تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۳۸۰۸۴
جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی؛

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش / اظهارات موافقان و مخالفان

۰
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش / اظهارات موافقان و مخالفان
کبنا ؛
با پایان بررسی کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم، مجلس شورای اسلامی وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شد.
به گزارش کبنا، با پایان بررسی کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم، مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر خود وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شد و نخستین وزیر پیشنهادی که برنامه های ایشان مورد بررسی قرار می گیرد وزیر پیشنهادی  آموزش و پرورش می باشد که موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پشت تریبون مجلس رفته و به بیان سخنان خود پرداختند.
اهم سخنان موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رادرر زیر میخوانید:
 گزارش کمیسیون آموزش مجلس: «باغگلی» توانایی تصدی وزارت آموزش و پرورش را ندارد
رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز، نظر کمیسیون متبوع خود درباره صلاحیت «حسین باغگلی» را مطرح کرد.
رشیدی کوچی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: «باغگلی» باید از پذیرش وزارتخانه آموزش و پرورش کناره‌گیری می‌کرد
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما این بود که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خودش از پذیرش تصدی این وزارتخانه کناره‌گیری می‌کرد.
بدری در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: سوابق محدود «باغگلی» با جایگاه تعلیم و تربیت کشور تناسب ندارد
نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید از بطن فرهنگیان باشد تا بتواند توفیق داشته باشد، گفت: سوابق محدود «باغگلی» با جایگاه تعلیم و تربیت کشور تناسب ندارد.
راستی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: باغگلی می‌تواند در آموزش و پرورش تحول ایجاد کند / گُل به خودی نزنیم
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می‌تواند تحولی باورنکردنی در آموزش و پرورش ایجاد کند، گفت: مجلس انقلابی نباید به دروازه خودی گل بزند.
عنابستانی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش زنجیره بسته مدیریتی باید پاره شود / به باغگلی فرصت دهیم
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید زنجیره بسته مدیریتی پاره شود، از نمایندگان خواست به «باغگلی» برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش فرصت دهند.
قادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: وزارت آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رتبه باغگلی در دانشگاه، استادیاری است و وی حتی نتوانسته پایه سنواتی خودش را هم بگیرد. همچنین در هیئت مدیره جامعه رضوی هم او را نپذیرفتند و وی با وتو توانست ادامه کار دهد.
دلخوش در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: «باغگلی» نمی‌تواند برای تأمین معاش فرهنگیان کاری کند
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: ما هیچ مخالفتی با وزیر جوان نداریم اما «حسین باغگلی» نمی‌تواند برای تأمین معاش فرهنگیان کاری کند.
ایری در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: جوان بودن «باغگلی» فرصت است / لزوم تحول اساسی در آموزش و پرورش
نماینده مردم کردکوی در مجلس شورای اسلامی، جوان بودن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را فرصتی برای ایجاد تحول در این وزارتخانه خواند.
 نوباوه در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: عملیات روانی و رسانه‌ای علیه «باغگلی» صورت گرفته است
نمایندi مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات رسانه‌ای و روانی علیه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: برخی به دنبال «اداره پنداری» وزارت آموزش و پرورش هستند.

 باغگلی: اصلی ترین کار من اجرای سند تحول آموزش و پرورش است
حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پس از اظهارات موافقان و مخالفان در دفاع از برنامه خود برای این وزارت‌خانه گفت: انتخاب آقای رئیس جمهور نشان داد که ایشان به دنبال تحول هستند و تا دقایق دیگر نشان خواهم داد که به دنبال تحول خواهند بود.
باغگلی اظهار داشت: از همه مخالفین تشکر جدی می‌کنم اما خواهش می‌کنم صحبت‌های مرا دقیق گوش کنید. در حوزه پیش دبستانی یک مدلی دارم در مورد آن ادعا هم دارم. من یک مدلی در پیش دبستانی امام رضا(ع) اجرا کردم که مدل خاصی است که والدین را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: ما در گام دوم باید یک کار مهم انجام دهیم و اینکار را باید به آدم‌های مهم و توانمند واگذار کنیم. ما در یک شرایط پیچیده در آموزش و پرورش روبرو هستیم و برای حل مشکل باید جرات وارد شدن به روش های جدید را داشته باشیم. من جرات مطالبه گری از دستگاه‌های مختلف را دارم. 
باغگلی تصریح کرد: اصلی ترین کار من این است که سند تحول را اجرایی کنم. از تمام سخنان دوستان این را تصور می‌کنم که آقای باغگلی جوان و کم تجربه است. وزیر باید کار تیمی انجام دهد و باید حلقه بسته مدیریت طولانی را بشکند.
وی تاکید کرد: همه ما می‌د‌انیم که اتفاقاً در جریان مدیریت اجرایی در سطوح پایین مهارت‌‌های فردی نیاز است و در سطوح بالا مهارت ‌های ادراکی نیاز است. ادامه روندهای موجود را ۴۰ سال است داریم اجرایی می‌کنیم بگذارید وارد وضع جدیدی شویم. ما با نوع مدیریتی که انجام دادیم انگیزه را از مدیران گرفته‌ایم.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: باورم این است که ما در حوزه تعلیم تربیت حرف‌های بسیار زیادی برای دنیای پرچالش از لحاظ دینی داریم. کیفیت آموزش در جامعه ما پائین آمده است. امروز تربیت دخترانه در جامعه ما از قدرت لازم برخوردار نیست. امروز تصمیم گیری‌های ما در آموزش و پرورش جنس مردانه دارد.
وی تاکید کرد: با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم. مدرسه غیر دولتی زمینه ساز عدول ما از اجرای قانون اساسی است.
بر اساس این گزارش، برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز سه شنبه بعد از بررسی صلاحیت سایر وزرای پیشنهادی، رای گیری خواهد شد. 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
1