تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۴۳۶۴۸۶
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گچساران مطرح کرد

حمایت از کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از کرونا در گچساران + جزئیات

۰
حمایت از کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از کرونا در گچساران + جزئیات
کبنا ؛رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گچساران گفت: با عنایت به مصوبه شماره 2 هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، حمایت از کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از کرونا تمدید گردید.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز یکشنبه (13 تیرماه 1400) قاسم پرویزوی بیان کرد: براین اساس صاحبان مشاغل و کسب و کارهای مشمول برای ثبت نام به سامانه corona-kara.mcls.gov.ir مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.
قاسم پرویزوی اظهار کرد: این حمایت‌ها شامل حمایت‌های مالیاتی، بانکی، بیمه‌ای است.
تمدید مهلت بازپرداخت وام
پرویزی اظهار کرد: برای مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا که بدهی‌های مالیاتی قطعی شده و مالیات‌های عملکرد و ارزش افزوده دارند و تاریخ سررسید پرداخت آنها تا پایان سال 1399 بوده است تا پایان شهریورماه سال جاری بدون محاسبه جریمه دیرکرد تمدید می‌شود.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گچساران بیان کرد: برای صاحبان مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا (به غیر از تسهیلات قرض الحسنه) بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی که موعد پرداخت آنها در چهارماهه اول سال 1400 بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است، منوط به آنکه بدهی آنها به شبکه بانکی تا پایان بهمن ماه سال 1399 در طبقه جاری قرار داشته باشند به انتهای دوره‌ی تقسیط منتقل می‌شود تا طی 4 قسط پس از آخرین قسط وصول گردد.
پرویزی افزود: برای مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا حق بیمه سهم کارفرمایی اردیبهشت و خردادماه سال جاری به مدت دو ماه مهلت داده می‌شود.
تمدید مهلت ثبت نام
پرویزی اظهار کرد: مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا متقاضی اخذ تسهیلات کرونایی تا پایان شهریورماه سال جاری و با شرایط دستورالعمل ابلاغ شده قبلی توسط کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا تمدید می‌شود.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گچساران افزود: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ماه سال 1400 هستند.
وی گفت: مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا در بخش‌های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید می‌شود.
وی بیان کرد: مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده نظیر مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها که بیش از این مشمول برخورداری از تسهیلات کرونایی نبوده‌اند مشمول برخورداری از تسهیلات خواهند شد.
پرویزی گفت: بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی اخذ شده توسط مشاغل و بنگاه‌های موضوع بند (5) اعم از تسهیلات کرونایی قبلی و یا تسهیلات جدید موضوع بند (5) تا پایان شهریورماه جاری مهلت داده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1