تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۳۸۲۰۷
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس؛

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کشور چه گفتند؟

۰
مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کشور چه گفتند؟
کبنا ؛صلاحیت احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور در جلسه علنی بعد از ظهر مجلس بررسی شد.
 گزارش ۳ کمیسیون مجلس: «احمد وحیدی» شایسته تصدی وزارت کشور است
کمیسیون‌های شوراها، امنیت ملی و سیاست خارجی و عمران «احمد وحیدی» را شایسته تصدی وزارت کشور دانستند.
به گزارش کبنا، در جلسه نوبت عصر روز سه شنبه (دوم شهرویور) در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی مجلس، گزارش کمیسیون‌های امنیت ملی، شوراها و سیاست داخلی، عمران در مورد «احمد وحیدی» وزیر پیشنهادی کشور قرائت شد.
 بر این اساس، سه کمیسیون امنیت ملی، شوراها و عمران، او را شایسته تصدی وزارت کشور تشخیص دادند.
به گزارش کبنا، روح‌اله نجابت در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی و شوراها در مورد برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.
متن گزارش به شرح زیر است:
با سلام احترام.
مستند به ماده (۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده آقای احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می‌شود.
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده آقای احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور
مقدمه:
وزیر کشور مسئولیت حکمرانی و امنیت داخلی را عهده دار می‌باشد. به استناد ماده (۵۳) قانون آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده (۲۰۲) قانون مذکور بررسی صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور با اسناد بالادستی، در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار گرفت که نتایج بررسی به شرح آتی تقدیم می‌شود.
شرح استعلامات: (مدرک، سابقه ایثارگری)
بر اساس استعلام مدرک تحصیلی جناب آقای وحیدی به شماره ۴۳۹۳۸ مورخ ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰ و پاسخ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۱۱۴۴۴۰ مورخ ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ تأیید گردید.
از نظر سابقه ایثارگری با توجه به صبغه پاسداری ایشان در طول هشت سال دفاع مقدس در سطوح مختلف فرماندهی خدمات شایسته‌ای در کارنامه خود دارند.



شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون؛
ایشان در جلسه مورخ ۲۳ مردادماه ۱۴۰۰ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها حاضر و رؤس برنامه‌ها و تعهدات خود را با توجه به برنامه پیشنهادی به شرح زیر اعلام نمود:
۱- استفاده حداکثری از نیروهای انقلابی در ساختار اداری و اجرایی وزارتخانه و نهادهای ذی ربط
۲- حصاء اختیارات و وظایف استانداران، فرمانداران، مدیران محلی و تفویض و توسعه اختیارات آنان در استان‌ها و شهرستان‌ها در راستای تمرکز زدایی با اولویت استان‌ها و شهرستان‌های مرزی
۳- پیگیری نهایی شدن لایحه جامع تقسیمات کشوری، لایحه جامع انتخابات، لایحه استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
۴- اخذ مشورت از کمیسیون تخصصی، نمایندگان محترم و مجامع استانی در انتخاب استانداران و فرمانداران با روحیه جهادی، انقلابی و کارآمد
۵- توجه به حکمرانی مطلوب در ساختار سیاسی از سطح وزارت تا سطح روستاها با آموزش و به کارگیری مدیران جوان و انقلابی
۶- توجه به مسائل اجتماعی از جمله مدیریت پدیده حاشیه نشینی و بازارچه‌های مرزی
۷- اهتمام جدی به نقشه راه پیشرفت و توسعه کشور مبتنی بر سند آمایش استان‌ها
بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی
برنامه پیشنهادی وزیر کشور، مبتنی بر نگرشی «اقتصادی -اجتماعی» در تحقق «امنیت پایدار» و «پیشرفت ملی عدالت‌محور» با لحاظ داشتن «اقتضائات بومی-محلی» در نقاط مختلف جغرافیایی کشور و با رویکردی «مشارکت‌محور» در حوزه سیاسی و ارتقای «سرمایه اجتماعی» می‌کوشد در راستای اقامه «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، به بازتعریف راهبردها و پیشنهاد برنامه‌های اجرایی بپردازد. در همین راستا استفاده به هنگام از «ظرفیت‌های انسانی امیدبخش» به‌ویژه «نسل جوان» در سطوح مدیریتی شرط لازم برای پیشرفت کشور قلمداد شده است. این مهم با بهره‌گیری توأمان از عقلانیت در بازسازی شیوه‌های حکمرانی، به‌کارگیری ظرفیت‌های اجتماعی، جوان‌گرایی و عملکرد مؤمنانه انقلابی- جهادی به واقعیت خواهد پیوست.
اصلی‌ترین مسائل و موضوعات محوری در حوزه‌های مختلف مرتبط با وزارت کشور به شرح ذیل ارائه گردیده است.
اول: اقتصاد و معیشت
دوم: تقویت سرمایه اجتماعی
سوم: مشارکت سیاسی و اجتماعی آحاد جامعه
چهارم: امنیت پایدار در کشور
پنجم: بحران‌ها، بلایای طبیعی و چالش‌های زیست‌محیطی کشور
ششم: عمران و مدیریت شهری و روستایی
هفتم: هویت ایرانیان در فضای فیزیکی و مجازی
هشتم: تحول ساختاری، حکمرانی هوشمند و گسترش دولت الکترونیک
نهم: آمایش سرزمینی و پیشرفت همه‌جانبه
دهم: صیانت از محیط‌زیست
یازدهم: جمعیت
دوازدهم: پیشرفت دانش‌بنیان
سیزدهم: سلامت عمومی
هدف‌محوری وزارت کشور در دولت سیزدهم: استحکام ساخت درونی قدرت ملی؛ ارتقا کیفیت و کفایت حکمرانی از طریق ایفای نقش محوری وزارت کشور می‌باشد.
