که دریافت می‌کنند به یاسوج مسافرت کنند. هم ترافیکی برای شهر یاسوج ایجاد می‌کند، و هم هزینه‌ای روی دست این افراد می‌گذارد. اگر این نهادها و ادارات در مادوان مستقر شوند، یک لطفی در حق شهر یاسوج هم هست.
وی در خصوص استقرار دفتر امام جمعه در شهر مادوان عنوان کرد: ما یکی از مسائلی هم که در انتخابات هم مطرح کردیم بحث استقرار دفتر امام جمعه در شهر مادوان بود. فاصله‌ی مادوان تا یاسوج، قریب به ده کیلومتر است. خب مطمئناً به همین خاطر خیلی از افراد نمی‌توانند از مادوان به یاسوج بروند تا به نماز جمعه برسند. علاوه بر این، دفتر امام جمعه مزیت‌های دیگری نیز برای شهر مادوان دارد. یکی از مزیت‌های آن این است که تریبون مقدس امام جمعه زبان گویای مردم است و مشکلات مردم را به مسئولین می‌رساند. یکی دیگر از مزیت‌های آن نصایح دینی است. به همین خاطر ما توقع داریم که این مهم هم پیگیری شود.
شکوهی‌مقدم تصریح کرد: ما در همان ایام خدمت سردار خرمدل رسیدیم و این مشکلات را مطرح کردیم. ایشان هم به خاطر نبود بستر درمانی فرمودند که یک زمینی را مشخص کنید برای بستر درمانی تا بتوانیم آن را در شهر مادوان مستقر کنیم. ما الأن در حال حاضر زمین را تهیه کردیم و مصوب کردیم، و این را تحویل بسیج می‌دهیم که انشاالله بیایند کلنگ این بستر درمانی را بزنند و گوشه‌ای از مشکلات و دغدغه‌های مردم را برطرف کنند.
عضو شورای شهر مادوان در ادامه به مهاجرپذیری شهر مادوان اشاره کرد و گفت: یکی از مناطق مهاجرپذیر استان همین شهر مادوان است. بنا بر قیمت پایین زمین و اجاره خانه، مردم اکثریت به اینجا مهاجرت می‌کنند. این‌ها هم برمی‌گردند به همان عدم امکانات رفاهی. این افراد وقتی به مادوان مهاجرت کردند، از مهاجرت‌شان پشیمان شدند و فکر کردند علی‌آباد شهر است. بلکه مادوان امکانات رفاهی آن از همان روستاها هم کمتر است.
وی در پایان در خصوص انتخاب شهردار اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی شورا انتخاب شهردار است. گاهاً در رسانه‌ها می‌شنویم چرا در انتخاب شهردار تأخیر صورت گرفته است؟ از طوایف مختلف که رأی دادند، خواهان این شدند که شهردار از طایفه‌ی خودشان باشد. این موضوع باعث شد که ما مقداری با تأخیر انتخاب کنیم. ما به این نتیجه رسیدیم که ما باید وحدت و انسجام را پیشه کنیم و بر اساس رضای خدا، انتخاب شهردار را با توجه به شایستگی، تعهد و تخصص شخص در نظر بگیریم. ما فراخوان زدیم تا افرادی که توانایی دارند، رزومه‌ی خود را به دفتر شورا تحویل دهند. حدود 40 نفر رزومه‌ی خود را برای‌مان فرستادند. ما امتیازبندی می‌کنیم و بر اساس امتیازات در نهایت انتخاب می‌کنیم. امیدواریم شخصی را که انتخاب می‌کنیم همان‌طور که ما دغدغه‌ی مردم را داریم، او هم دغدغه‌ی این مردم را داشته باشد.
وی تأکید کرد: مردم مطمئن باشند هیچ نگاه ویژه‌ای به شخص و طایفه‌ی خاصی در انتخاب شهردار وجود ندارد.
