تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۳۷۴۹۴
مراسمی که روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد

بازتاب مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در رسانه‌های عربی

۰
بازتاب مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در رسانه‌های عربی
کبنا ؛
برگزاری مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و اندیشکده‌های عربی به دنبال داشت و تاکید سید ابراهیم رییسی در سخنرانی خود بر روی حل مشکلات اقتصادی، خدمت به مردم و ایجاد تحول در این رسانه‌ها پر رنگ بود.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسوولان و کارگزاران کشور در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار و منتخب ملت ایران از سوی، ولی فقیه به سِمت «ریاست جمهوری» منصوب شد.
وزیر کشور در آغاز مراسم تنفیذ و اعطای حکم ریاست «ابراهیم رییسی» گزارش مختصری از روند برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ارائه کرد. پس از آن متن حکم تنفیذ رییس جمهوری منتخب از سوی حجت الاسلام والمسلمین «محمدی گلپایگانی» رییس دفتر مقام معظم رهبری خوانده شد.
رهبر معظم انقلاب بر اساس این حکم سید ابراهیم رییسی را به عنوان رییس جمهور منصوب کردند. رییس جمهوری نیز نخستین سخنرانی رسمی خود را در حضور رهبری و دیگر مقامات عالی رتبه نظام ایراد کرد. سید ابراهیم رییسی در انتخابات ۲۸ خرداد با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و۹۴۵ رأی به عنوان رییس جمهور برگزیده شد. رسانه‌های عربی هم از این موضوع غافل نبودند و در گزارش‌ها و تحلیل‌های خود اخبار مربوط به این مراسم را پوشش دادند.
تمرکز رسانه‌های عربی بر روی اولویت‌های دولت رییسی
روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن در گزارشی ضمن پرداختن به این مراسم نوشت: حضرت آیت الله «علی خامنه ای» رهبر ایران روز سه شنبه با حکم ریاست جمهوری ابراهیم رییسی موافقت کرد تا قدرت اجرایی از «حسن روحانی» به وی منتقل شود.
او با ستایش شخصیت رییسی او را دانشمندی حکیم، باتجربه، محبوب و صبور و خستگی ناپذیر توصیف کرد. ابراهیم رییسی در این مراسم مسایل اقتصادی را از اولویت‌های دولت خود اعلام کرد و گفت برای بر طرف کردن کمبود بودجه، ثبات بازار بورس، مهار گرانی و تورم، کرونا و دیگر مسایل تلاش خواهد کرد.
تارنمای «العهد» لبنان با پوشش خبر برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در بخشی از گزارش خود آورد: مسایل اقتصادی و تاکید بر اهمیت تحول و خدمت به مردم در سخنرانی رییسی در این مراسم پر رنگ بود و او خود را متعهد به حل همه مشکلات و برداشتن تحریم‌های ظالمانه دانسته است. رییسی اشاره کرده است که حماسه حضور مردم در پای صندوق‌های رای، دارای پیام‌های آشکاری بود که برجسته‌ترین آن‌ها تحول، تغییر، عدالت، مبارزه با فقر و تبیعض بود.
به نوشته شبکه خبری «الجزیره»، سید ابراهیم رییسی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری گفت: مقابله با کمبود بودجه و تورم، مهار کرونا از اولویت‌های دولت وی خواهد بود. رییسی گفته است انتخابات اخیر پیامی از مردم برای تغییر وضعیت کنونی بود. مردم خواهان تحول و تغییر در کشور هستند و برنامه دولت بر روی این اندیشه تکیه خواهد کرد.
مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی «الروابط» هم عراق نوشت: رییسی در بخشی از اظهارات خود انتخابات اخیر را پیامی از مردم برای تغییر اوضاع کنونی به ویژه شرایط اقتصادی دانسته و اشاره کرده است که مردم خواهان تحول در کشور هستند و برنامه دولت هم بر روی این دیدگاه استوار است.
شبکه «المنار» لبنان هم به نقل از سید ابراهیم رییسی نوشت: امیدوارم که همه افراد شایسته بدون در نظر گرفتن وابستگی‌ها در برنامه تغییر و اصلاحات کشور همکاری کنند و به سوی برداشتن تحریم‌های ناعادلانه حرکت می‌کنیم و باید ابتدا مشکلات اقتصادی و اجتماعی داخلی و بحران کرونا را حل کنیم.
شبکه خبری «روسیا الیوم» هم در گزارشی خاطر نشان کرد که رییسی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری گفته است؛ هرگاه که از نصحیت‌های رهبر انقلاب و خط انقلاب دور شدیم با مشکلاتی روبرو شدیم. او گفته انتخابات، دشمنان ایران را نا امید کرد و قدرت مردم را نشان داد و مردم با مشارکت در انتخابات تلاش کرده است بسیاری از پیام‌های را به دشمنان برساند.
مردم با مشارکت در انتخابات تغییر وضع کنونی را اراده کرده است و اوضاع معیشتی شهروندان خوب نیست و ضروری است که برای بحران‌ها و مشکلات اقتصادی راه حلی اندیشیده شود و دولت جدید برای تغییر اوضاع بر پایه دیدگاه رهبری تلاش می‌کند.
رییسی گفته است دشواری‌های اوضاع معیشتی و اقتصادی، شیوع کرونا، مشکلات آب و خدمات از برجسته‌ترین چالش‌هایی است که با آن روبرو هستیم. او گفته است اوضاع کنونی از طریق تکیه بر انرژی جوانان و تجربه کارشناسان و نخبگان جامعه قابل حل است. او تاکید کرد که برای خدمت به مردم و حل گره‌ها و مشکلاتی که شهروندان از آن رنج می‌برند و تحکیم عدالت تلاش می‌کند.
تاکید رییسی بر برداشته شدن تحریم‌ها
روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارشی با پوشش اخبار مراسم تنفیذ سیردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران نوشت: رییسی در مراسم تنفیذ با تاکید بر برداشتن تحریم‌های ظالمانه آمریکا از ایران بر این موضوع تاکید کرد که اقتصاد ایران را به اراده بیگانگان گره نخواهد زد.
به نوشته شبکه خبری روسیا الیوم رییسی تاکید کرده است که بر روی رفع تحریم‌ها تلاش خواهد کرد، اما پرونده‌های اقتصادی را به تحریم‌ها ارتباط نخواهد داد.
شبکه «العربیه» عربستان نیز در بخشی از خبر مربوط به مراسم تنفیذ ابراهیم رییسی آورد: رییسی در این مراسم تاکید کرد که برای رفع تحریم‌های آمریکا تلاش خواهد کرد، اما بهبود اوضاع اقتصادی ایران را به اراده خارجی ارتباط نخواهد داد.
مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی الروابط هم به نقل از آیت الله رییسی نوشت: ما موضوع تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد، اما زندگی مردم ایران را به اراده بیگانگان ارتباط نخواهیم داد. رییسی مقابله با کمبود بودجه، تورم، مهار کرونا را از اولویت‌های دولت خود اعلام کرده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1