با در نظر گرفتن چالش‌های فعلی جامعه و ظرفیت‌های موجود در وزارت کشور و دغدغه‌های نمایندگان محترم مجلس و کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها رئوس برنامه‌های اجرایی پیشنهادی برای وزارت کشور به تفکیک در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی ارائه گردیده و به موارد ذیل در برنامه وزیر پیشنهادی پرداخته شده است:
۱- تضمین حقوق و آزادی‌های اساسی ملت بر اساس قانون اساسی
۲- استفاده از ظرفیت وزارت کشور برای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کووید ۱۹ و همکاری با بخش درمان برای مقابله با این بیماری
۳- بهره گیری از ظرفیت بازاچه‌های مرزی در اقتصاد و امنیت پایدار
۴- پیشرفت دانش بنیان از طریق استفاده از ظرفیت وزارت کشور به ویژه استانداران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری
انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی
برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور با اسناد بالادستی مشتمل بر: «سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی»، «بیانیه گام دوم انقلاب»، «وظایف قانون وزارت کشور»، «قانون برنامه پنجساله ششم توسعه»، «قانون احکام دائمی کشور»، «اسناد جامع شورای عالی انقلاب فرهنگی» و «قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور» مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس گزارش کارشناسی معاونت نظارت، برنامه‌های پیشنهادی «منطبق» و «همسو» بوده و موردی مبنی بر مغایرت برنامه‌ها با اسناد بالادستی یافت نشد.
بررسی صلاحیت، برنامه‌ها و تعهدات وزیر پیشنهادی؛
با توجه به ارتباط تحصیلات و سوابق اجرائی ایشان در تصدی پست‌های متعدد اجرایی و علمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت دفاع، دانشگاه عالی دفاع ملی، آستان قدس رضوی و آستان حضرت احمد بن موسی شاهچراخ (ع)، این کمیسیون از منظر مؤلفه‌های قانونمندی و قانونگرایی، انتخاب و به کارگیری مدیران صالح و کارآمد، عدالت، مبارزه طلبی با فساد و افزون طلبی، سبک و شیوه مدیریتی و حکمرانی انقلابی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و مردم گرایی و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی را مشروط به اجرای کامل برنامه‌ها و تعهدات اعلامی، فردی توانمند، کارآمد، شایسته و مطلوب ارزیابی نمود.
نتیجه گیری (نظر نهایی کمیسیون)
جمع بندی درخصوص صلاحیت و انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی وزیر پیشنهادی کشور دولت سیزدهم جناب آقای احمد وحیدی، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ایشان را فردی شایسته، توانمند و مطلوب جهت تصدی وزارت کشور تشخیص داد.
ملاحظات ویژه (ابهامات، پیشنهادات، انتظارات و موارد لازم به توضیح در صحن علنی)
کمیسیون انتظار دارد ایشان اهتمام ویژه در اجرای برنامه‌های خود در زمان رأی اعتماد داشته باشد و اقدامات اصلاحی درخصوص عملکرد این وزارتخانه به ویژه در حوزه انتصاب استانداران، فرمانداران و مدیران محلی با روحیه جهادی و انقلابی و همچنین هماهنگی بین قوای مقننه و مجریه را در اولویت برنامه‌های اجرائی آن وزارتخانه قرار دهد.
 
موافقت کمیسیون امنیت ملی با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور خبر داد.
محمود عباس زاده مشکینی در نوبت عصر نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت احمد وحیدی وزیر پیشنهادی وزارت کشور دولت سیزدهم گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی را قرائت کرد.
متن گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بدین شرح است:
هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام احترام.
مستند به ماده (۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده آقای احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می‌شود.
محمد جلال زاده
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

نتیجه بررسی کمیسیون امنیت ملی درخصوص صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور در سه بخش انطباق مدارک، سوابق و تطبیق با اسناد بالادستی تقدیم می‌شود.
براساس اطلاعات، اسناد و مدارک موجود وزیر پیشنهادی دارای مدارک مهندسی و صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دکتری تخصصی در رشته مدیریت راهبردی از دانشگاه دفاع ملی است.
ایشان گردش مدیریت بسیار گسترده‌ای داشته، به طور نمونه فرمانده نیروی قدس سپاه به مدت ۸ سال، وزیر دفاع، رئیس دانشگاه دفاع ملی، عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو هیات عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله سوابق ایشان است.
وزارت کشور یک وزارت استراتژیک و راهبردی است و حساس‌ترین و حیاتی‌ترین نقش را در کارآمدی دولت برعهده دارد و در ۴ محور وظایف این وزارتخانه قابل طبقه بندی است؛ سیاسی- اجتماعی، امنیتی- انتظامی، هماهنگی امور اقتصادی، شوراها و مدیریت امور شهری و روستایی؛ و در ذیل این ۴ محور، ۱۴ بخش تعریف شده که در رأس آن‌ها امور سیاسی، احزاب، تشکل‌های سیاسی، اقلیت‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، شوراها، توسعه مدیریت منابع استانی و انسانی، ثبت احوال، آموزش و پژوهش، دولت الکترونیک، بانوان و امور خانواده، مبارزه با مواد مخدر و... قرار دارند.