سعید سعیدی‌‌جو نائب رئیس شورای شهر مادوان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز اظهار داشت: شورا و شهرداری طبق قانون اساسی دو بازوی مهم و مکمل هم در پیشرفت یک شهر هستند. شوراها 5 نفری، 7 نفری، 9 نفری، 11 نفری و ... هستند. اعضای شورای مادوان بر حسب جمعیت شهر، 5 نفر هستند. وظیفه‌ی شورای اسلامی است که با وحدت و همدلی و تفاهم ان شاء الله سعی کنند یک شهردار خوب، متدین، متخصص، کاردان، پاکدست، و همیار و دوست مردم انتخاب کنند. شهرداری که در دفترش به روی همه باز باشد و بیشتر وقتش در اختیار مردم باشد. ما سعی داریم تا هفته آینده به جمع‌‍بندی برسیم و شهردار را انتخاب کنیم.



وی افزود: شهر مادوان غرق در مشکلات است. ما خوشبختانه با وحدت و همدلی‌ای که داریم توانستیم در همان ماه اول هم با امام جمعه محترم و فرماندهی سپاه فتح و فرماندهی نیروی انتظامی استان و مدیر کل امور مالیاتی و حتی مسئولین آب و فاضلاب استان دیدار داشته باشیم و مشکلات را به اطلاع آن ها رساندیم و قول مساعد را هم از آنها گرفتیم و امیدواریم این مشکلات حل شوند. این شهری که غرق در مشکلات است هم از نظر زیرساخت فرهنگی و ورزشی، پارک و امکانات تفریحی شهر در مضیقه است. انشاالله قول مساعدی که مسئولین دادند و همدلی‌ای که بین اعضای شورا هست تا آن‌جایی که بتوانیم این مشکلات را مرتفع سازیم.
نائب رئیس شورای شهر مادوان در پایان اظهار داشت: ما سعی داریم به همه‌ی مناطق شهر سرکشی کنیم، محله به محله‌ی آن را انتخاب کنیم و مشکلات آن‌ها را مو به مو بررسی و مطرح کنیم تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هستیم میبینم شمارا کاش به اندازه حرف هاتان عمل هم باشد
Iran, Islamic Republic of
هنوز جمعیت را نمی دونست و ثبت نام کرده ...خدا شاهده بنده ده درصد انرژی و فکرم را معیار بگذارم از هر پنج نفر ..سرتره
محسن
Iran, Islamic Republic of
جناب اگر به صحبتهای ایشان توجه کرده باشید گفتند که حومه را نمیدانستم
یعنی شهر مادوان را کاملا مطلع بود
پس قضاوت بی جا نکنید
حقگو
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر سایت کبنا نیور
احسنت برجناب شکوهی انقلابی و پیگیر که در تمام زمینه ها درخشید
انسانی صادق رک گو پیگیر و نترس که هیچ گاه به مسائل مالی و سیاسی توجه نکرد فقط به فکر مشکلات مردم هست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
باسلام
سال ۱۳۸۸تا الان حدود ۱۲سال هست که بلوارخلیج فارس روبروی امامت ۹و۱۰ خوش گویا ونماد شهرمادوان است
واقعا متاسفیم ازاینکه اومدیم اینجا سکونت کردیم
واقعا پشیمانیم ازاینکه به شماها درشورای شهرمادوان رای دادیم
این دست اندازی بزرگ که اندازه چال اسکندرون برره هست مگه چقدر کارداره وآسفالت لازم داره نگذارید عمراین چاله ی بزرگ صدساله شود
رضایی
Iran, Islamic Republic of
جناب شهروند فعلا یک ماه از مسولیت این اقایون گذشت در این مدت کوتاه توقع داشتن منطقی نیست اجازه بفرمایید یکم جلو تر برویم قطعا پیگیری میشود
Iran, Islamic Republic of
درخصوص نظر شما امامت ۹و۱۰خارج از حوزه شهر مادوان است جزه روستایی بلهزار است حدودشهر مادوان فرعی ۶ خلیج فارس است ربطی به شهرمادوان نداره از طریق دههیاری پیگری کن
علی
Iran, Islamic Republic of
اوضاع خیابان های سطح شهرمادوان خصوصا بلوارخلیج فارس واقعا افتضاح هست توی این گرونی لوازم یدکی خوردو مگه درآمد ما تاکسی ها چقدرهست که همیشه باید خرج جلوبندی خوردوهامون کنیم
