تاریخ انتشار
شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۴۳۸۳۳۵
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

طرح محدودیت تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ادامه دارد / بیشترین آمار جانباختگان استان مربوط به عابرین پیاده است / ماشین های پرخطر اعمال قانون می شوند

۱
۰
طرح محدودیت تردد شبانه /  ماشین‌های پرخطر اعمال قانون می‌شوند
کبنا ؛رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان با اشاره به این که طرح محدودیت های تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ادامه دارد،گفت: رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سرهنگ "اسماعیل خوشوقت" رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه استانی دنا با اشاره به این که سوانح رانندگی یک دغدغه همیشگی بوده اظهار داشت: خوشبختانه برابر تجزیه و تحلیل آماری کارشناسان در حوزه تصادفات و طبق آمار پزشکی قانونی جانباختگان و مجروحین در معابر شهری نسبت به سال گذشته به ترتیب ۲۷ درصد و ۱۲ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: این موفقیت ها را مدیون تلاش همکاران، تدابیر سردار فرمانده انتظامی استان و همچنین هم افزایی ،همگرایی و تلاش همه دستگاه ها در حوزه ترافیک و مهمتر ازهمه مشارکت مردم هستیم.
۶۲ درصد تلفات تصادفات عابرین پیاده هستند
خوشوقت تصریح کرد: بیشترین آمار جانباختگان در معابر شهری استان عابرین پیاده است که ۶۲ درصد از تلفات را به خود اختصاص داده تصادفات که این خود ناشی از سرعت بالای وسایل نقلیه است.
این مقام انتظامی گفت: بیشتر تصادفات موتور سیکلت ها نیز مربوط به شهرهای گرمسیری و جنوبی استان است و بنا به استفاده بیشتر این بخش ها از موتورسیکلت در مقایسه با یاسوج و سی سخت آمار بیشتری از تصادف را در این زمینه به خود تخصیص داده اند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان نقش آموزش، فرهنگ و رسانه را در تعالی رفتار رانندگی موثر دانست و بیان داشت: یکی از اصول اساسی ترافیک و آموزش،اجرای مقررات و مهندسی ترافیک می باشند.
وی تاکید کرد: رویکرد پلیس در چند سال گذشته در کنار کارهای سلبی، انتظام بخشی و سخت افزاری که در حوزه برخورد با جرائم انجام می دهند ظرفیت خوبی ایجاد شده، که بر ارتقاء فرهنگ رانندگی و تعالی رفتار تاثیر گزار است.
خوشوقت با اشاره به اجرای طرح محدودیت تردد از ساعت ۲۲ تا ساعت ۳ بامداد بیان کرد: این طرح  برا اساس تصمیمات ستاد مقابله با بیماری کرونا از آذر ماه شروع شد و همچنان به قوت خود باقی است و افزایش تردد در معابر شهری در این ساعت شاید مبنی بر این باشد که  خیلی از رانندگان احساس می کنند این طرح لغو شده، بنابراین ما ملزم به اجرای مصوبات ستاد کرونا هستیم و باید اجرا کنیم و اعتقاد داریم که در این محدوه زمانی که اعلام شده نباید رانندگان وارد شوند؛ چرا که از طریق مراکز مانیتورینگ پلیس و همکارانی که در سطح معابر شهری استان مستقر هستند تخلفات را رصد می کنیم و هر شب در استان ۲۰۰ تا ۳۰۰ خودرو به دلیل نقض محدودیت ها اعمال قانون می شوند.