وزارت کشور در بین دستگاه‌های اجرایی اهمیت بالایی دارد و در استان‌ها، استاندارانش، در شهرستان‌ها، فرماندارانش و در بخش‌ها، بخشدارانش و در سراسر کشور حدود ۳۵۰۰ مدیر ستادی و صفی زیرمجموعه آن نقش آفرینی می‌کنند و به عبارتی کارآمدی آن یکی از مولفه‌های کارآمدی دولت است و وزیر پیشنهادی در برنامه‌های ارائه شده خود برای تغییر و تحول در همه حوزه‌ها برنامه دارد.
دکتر وحیدی با توجه به تجربه اداره دانشگاه و تجربه زیاد خود می‌توانند مسائل و مشکلات این وزارتخانه را مدیریت کنند.
 
گزارش کمیسیون عمران: شایستگی وحیدی به دلیل قانونمندی
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بر شایستگی وزیر پیشنهادی کشور به دلیل قانونمندی و به کارگیری مدیران صالح و کارآمد تاکید کرد.
عبدالجلال ایری در نشست علنی نوبت عصر امروز گزارش کمیسیون عمران مجلس را در خصوص برنامه‌های احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور را به این شرح قرائت کرد:
با سلام و احترام.
مستند به ماده (۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش کمیسیون عمران در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده آقای دکتر احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می‌شود.
گزارش کمیسیون عمران در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده آقای دکتر احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور
مقدمه
مطابق ماده ۵۵ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و در رابطه با عمران شهری، عمران روستایی و امور عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، وزارت کشور به عنوان وزارتخانه مرتبط با کمیسیون عمران وفق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی ارجاع و جلسه‌ای در تاریخ ۲۳ مردادماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور کلیه اعضا و وزیر پیشنهادی تشکیل گردید. در این جلسه وزیر پیشنهادی سوابق، دیدگاه‌ها و برنامه‌های مدون خود را ارائه و اعضای کمیسیون دغدغه‌ها، اولویت‌ها و انتظارات خود را بیان نمودند.
شرح استعلامات
طی نامه شماره ۴۳۶۴۰/۵۲/د مورخ ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اصالت مدرک تحصیلی ایشان استعلام و مدرک دکترای تخصصی مدیریت راهبردی از دانشگاه عالی دفاع ملی ایشان تأیید شد.
شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون
مهم‌ترین برنامه‌ها و تعهدات وزیر پیشنهادی در ارتباط با موضوعات تخصصی کمیسیون عبارتند از:
- توجه به عدالت جغرافیایی و کاهش شکاف مرکز و پیرامون از طریق نقش‌آفرینی در تعریف پروژه‌های عمرانی به‌منظور رسیدن به توسعه متوازن
- استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمران و توسعه امور شهری و روستایی
- بازنگری در سیاست‌های حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری از طریق ایجاد نظام جامع حمل‌ونقل و تنظیم سهم هر یک از زیر بخش‌های آن با اولویت دادن به حمل‌ونقل همگانی
- انجام وظایف پشتیبانی، هماهنگی، نظارت در امور شهرداری‌ها بر اساس قوانین و مقررات مربوط به منظور بهبود مدیریت و آموزش کارکنان شهرداری‌ها و افزایش کارایی آنان
- ساماندهی حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی با توزیع مناسب امکانات در شهرهای کوچک
- آسیب‌شناسی وضع موجود در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و تهیه ضوابط، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها به‌منظور ایجاد وحدت رویه و یکپارچگی در تصمیم‌گیری و تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام با اولویت طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا
- تقویت نقش شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و اتخاذ برنامه و سیاست‌های کلان در موضوعات حمل‌ونقل درون‌شهری
- برنامه‌ریزی جهت احیا بافت‌های فرسوده شهری به منظور ایجاد ظرفیت جهت احداث مسکن پایدار
- تهیه طرح جامع خطرپذیری و آسیب‌پذیری کشور در برابر بلایا و حوادث طبیعی در حوزه مدیریت بحران
- برگزاری منظم جلسات شورای عالی مدیریت بحران
- برنامه‌ریزی به‌منظور پیاده‌سازی طرح‌های پیشگیرانه از جمله مقاوم‌سازی اماکن و سازه‌های امدادی مانند اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز مدیریت بحران
- تقویت سازمان مدیریت بحران به‌ویژه از طریق بازبینی در روابط بخشی و بین بخشی موجود و اجرایی سازی کامل قانون مدیریت بحران کشور
بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی
در حدود ۴۰ عنوان برنامه در حوزه عمران شهرها و روستاها و مدیریت بحران در برنامه پیشنهادی ایشان تدوین شده است که از لحاظ تناسب، واقع گرایی، صراحت، انسجام، جامعیت و آینده نگری مطلوب و از لحاظ شفافیت، سنجش پذیری و زمانبندی متوسط ارزیابی می‌شود.
انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی
برنامه‌های تدوین شده ایشان از لحاظ انطباق با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، برنامه ششم توسعه و قوانین تکلیفی وزارتخانه ذیربط کاملاً همسو و مرتبط می‌باشد.
