تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۳۶۶۹۸
در بازدید نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا مطرح شد؛

بنستان سادات محمودی در برزخ بی‌آبی/جوانان چشم انتظار تحقق وعده‌های مسئولان

۰
بنستان سادات محمودی در برزخ بی‌آبی/جوانان چشم انتظار تحقق وعده‌های مسئولان
کبنا ؛علاوه بر افت فشار و کمبود آب، کیفیت پایین آب آشامیدنی روستای بنستان سال‌ها است که مردم این روستا را آزار می‌دهد.
به گزارش کبنا نیوز، روستای بنستان از توابع شهرستان دنا در بخش پاتاوه دارای 500 خانوار و جمعیتی بالغ بر 1500 نفر می‌باشد.
این روستا در مسیر ارتباطی یاسوج به اصفهان واقع شده‌است و جز پرجمعیت‌ترین روستاهای شهرستان دنا به شمار می‌رود.
سید مصیب صادقی دهیار روستای بنستان در بازدید نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از روستای بنستان، اظهارداشت: آب آشامیدنی روستا از طریق مخزن آب در پاتاوه تأمین می‌شود، که خط انتقال آن بین چندین روستا در مسیر مشترک است و همواره با افت فشار آب مواجه هستیم.
وی افزود: علاوه بر افت فشار و کمبود آب کیفیت پایین آب آشامیدنی روستا نیز سال‌ها است که مردم این روستا را آزار می‌دهد و تقاضا داریم خط انتقال آب به روستا با توجه به گستردگی جمعیت مستقل شود.
صادقی در ادامه گفت: سالن ورزشی روستای بنستان قریب به ۱۲ سال است با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد رها شده است و جوانان این روستا مکان مناسبی جهت ورزش و تفریح ندارند.
دهیار روستای بنستان سادات محمودی افزود: مجوز مجتمع تفریحی رفاهی توسط دهیاری روستا و جهت اشتغال‌زایی اخذ شده‌است که متأسفانه بانک متولی پرداخت تسهیلات «پست بانک» در زمینه اعطای تسهیلات سهل‌انگاری می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به زیرساخت ارتباط اینترنتی در روستای بنستان گفت: شبکه اینترنت ایرانسل در روستا 4G می‌باشد، ولی مردم روستا خواستار ارتقاء شبکه همراه اول می‌باشند.
دهیار روستای بنستان سادات محمودی در پایان گریزی به اجرای طرح هادی روستایی در این روستا زد و افزود: در اجرای طرح هادی روستایی ۶۰ درصد از معابر روستا آسفالت شده و سه هزار متر جدول گذاری انجام شده‌است و خواستار اختصاص سهمیه قیر برای آسفالت نمودن باقی‌مانده معابر روستا هستیم.
مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمبود آب مختص منطقه بنستان و سادات محمودی نیست و بسیاری از مناطق کشور به دلیل کم بارشی دچار تنش آبی هستند، خاطرنشان کرد: با این وجود ساماندهی شبکه انتقال آب و تلاش برای پایدار نمودن آب آشامیدنی، تأمین آب مردم به صورت موقت و از طریق تانکرهای آب‌رسانی باید انجام شود.
وی در ادامه به اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستای بنستان خبر داد و گفت: مدیران در حوزه فناوری و ارتباطات و مخابرات تمام تلاش خود را جهت ارتقاء شبکه اینترنت تلفن همراه در این روستا به کار بگیرند.
روشنفکر در ادامه با تأکید بر توجه به زیرساخت های اشتغال‌زایی در مناطق روستایی دارای ظرفیت، بیان کرد: در اسرع وقت رایزنی لازم با بانک متولی پرداخت تسهیلات به مجتمع رفاهی تفریحی بنستان در دستور کار قرار می‌گیرد.
عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا  اظهار داشت: جهت تکمیل سالن ورزشی روستای بنستان سادات محمودی در بودجه سال‌جاری اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده‌است، که امیدواریم با تخصیص لازم این سالن ورزشی تکمیل شود.
وی در رابطه با مشکل آب آشامیدنی روستای بنستان سادات محمودی، بیان کرد: مخزن هزار متر مکعبی جهت رفع مشکل آب آشامیدنی روستا احداث شده‌است، که شبکه آب‌رسانی و خط انتقال آن نیازمند سه میلیارد تومان اعتبار است.
وی افزود: در تلاش هستیم که با تکیه بر اعتبارات سال‌جاری در صورت ابلاغ و تخصیص گ، اعتبار لازم جهت بهره‌برداری از خط انتقال آب آشامیدنی به روستای بنستان سادات محمودی را نهایی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1