تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۴۳۸۲۰۰
در هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی؛

موحد در دفاع از وزیر پیشنهادی فرهنگ: شبیخون فرهنگی، باورها و اعتقادات مردم نجیب این مرز و بوم را هدف قرار داده است

۵
۰
موحد در دفاع از وزیر پیشنهادی فرهنگ:  شبیخون فرهنگی، باورها و اعتقادات مردم نجیب این مرز و بوم را هدف قرار داده است
کبنا ؛
بررسی صلاحیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار جلسه علنی نوبت بعد از ظهر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
به گزارش کبنا، سیدمحمد موحد، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در دفاع از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اسماعیلی آمده تا تمام توان و ظرفیت‌های خود را برای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به کار ببندد و اوضاع آنها را سامان ببخشد.
سیدمحمد موحد، در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، 2 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: ما در موقعیت خطیری قرار داریم، از یک طرف شرایط سخت روی کار آمدن دولت و از طرفی ما نمایندگان تا پای جان دل در گرو نظام داریم و مصمم هستیم که در کنار مردم شرایط را تغییر دهیم.
وی افزود: تاریخ و تمدن ایران گواه این موضوع است که فرهنگ و هنر مهم ترین و موثرترین مولفه ایجاد قدرت، همدلی و نشاط در سرزمین ما بوده است و جمهوری اسلامی یادگار امامی است که اندیشه های فرهنگی و دینی او اندیشه های مادی جهان معاصر را به چالش کشید.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرهنگی که از نظر مقام معظم رهبری مثل روحی است که در کالبد همه فعالیت های گوناگون کلان کشوری باید حضور و جریان داشته باشد و از آن به عنوان هوا و اکسیژن یاد می کنند که نبود هوا و اکسیژن یعنی عدم حیات.
وی افزود: بنابراین در این دوران سخت و هجمه های همه جانبه فرهنگ منحط غرب و شبیه خون فرهنگی به فرموده مقام معظم رهبری به فرهنگ، هویت، باورها و اعتقادات مردم نجیب به ویژه جوانان عزیز این مرز و بوم، بر ماست که در انتخاب وزیر و برنامه های آن توجه جدی داشته باشیم و برای پویایی و شکوفایی فرهنگ و هنر و تعمیق باورها و ارزش های ایران اسلامی  تلاش مضاعف و اهتمام جدی بورزیم.
نماینده مردم کهکیلویه، بهمنی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، گفت: در گفت وگویی که با جناب آقای دکتر اسماعیلی داشتم، به این باور رسیدم که آمده است تا همه توان و ظرفیت خود را برای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و مسجد  بکار ببندد و با مشورت و استفاده از نخبگان دینی، علمی و فرهنگی هنری کشور این مهم را  سامان ببخشد.
موحد افزود: حاشیه هایی که در ارائه برنامه های ایشان به وجود آمده، تحلیلی بود که به ایشان داده بودند و همانطوری که چندین بار اعلام کرده اند، این باور و نگاه من نیست و چون ایشان را انسانی صادق می دانم، بر این گفته صحه می گذارم.
وی خطاب به نمایندگان، هنرمندان، صاحبان قلم و اندیشه، ادامه داد: دکتر اسماعیلی آمده است تا با استعانت از خداوند متعال و همکار شما بزرگواران و با عنایت به نزدیکی و شناخت عمیقی که ریاست محترم جمهور از ایشان دارند، با احترام به همه وزرای محترم قبلی این وزارتخانه، موارد ذیل را انجام دهد.
موحد تصریح کرد: امیدوارم برنامه های ایشان در جهت ارتقاء نقش و جایگاه فرهنگ و هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تصمیم گیرها وتصمیم سازیها در کشور به ویژه هیات دولت، افزایش بودجه فرهنگ و هنر و توجه جدی به حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار، تولید و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری مبتنی بر فرهنگ و هویت ایرانی _ اسلامی، حمایت مادی و معنوی از اصحاب قلم، فرهنگ،هنر ورسانه  و تولیدات آنها جهت عرضه در جامعه جهانی، همچنین ایشان مصمم است تا موضوع بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و بیمه بیکاری که دغدغه جدی کانونهای مساجد، هنرمندان و  اصحاب فرهنگ ورسانه بوده است و یک بار برای همیشه به سرانجام برسد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در مذاکره ای که با ایشان داشتم فرمودند مگر می شود بدون مشورت و بهره بردن از نقطه نظرات و ظرفیت های این قشر فرهیخته به ویژه پیشکسوتان، ماموریت ها و رسالت این وزارتخانه را به سرانجام نیکی رساند.
وی گفت: وزیر پیشنهادی معتقد است که از توان همه نیروهای متعهد و متخصص شاغل در وزارتخانه صرف نظر از دیدگاه های سیاسی آن ها برای پست های مدیریتی بهره خواهد برد. این آن چیزی است که در شعارهای رئیسی آمده بود و به درستی فرهیختگان جامعه چنین انتظاری دارند.
نماینده مردم کهکیلویه، بهمنی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باور به گفت وگو و همکاری  با همه ی نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی و اصناف مرتبط  و برون سپاری بخش زیادی از فعالیت ها به آن ها از برنامه های کلیدی ایشان است.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: یکی از دغدغه های همیشگی اصحاب سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، رسانه و ... این بود که سلایق شخصی در صدور مجوز بعضا جای قانون را گرفته و دخالت سایر دستگاه ها در این حوزه روز به روز زیادتر می شود. برای رفع این معضل اسماعیلی  تلاش خواهد کرد  تا صاحبان این حرفه ها به راحتی و آسودگی با کمترین استرس به خلق اثر بپردازند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت
Iran, Islamic Republic of
موحد فقط و فقط کلی گویی می کند
به سبک ۴۰ سال پیش صحبت می کند
حرف تازه ای برای گفتن ندارد
سخنرانی تخصصی بلد نیست
خداییش بدون تعارف و تعصب و جانبداری کل سخنرانی های موحد را کنار هم بگذارید
اگر یک پاراگراف تخصصی و علمی و مستند توانست صحبت کند
داستان
Iran, Islamic Republic of
اين حرفايي كه شما توسايت ميزنيد ما نشنيديم كه توصحن علني مجلس مطرح بشه لطفاحرف من دراوردي وازخود براي خودشيريني نزنيد
Iran, Islamic Republic of
جناب موحد خودت از خودت خسته نشدی
نسل جدید برای شما و همفکرانتان تره هم خرد نمی کند
از چی دارید دفاع می کنید
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع دفاع جانانه روشنفکر اولین ثمرش لعو حکم پناه
سبحان
Iran, Islamic Republic of
کلی گویی و روخوانی از متن دیگران که نشد سخنرانی و نظر.
همون ضرب المثل معروف سنگ مفت و گنجشک مفت اینجا صدق میکنه.
شبیخون فرهنگی یعنی چه؟وژدانن خودش هم نمیدونه چی میگه
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
1