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی
با توجه به سوابق تحصیلی و پیشینه اجرایی ایشان در سمت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی و برنامه‌های پیشنهادی، کمیسیون ایشان را در خصوص قانونمندی و قانون‌گرایی، انتخاب و به کارگیری مدیران صالح و کارآمد، عدالت، مبارزه‌طلبی با فساد و افزون‌طلبی، سبک و شیوه مدیریتی و حکمرانی انقلابی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و مردم‌گرایی و تعامل با نمایندگان مجلس، فردی توانمند و شایسته ارزیابی نمود.
نتیجه گیری (نظر نهایی کمیسیون)
کمیسیون ایشان را شایسته تصدی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد.
ملاحظات ویژه (ابهامات، پیشنهادات، انتظارات و موارد لازم به توضیح در صحن علنی)
کمیسیون انتظار دارد ایشان به صورت ویژه همکاری لازم با وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، ساماندهی ستاد مدیریت بحران، ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و حمل و نقل عمومی درون شهری را در اولویت برنامه‌های اجرایی آن وزارتخانه قرار دهد.

  
موافق وزیر پیشنهادی کشور؛ حسینی: وحیدی کارنامه درخشانی دارد
 نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی کشور کارنامه درخشانی دارد و یکی از افراد باسابقه کشور در سطوح مدیریت‌های متفاوت است.
آقای سیدالبرز حسینی در نشست علنی نوبت سوم مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های سردار احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور با اشاره به اظهارات صباغیان در مورد آقای وحیدی افزود: باید توجه کرد که در مجلس انقلابی اگرچه شاید نماینده‌ای پشت تریبون قرار گیرد و یا بحثی را خارج از موضوع و در مورد بخشی از مسائل مطرح کند اما مفهوم انقلابی بودن این است که آستانه تحملمان را افزایش دهیم البته این نماینده مسائلی را عنوان کرد که شاید بخشی از آن متوجه وزیر پیشنهادی نبود.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معرفی سردار وحیدی نیازی به پشت تریبون آمدن نداشت، تصریح کرد: آقای وحیدی یکی از افراد باسابقه کشور در سطوح مدیریت‌های متفاوت است و نیازی به معرفی ندارد؛ در طول معرفی کابینه پیشنهادی تمامی رسانه‌های معاند و رژیم صهیونیستی که از نظر ما وجود خارجی ندارد، عصبانیت خود را از معرفی وحیدی نشان دادند و هر جا مشاهده کردید که دشمنان اسلام نسبت به موضوعی در کشور عصبانی هستند بدانید انتخاب و حرکت شما درست بوده است.
وی با یادآوری اینکه وزیر پیشنهادی کشور کارنامه درخشانی دارد، گفت: سردار وحیدی برای مردم ایران آشنا هستند؛ کسی که در بدو ورود به سپاه جزو افرادی بود که بنیانگذار سپاه قدس بودند و در دانشگاه دفاع عالی در حوزه‌های مختلف تحصیل کرده و به موضوعات مختلف کشور آشنا بوده و رئیس دانشگاه عالی دفاع، رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، عضو هیأت امنای آستان قدس، عضو شورای روابط خارجی و عضو هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام و 4 سال وزیر دفاع بوده است نیازی به معرفی ندارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تبریک روز پزشک به پزشکان کشور و همچنین مجلس ادامه داد: وقتی تابلوی پزشک متخصصی را می‌بینند می‌شناسند اما کسی داروسازان را نمی‌شناسد، در واقع سردار وحیدی مانند پزشکی است که در خفا و خاموش برای توسعه و امنیت کشور گام برمی‌دارد.
حسینی خطاب به سردار وحیدی گفت: وزارت کشور، وزارتخانه مادر، وصل کننده امورات تمام حوزه اجرایی کشور به ویژه در استان‌ها است و باید وزیر در رأس آن قرار گیرد که در حوزه‌های مختلف تبحر خاصی داشته باشد و این مشخصه در سردار وحیدی وجود دارد؛ بخشی از وظایفی که به حوزه مأموریت شما مربوط می‌شود که باید به عنوان رگولاتور تمامی مسائل حوزه‌ها را جمع‌بندی کند، با مشکلاتی مواجه است از جمله مدیریت بحران، تقویت بازارچه‌های مرزی، ارتقاء دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه، نیاز است که گام‌های اساسی برداشتم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با پیچیدگی زندگی شهری از جمله سکونت، حمل و نقل و تمامی مواردی که در این حوزه وجود دارد وظایف این وزارتخانه را بسیار سنگین کرده است و نزدیک به 1345 شهرداری، 37 هزار و 80 نفر دهیاری در این کشور وجود دارد و بخشی از امورات جاری شهرها به وزارت کشور مربوط است و نیاز است فردی جامع‌الشرایط که ذووجهین بوده و می‌تواند همگرایی ایجاد کند و میان حوزه‌های مالی، اقتصادی، اجتماعی راهبری ایجاد کند؛ وحیدی به تعبیری شهیدی زنده است و ما قدر آنها را نمی‌دانیم؛ کاش خودشان در این جلسه حضور نداشتند.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه سردار وحیدی منطبق بر احکام بالادستی است، گفت: ایشان به خاطر وجهه مثبتی که در میان سیاستمداران کشور دارند و دانش آموخته دانشگاه عالی دفاعی و در حوزه توسعه استان‌ها ظرفیت‌های اقتصادی همسایگان و طرح جامع کویر متبحر است؛ امروزه در استان‌ها لیست‌هایی بابت مسئولان حوزه شما منتشر می‌شود که نیاز است به تخصص فرمانداران و استانداران توجه شود.
