تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۳۷۷۶۶
در ستاد کرونا شهرستان بویراحمد مطرح شد

ضعف دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد / دست فرماندار بویراحمد روی یک نکته مهم

۱
۰
ضعف دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد / دست فرماندار بویراحمد روی یک نکته مهم
کبنا ؛جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 20 مرداد ماه 1400) جلسه ستاد کرونا شهرستان بویراحمد در حالی به ریاست مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد برگزار شد که محمد یزدان پناه رئیس شبکه بهداشت و درمان بویراحمد از روی زمین ماندن برخی مصوبات ستاد کرونا خبر داد.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست از بی توجهی برخی از صنوف و گروه‌ها به کرونا متعجب بود و اظهار داشت: بعضی از مکان‌های عمومی، همانند باشگاه‌های ورزشی و تفریحی توجهی به شیوع بیماری کرونا ندارند. خودم در بازدیدی متوجه شدم که کلاس‌های تقویتی آموزشی با شلوغی و ازدحام جمعیت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارش مسئولان دانشگاه وضعیت بیمارستان‌ها وضعیت خوبی نیست، افزود: در تنگ مهریان شب اول ماه محرم جشن عروسی برگزار شده و صاحب جشن اصلاً اطلاع نداشته که ماه محرم شروع شده است.
احمدی گفت: یا اطلاع رسانی خوب نیست و یا هم مردم دیگر نسبت به کرونا بی توجه هستند. باید اطلاع رسانی‌ها بهتر انجام بگیرد.
وی مشارکت مردم و همه مسئولان را برای مقابله با این بیماری لازم دانست و گفت: مرکز بهداشت به تنهایی نمی‌تواند با بیماری کرونا مقابله کند، بلکه همه ادارات ملزم به همکاری هستند.

احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد

فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، اضافه کرد: اکثریت کافه‌ها مجوز قانونی ندارند و باید آنها شناسایی شود و به رعایت قانون ملزم شوند. وقتی بی‌قانونی باشد یعنی هرج و مرج. در سایه بی‌قانونی هر کس هر کاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد. لذا باید صنوف بدون مجوز شناسایی شود و با آنها برخورد قانونی شود.
وی به مراسم سوگواری اباعبدالله امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: نباید مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مکان‌های بسته برگزار می‌شود و ممنوع است. همچنین از ادارات و امور صنفی می‌خواهیم برای سیاه پوش کردن محیط اداری و بازار اقدام کنند.
احمدی گفت: متأسفانه در قبرستان‌ها علی‌رغم اخذ تعهدنامه از بستگان متوفیان نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها در هنگام کفن و دفن هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود که امیدوارم نظارت‌ها بیشتر شود.
به گزارش کبنا، نکته بسیار مهم و نگران کننده‌ای که در این جلسه مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد دست روی آن گذاشت، بی‌اطلاعی کسانی بود که در شب اول ماه محرم جشن عروسی برگزار کرده بودند. به راستی چه کسانی را می‌توان مقصر دانست. عدم آگاهی مردم به چه کسانی مرتبط می‌شود؟ دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد وقتی به مرض روزمرگی دچار شده باشند، باید اینگونه باشد. وقتی که قرار است یک نشست سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود، یک ماه از قبل برای آن برنامه‌ریزی و تدارک می‌بینند. اما ایام سوگواری امام حسین (ع) که به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، با کمترین بی‌توجهی به آن پرداخته می‌شود و فقط جوانانی با دستان خالی و به طور خود جوش اقدام به برپایی خیمه عزا می‌کنند. استانداری کهگیلویه و بویراحمد صرفاً مشغول کرونا و کارهای سیاسی شده و به نظر می‌رسد که گرد فراموشی بر کارهای فرهنگی و اجتماعی کاملاً نشسته است. به نظر می‌رسد تنبلی و سستی دستگاه‌های فرهنگی یکی از عواملی است که در سایه کرونا فرهنگ‌ها و ارزش‌های ناب اسلامی یا فراموش شده‌اند و یا مورد بی‌اهمیتی قرار گرفته‌اند و هیچ برنامه‌ای برای گسترش و تقویت فرهنگ ناب اسلامی وجود ندارد. رهبر انقلاب اسلامی ایران از زمان شیوع ویروس کرونا نه تنها مراسمات عزاداری را تعطیل نکرده بلکه دقیق مطابق برنامه هر سال آن را برگزار می‌کند و آن هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی. متأسفانه مسئولان فرهنگی شیوه نامه درست حسابی برای استفاده بهینه مردم از مراسمات معنوی در این شرایط کرونایی ندارند.





نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایگوم عروسی گرم بی ، بقیه چه وسرشو رفته بی
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
1