این مقام انتظامی بیان داشت: دستکاری پلاک های خودرو بسیار باب شده در حالی که، دارای بار حقوقی، پیامدها و مشکلات دیگر به تبعه آن برای رانندگان است، که بنا به ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی اعلام شده و کسانی که دستکاری پلاک یا تعویض ارکان وسایل نقلیه بدون مجوز رو داشته باشند مرتکب جرم شدند و قانونگذار برای آنان مجازات تعیین کرده و بر همین اساس وظیفه ای که پلیس دارد باید توقف را انجام دهند و در صورت توقف با توجه به جرم بودن عمل دستکاری پلاک به مراجع قضایی معرفی و تشکیل پرونده می شود و سایر مجازات تبعی را به دنبال دارد که در همین رابطه هر ماه ۳۰ تا ۴۰ خوردو در همین رابطه به مراجع قانونی معرفی می شوند.
خوشوقت در خصوص دستکاری پلاک خودروها گفت: هدف خوروهای فاقد پلاک از جمله فرار از جریمه ها و محدودیت های کرونایی، زمان بر بودن اقدام برای گرفتن پلاک خودرو، تعویض پلاک می باشد و بنابراین صاحبان این وسایل نقلیه نیز متعهدند خودروی خود را متوقف کنند تا زمان حل مسئله پلاکشون و اگر بدون پلاک وارد چرخه حمل و نقل و تردد شوند، برابر با قانون آیین راهنمایی رانندگی تردد آنان به طور کامل ممنوع است.
وی با بیان این که در چندماه گذشته بالغ بر ۳۵۰ دستگاه خودروی فاقد پلاک در معابر شهری استان متوقف شده است؛ عنوان کرد: اجرای طرح های همپوشانی در جهت ایمنی ترافیک و انضباط ترافیک برای شهروندان حتما ادامه خواهد داشت و برخورد با خودروهای فاقد پلاک را در برنامه کاری خود قرار خواهیم داد.
این مقام انتظامی استان در خصوص طرح ترخیص خودروها و موتور سیکلت های رسوبی نیز  تصریح کرد:  اقدام بسیار خوبی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به عنوان یک سیاست تشویقی برای صاحبان خودرو و موتورسیکلت هایی که چندین سال وسیله آنان در پارکینگ متوقف بوده و بنا به ترس از جریمه های وسایل نقلیه و هزینه های پارکینگ مراجعه نکردند در نظر گرفته شده که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی شد و تسهیلات خوبی هم برای آن ها قائل شدند مثل اقساطی شدن جریمه ها و پرداخت آن در طول یکسال ، به روز حساب نشدن هزینه های پارکینگ و حساب آن براساس سال ۹۴ با هزینه اندک و همین طور در زمینه بیمه نامه تاخیر جریمه ها بخشوده می شود و  تاکید می شود این طرح به قوت خود باقی است و صاحبان خودرو می توانند با مراجعه خود نسبت به آزادسازی خودرو اقدام کنند.
خوشوقت در خصوص طرح بخشودگی جرائم کلی که برای همه مردم پیش بینی شده است گفت: رانندگان تا پایان دی ماه فرصت دارند برای تصفیه دوبرابر خلافی خودرو اقدام کنند، چرا که بعد از دی ماه جریمه ها به اصل خود یعنی دوبرابری خودشان برخواهند گشت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان در برخورد با خودرو های که شبانه حرکات مارپیچ و آکروباتیک و پرخطر انجام می دهند ابراز داشت: طرح های را داریم که با همپوشانی تمام یگان های انتظامی از جمله پلیس راهنمایی ورانندگی ،یگان امداد، کلانتری ها و سایر دستگاه های انتظامی که در این زمینه می توانند کار کنند صورت گرفته و با اقتدار کامل در هفته آینده نیز اجرا خواهد شد و با توجه به ماه پایانی تابستان و تدابیر سردار فرمانده انتظامی استان این طرح به قوت خود ادامه خواهد داشت.
خوشوقت در پایان با اشاره به  زیر ساخت های ترافیکی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۳ قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم با صراحت به زیر ساخت های ترافیکی اشاره شده و تمام اقدامات در زمینه زیرساخت ها در معابر شهری بر عهده شهرداری ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
هدف پول جمعکردن هستش نه جیز دیگری
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
1