 
  
مخالف وزیر پیشنهادی کشور؛ صباغیان: انتقاد از افزایش اختیارات استانداران
نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس گفت: استانداران آنقدر قدرت دارند که منتخبان مردم را نادیده می‌گیرند و تضعیف منتخبان مردم، تضعیف مردم است.
محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی مجلس نوبت سوم امروز شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های سردار احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات اصلی جامعه ما اعتیاد است و مسئولیت اصلی مبارزه با این آفت خانمانسوز با وزارت کشور است.
نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: فقر، ناامنی، رواج طلاق، فساد، دزدی، کارتن‌خوابی ناشی از اعتیاد است به طوری که وقتی در میدان شوش تهران قدم می‌زنیم شاهدیم که در ملأ عام شیشه مصرف می‌کنند و کودکان ۳ – ۴ ساله در کنار پدران خود در خیابان می‌خوابند و ما نمایندگان مسئول این مسئله هستیم و حل این معضلات در برنامه وزیر کشور چه جایگاهی دارد؟ و اگر شما مسئول نیستید پس چه کسی مسئول است.
وی ادامه داد: امروز به پست‌های انتصابی قدرتی می‌دهیم که در مقابل ما نمایندگان که در جایگاه وزرا قرار داریم، می‌ایستند و استانداران آنقدر قدرت دارند که منتخبان مردم را نادیده می‌گیرند و نهادهای انتخابی نظیر شوراها تضعیف شده‌اند و تضعیف منتخبان مردم، تضعیف مردم است و فرمانداران که باید جایگاه یک ناظر را داشته باشند به قدرت مطلق تبدیل شده‌اند.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی شاهدیم که می‌خواهند قدرت استانداران را افزایش دهند و این به معنای بی‌توجهی به مردم است و شما می‌خواهید به این وضع ادامه دهید. این همان وضعیت خان و خانزادگی است و ما انقلاب نکردیم که این وضعیت ادامه پیدا کند. تداوم این وضعیت قدرت را از مردم می‌گیرد.
صباغیان بافقی با بیان اینکه جایگاه احزاب در برنامه‌های وزیر پیشنهادی به خوبی دیده نشده است، خاطر نشان کرد: احزاب، تشکل‌های صنفی و کارگری باید در وزارت کشور مورد حمایت قرار گیرند، اما در برنامه‌های ارائه شده جایی ندارد و کارگر از هیچ حمایت صنفی برخوردار نیست و حق اعتراض ندارد و فرهنگیان و کارگران پشتوانه‌ای ندارند و به اصناف بها داده نمی‌شود. حمایت از اصناف و تشکل‌ها، حمایت از کارگران است.
 
 موافق وزیر پیشنهادی کشور؛ نماینده اردل: ۸ برنامه مبارزه با مواد مخدر در برنامه وحیدی
 نماینده مردم اردل در مجلس گفت: آقای وحیدی به جهت نقش مؤثر در تدوین برنامه‌های پنجم و ششم توسعه و سیاست‌های کلی انتخابات و نیز عضویت در کمیسیون سیاسی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام نگاه و اشراف کامل و جامعی به مسائل سیاست داخلی دارد.
 قدرت الله حمزه شلمزاری در نشست علنی نوبت سوم امروز مجلس در موافقت با برنامه‌های احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور، افزود: در اظهارات صباغیان مخالف برنامه‌های این وزیر مطالبی مطرح شد که وی با مطالعه کامل برنامه‌های وحیدی پاسخ سؤالات خود را دریافت خواهد کرد.
نماینده مردم اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد در مجلس ادامه داد: وزیر پیشنهادی کشور 8 مورد در خصوص مواد مخدر و 16 مورد درباره احزاب و نهادهای مردمی در برنامه خود مطالبی را مطرح کرده و برنامه این وزیر پیشنهادی بسیار جامع وکامل است.
وی افزود: وحیدی نگین درخشانی در هیات دولت سیزدهم است. برنامه‌های وی با اشاره به 4 سطح قوانین، اسناد بالادستی، سیاست‌های کلی نظام، قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات شوراهای عالی کشور تدوین و ساماندهی شده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در برنامه‌های این وزیر پیشنهادی 13 مورد از مهم‌ترین مسائل کشور مانند معیشت، سرمایه اجتماعی، لزوم آرامش سیاسی، سلامت عمومی، معیشت مردم و صیانت از محیط زیست است که این مسائل نشان دهنده اشراف و جامعیت و توجه وی به مسائل کشور دارد.
حمزه شلمزاری ادامه داد: در برنامه پیشنهادی وحیدی بخشی با عنوان چشم انداز وزارت کشور در افق 1404 ارائه شده است که این موضوع نشان می‌دهد وزیر پیشنهادی کشور برای مسیر راه، آینده مطلوبی را با صراحت و شفافیت ترسیم کرده است. در این برنامه با توجه به حوزه‌های وزارت کشور اعم از سیاسی، امنیتی، انتظامی، اقتصادی، مدیریت بحران، اجتماعی، عمرانی، هویت ایرانیان و دولت الکترونیک مجموعاً شامل 148 محور وجود دارد.