ازمسئولین .خصوصاشوراوشهردارمنتخب عاجزانه تقاضامندیم دست اندازی های وسیع وچاله های بزرگ بلوارخلیج فارس رادرست کنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
امان ازدست دست انداری ها وچاله های بزرگ بلوارخلیج فارس و خیابانهای اطراف
حق گو
Iran, Islamic Republic of
صلاحیت شهردار را شما انتخاب کنید برگردید به روزانتخابات بین خود وخدای خودتان ببینید چطور این آرا را جمع کردید... چطور در پیشگاه خداوند جواب می دهید مگر این شورا چه دارد که خود را به آب وآتیش می زدید تا جز نفرات برتر باشید ولی مطمئن باشید چوب خدا بی صدا است از مردم جهت رسیدن به اهداف خود نردبان ساختید پس اول صلاحیت خودتان را بررسی کنید بین خود وخدای خودتان البته در خلوت
Vatandost
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اگر واقعا ارزشیابی و امتیازبندی شما بر اساس شایستگی ، دست پاکی و سابقه در شهرداری باشه کارتون دست مریزاد داره ولی اگه صحبت هایتان فقط نمایشی ، فیلم و تبلیغاته که هیچ.
در هر صورت براتون آرزوی موفقیت دارم، امیدوارم با اتحاد خود شهر مادوان را بسازید.
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس شکوهی از فارغ التحصیلان معماری از واحد مهندسی دانشگاه سمای استان مرکز استان شهر یاسوج هستن و در آن دوره خیلی از مطالب رو بصورت کاملا اجرایی آگاه بودن در همان زمان دانشجویی بسیارفردی تخصص گرا بودند و ایده ۶ای بسیار جالب توجهی داشتن احسن بر شما برادر جهادی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم نه ای گپه جون خوت تیسو ری دانشگاه را ندیده خودش هم می داند مدرکش را چه چوری گرفته فقط لازمه استعلام بشه
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
قسم بر جان خودت بخور
در هر زمینه ای میتوانید با شکوهی مناظره کنید هر در زمینه اقتصادی معماری شهرسازی و عمران ان وقت متوجه استعداد و اطلاعات عمومی ایشان میشوید
و شما برای همه شناخته شده اید با این حسادت و غرض ورزی هیچ گاه به خاک پای شکوهی هم نمیرسید
پس هر چه از دل تنگت میاد بگو
Iran, Islamic Republic of
هنرانسانهای بی عمل شعارزیادی است یک انسان باعمل اول کار میکنه بعدشعارمیده
Iran, Islamic Republic of
باور کن چند سال پیش ما کار میکرد ..این شد که پول دار شد یهو رفت مدرک گرفت
علللل
United States
پیشنهاد می‌کنیم نستهن مقدم را برای شهردار مادوان انتخاب کنید
Iran, Islamic Republic of
آنکه هدفش خدمت باشه اول کارمیکنه بعدشعارمیده دراین چهارسال به اندازه همان جوی آبی که دکترجهانبخش دروسط مادوان کشید کاش شما کارمیکردید
Iran, Islamic Republic of
موافقم
محسنیان‌
Iran, Islamic Republic of
تاجایی که اطلاع دارم شاخه ای از دادگاه توسط ایشان پیگیری و هم اکنون در مادوان مستقر شد و بزودی به شهروندان خدمت رسانی میکنند دفتر امام جمعه را هم پیگیری کردند و مطمینن به زودی انجام میشود
و حتی پیگیری اب و بستر درمانی هم صورت گرفت و کارهای دیگری هم به زودی اجرایی میشوند
امیدوارم بعضی از افراد معلوم الحال قضاوت بی جا نکنند
درودت برشکوهی و همه اعضای شورا و همچنین درود برثایت کبنا
Iran, Islamic Republic of
کو بشین خوت سی خوت کامنت اینی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بلی من کوچیل پهنه
جدول نی
کوچکترین نشونه از شهربین نی
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1