وی اظهار کرد: تاکید وزیر پیشنهادی کشور بر همکاری جدی با مجلس در حوزه تقنینی جهت رفع مشکلات و اصلاح قوانین در حوزه‌های انتخابات، شوراهای شهر و روستا و تقسیمات کشوری در برنامه‌های وی قابل مشاهده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: وحیدی به جهت نقش مؤثر در تدوین برنامه‌های پنجم و ششم توسعه و سیاست‌های کلی انتخابات و همچنین عضویت در کمیسیون سیاسی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام نگاه و اشراف کامل و جامعی به مسائل سیاست داخلی دارد.
حمزه شلمزاری گفت: وحیدی به واسطه توانمندی‌های علمی و پژوهش‌های صورت گرفته در دانشگاه عالی دفاع در حوزه توسعه استان‌ها، توسعه سواحل مکران، ظرفیت‌های اقتصادی همسایگان، طرح جامع کویر و ... رویکرد جامعی در جهت ارتقاء سطح اقتصادی منطقه دارد.
وزیر آتی کشور در انتخاب استانداران به صلاحیت آنان توجه کند
نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی کشور در صورت کسب رأی اعتماد، برای انتخاب استانداران و فرمانداران به صلاحیت آنان توجه ویژه کند.

 سیدالبرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز سه‌شنبه (۲ شهریور) پارلمان، در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور اظهارداشت: از زمانی که احمد وحیدی برای تصدی وزارت کشور از سوی رئیس‌جمهور انتخاب شده است، تمام رسانه‌های معاند به ویژه رژیم صهیونیستی عصبانیت خود را از این موضوع مطرح کردند.
 وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی کشور کارنامه بسیار درخشانی دارد، گفت: وی عضو هیئت عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام و همچنین چهار سال وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بوده است.
 نماینده مردم خدابنده در مجلس تأکید کرد: سردار وحیدی برای توسعه امنیت کشور به صورت خاموش گام‌های مهمی را برداشته است و ناراحت و عصبانی شدن دشمنان و رژیم صهیونیستی از انتخاب وی برای تصدی وزارت کشور، مفهوم مهمی دارد که نباید به آن بی‌توجه باشیم.
 حسینی با تأکید بر اینکه سردار وحیدی در حوزه‌های مختلف سابقه و تجربه کاری بسیار خوبی دارد، گفت: وزارت کشور بسیار عریض و طویل است، ما ۱۳۴۵ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری در کشور داریم و وحیدی می‌تواند این وزارتخانه را به خوبی اداره کند.
 وی با تأکید بر اینکه گزینه پیشنهادی وزارت کشور یکی از ستون‌های کابینه است، ادامه داد: برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت کشور با اسناد بالادستی، احکام برنامه و قوانین توسعه‌ای کشور منطبق است و وی توانمندی‌های علمی و پژوهشی بسیار زیادی دارد.
 نماینده مردم خدابنده در مجلس اظهارداشت: این روزها در استان‌ها لیست‌هایی درباره استانداران و فرمانداران آینده، پخش می‌شود که تقاضای بنده از وحیدی آن است که در انتخاب استانداران و فرمانداران به صلاحیت و انگیزه آنان برای توسعه کشور توجه جدی داشته باشد و با نگاه علمی آنان را انتخاب کند.
 اصل کار وزارت کشور، ارتباط با مردم است/ تولید در اولویت قرار دارد
وزیر پیشنهادی کشور با بیان اینکه اصل ماجرای وزارت کشور، ارتباط مردمی است، گفت: فرمایشات رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور، منشور حرکت ما در ارتباط با مردم است.
 احمد وحیدی وزیر پیشنهادی وزارت کشور در دفاع از برنامههای خود در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برنامه‌ای که تهیه شد، مستند به قانون اساسی، سند چشم‌انداز و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، همچنین سیاست‌های کلی نظام است که ۱۶ مورد از آن به حوزه کاری وزارت کشور مربوط است.
 وی با اشاره به حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حدود ۲۴ سال است که من توفیق دارم در مجمع از نزدیک در جریان این سیاست‌ها باشم و می‌دانم که چه سیاست‌هایی بر زمین مانده که باید اجرایی شود. این در کنار قوانینی است که در مجلس تصویب شده و برای اجرا به وزارت کشور داده شده است.
 وزیر پیشنهادی کشور گفت: براساس سند چشمانداز و قوانین موجود، برنامه‌هایی برای تصدی وزارت کشور تدوین شده است که دارای ۱۸ راهبرد کلان و ۱۴۸ اقدام اجرایی و برنامه‌های محوری است.
 وحیدی با اشاره به ارائه برنامه‌هایش در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ادامه داد: برنامه‌های خودم را در جلسات تخصصی با نمایندگان مطرح کردم و نمایندگان نیز دغدغه‌های خودشان را اعلام کردند و تأکید نمایندگان عزیز بر کارآمدی و توجه به آسیب‌های اجتماعی و همچنین ثبات و نشاط اجتماعی بود.
 وی افزود: دغدغه نمایندگان عزیز در جلسات تخصصی در برنامه‌های من به صورت کامل و دقیق دیده شده و ما برای حل معضلات اجتماعی و همچنین اصلاح مدیریت شهری و فعالیت احزاب سیاسی برنامه‌های خوبی داریم.
 وزیر پیشنهادی کشور با اشاره به نقش‌های مختلف وزارت کشور، اظهار داشت: اولین نقشی که وزارت کشور باید ایفا کند بسیج ظرفیت‌های کشور است. ما در کشور ظرفیت‌های بسیاری داریم و قابلیت‌ها فراوان است، اما باید این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها برای احداث مد نظرمان بسیج شود.
 وحیدی یکی از کارکردهای وزارت کشور را بسیج ظرفیت‌ها دانست و تصریح کرد: بسیج ظرفیت‌ها سه هدف دارد که یکی از آنها گذر از مشکلات اقتصادی، یعنی بهبود معیشت مردم و هدف میان مدت آن راجع به محرومیت زدایی و هدف سوم که اصلی‌ترین هدف است پیشرفت عمومی کشور است.
 وی با تاکید بر اینکه کشور ما باید جایگاه خودش را در سطح جهان پیدا کند، افزود: اعتقاد من این است که با بسیج ظرفیت‌ها و امکانات می‌توانیم در ظرف ۱۰ الی ۱۵ سال کشور را جزو ۱۰ اقتصاد برتر دنیا قرار دهیم. این واقعیت ظرفیت‌های کشور ما است و ما باید کشور را به این سمت ببریم تا بتوانیم به چنین نقطه‌ای برسیم.
 وزیر پیشنهادی کشور نقش دیگر وزارت کشور را یکپارچه سازی و میانداری دانست و افزود: در حال حاضر تقسیمات ما تقسیمات وزارتخانه‌ای است و هر وزارتخانه مسئولیت‌هایی دارد، اما آنچه در صحنه باید به وقوع بپیوندد مجموعه‌ای از اتفاقات است که اگر این اتفاقات در کنار هم نباشد و با هم کار نکنند ثمر لازم را نمی‌دهد.
 وحیدی یکپارچه سازی را موضوعی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: یکپارچه سازی مفهومی است که تا حدودی از آن غفلت شده است و وزارت کشور، استانداری‌ها، بخشداری‌ها و بهداری‌ها باید این یکپارچه سازی را محقق کنند و بعد بر اساس نقش میان داری به مفهوم برافراشته داشتن پرچمی که باید به سمت او برویم را ایفا کنند و همزمان با آن باید هم افزایی اتفاق بیافتد.
 وی ادامه داد: ظرفیت‌های موجود کشور می‌تواند با هم افزایی موجب حرکت به سمت جلو شود. در حال حاضر ما خلاء هایی داریم که این خلاء ها توسط نهادها پُر نمی‌شود. باید یک دستگاه یا نهادی این خلاء ها را پر کند و این دستگاه، وزارت کشور است.
 وزیر پیشنهادی کشور، وزارت کشور را تسهیل کننده و هماهنگ کننده در مسابقه خدمت رسانی به مردم دانست و افزود: از سوی دیگر وزارت کشور باید تعارضات را حل و رقابت‌های معیوب و مخرب بینِ بخشی و دستگاهها را به منظور توسعه متوازن اصلاح کند.
 وحیدی با تاکید بر اینکه تعارضات بین بخشی باید حل شود، گفت: رفع این رقابت‌های معیوب و تعارضات بین بخشی از وظایف وزارت کشور است.
 وی مراقبت و تقویت شاخص‌های قدرت ملی در سطح کشور را از دیگر وظایف وزارت کشور برشمرد و افزود: قدرت ملی یک مفهوم یکپارچه است که در بخش خارجی آن، وزارت خارجه و در کنار دستگاهی که مسئول هستند، قدرت خارجی کشور را دنبال می‌کند و در بعد داخلی باید وزارت کشور، مؤلفه‌های قدرت ملی را تقویت کند.
 وزیر پیشنهادی کشور گفت: تعمیق همبستگی مردم و دولت، مردم و حاکمیت یکی دیگر از وظایف مهم وزارت کشور است که باید آن را تحقق ببخشد تا از این منظر به وفاق ملی و اجتماعی برسیم، البته منظور من از وزارت کشور یعنی استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهداری‌ها و همه بخش‌هایی که در حوزه مدیریت مسئولیت دارند.
 وحیدی در ادامه با اشاره به ضرورت تربیت و تعمیق هرچه بیشتر مردم‌سالاری دینی و رعایت حقوق عامه گفت: حقوق عامه باید حفظ و هنجارهای نیک و پسندیده باید ترویج شود. الگوهای مشارکتی در هم امور، ارتقاء سرمایه و تقویت نشاط اجتماعی نیز باید به طور مرتب توسعه یابد.
 وی افزود: در ماجرای کمک مؤمنانه دیدید که چه الگوی زیبایی از مشارکت اجتماعی خلق و ترویج و تثبیت شد. مردمی سازی توسط این الگوهای مشارکت، شدنی است.
 وزیر پیشنهادی کشور گفت: مفهوم عمومی یا همان گفتار راهبردی که در برنامه از آن نام بردیم، با دو هدف «تحکیم ساختار قدرت ملی» و «شکل دهی دولت اسلامی» شکل می‌گیرد. در مراحل تکامل انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب به ۵ مرحله اشاره کردند که مرحله سوم آن، دولت اسلامی است. دولت اسلامی در اینجا یک موضوع کلیدی است که باید به آن بپردازیم.
 وحیدی تاکید کرد: این مفهوم کلیدی، ارتقاء کیفیت و کفایت حکمرانی است که در قالب دو هدف «ایجاد تعامل و توازن بین برنامه‌های استانی و ملی» و «ایجاد توازن بین برنامه‌های بخشی و استانی» است. این مفهوم کلیدی در سه سطح تعالی حکمرانی کشور با ایجاد یکپارچگی و انسجام درونی دستگاه‌های دولتی و اجرایی، تعالی حکمرانی شهری و روستایی و مراقبت از منابع بین نسلی و تعالی حکرمانی در زنجیره‌های ارزش‌ساز در همه حوزه‌ها دنبال می‌شود. زنجیره همه این حوزه‌ها باید تعریف شود.
 وی اولویت خود را در بحث حکمرانی، تولید دانست و گفت: این زنجیره‌ها در بحث تولید اولویت فراوانی پیدا می‌کند.
 وزیر پیشنهادی کشور با اشاره به برخی اقدامات کلیدی و اولویت‌دار گفت: این اقدامات را من در برنامه خود در ۱۰ بند ذکر کردم. اول، تقویت قرارگاه عملیاتی کرونا در تعامل با ستاد ملی و فعال کردن قرارگاه‌های استانی است. امروز بحث کرونا جزو فوری‌ترین مسائل ماست. دوم، پیگیری رفع موانع تولید و پشتیبانی از زنجیره‌های ارزش‌ساز ملی. سوم، هماهنگی و یکپارچه‌سازی افدامات برای محرومیت زدایی مناطق اولویت دار و حاشیه شهرها.
 وحیدی ادامه داد: چهار، تقویت اقتصاد، آبادانی و دیپلماسی مرزی جهت تعامل استانها مرزی با کشورهای همسایه. پنج، ساماندهی به تقسیمات کشوری با توجه به آمایش سرزمینی. ششم، شناسایی بسترهای فسادخیز و مدیریت شهری و روستایی با رویکر پایدارسازی در درآمدها. هفت، پیگیری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی. هشت، تقویت سازمان مدیریت بحرانی. نهم، مهار و کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه مواد مخدر. دهم، اصلاح قوانین در حوزه شوراهاریال تقسیمات کشور و احزاب.
 وی همچنین تاکید کرد: بسترسازی گفتگوهای مستمر با جریانات سیاسی و اجتماعی و نخبگان و ایجاد تفاهم جهت پیشتر کشور، تقویت امنیتی فردی و اجتماعی با اولویت مدیریت امنیتی نرم و پیش‌نگر، تقویت پایگاه داده جمعیتی کشور برای ایرانیان داخل و خارج حمایت و تقویت همه جانبه نیروی انتظامی از جمله اقدامات کلیدی و اولویت‌دار بنده است.
 وزیر پیشنهادی کشور گفت: ما همه این اقدامات را جز با هماهنگی با شما نمایندگان مجلس نمی‌توانیم جلو ببریم. بهترین بازوی مشاورتی و نظارتی، خود نمایندگان مجلس هستند. کسی بهتر از شما، مشکلات استان‌ها و شهرها را نمی‌داند. کسی بهتر از شما نمی‌تواند نظام مسائل شهرها را تبیین کند و کسی بهتر از شما نمی‌تواند در یافتن راه‌حل‌ها و سیاست‌ها در این حوزه به ما کمک کند.
 وحیدی تاکید کرد: نمایندگان می‌توانند در انتخاب مدیران، بهترین مشاوره را به ما بدهند. شما نمایندگان می‌توانید بهترین کمک نظارتی را به ما ارائه کنید.
 وی با بیان اینکه اصل ماجرای وزارت کشور، ارتباط مردمی است، گفت: فرمایشات رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور، منشور حرکت ما در ارتباط با مردم است.
 وزیر پیشنهادی کشور گفت: امروز دولت سیزدهم به عنوان آخرین دولت منتهی به چشم‌انداز ۱۴۰۴ و اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی، با صحنه‌های عجیبی مواجه است. امروز مقاومت و تاب‌آوری ملت در برابر تمام توطئه‌های استکباری و صهیونیستی و علیرغم همه کاستی‌های داخلی، حیرت‌انگیز است.
 وحیدی تاکید کرد: امروز پنچه‌های قوی ملت ایران، در حال خواباندن مشت‌های خونین استکبار جهانی است. امروز ما شاهد اخراج آمریکا از منطقه هستیم. ملت ایران در اوج می‌درخشد. تمام تبلیغات، توطئه‌ها و جنگ‌های شناختی و روانی برای عقب راندن ملت ایران موفق نبوده است.
 وی تاکید کرد: ملت ایران در همین شرایط یک رئیس‌جمهور و مجلس انقلابی انتخاب کرد. اندکی صبر لازم است تا پیروزی ملت ایران را جشن بگیریم. شکرانه داشتن این ملت بزرگ، جز با خدمت شبانه‌روزی و تلاش دائمی، کار بی‌منت و جهاد همه جانبه توسط کسانی که مدال خدمتگزاری نصیب آنها می‌شود، محقق نخواهد شد.
 وزیر پیشنهادی کشور گفت: ما در یک مبارزه جهانی هستیم. این مبارزه درحال پیروزی به نفع ملت ایران است. دشمنان از هیچ ترفندی همچون تحریم‌ها، برای تضعیف ملت ما خودداری نمی‌کنند. ملت ما در این ماجرا درحال فائق شدن نهایی است و ان شالله به برکت یک دولت انقلابی این مهم، سرعت بیشتری خواهد گرفت. 
وحیدی تاکید کرد: همه شاخص‌ها و حرکت‌های ما، در راستای پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و خدمت به ملت ایران است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
1