تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۴۳۶۳۷۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت؛

آخرین وضعیت مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد / همراهی مردم، عامل اصلی کاهش آمار و مرگ و میر های ناشی از کرونا

۰
آخرین وضعیت مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون 155 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 67 بيمار كرونايي قطعي بوده و 4 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (9 تیرماه 1400) پرویز يزدان‌پناه افزود: از مجموع مبتلايان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 50هزار و 55 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وي اذعان داشت: امروز 715 نمونه پی سی آر از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج و نفت اهواز دريافت شد كه  ١٩ درصد موارد مثبت بودند و عمده موارد مثبت در شهرستان های گچساران، بویراحمد و دنا هستند. همچنين از 240 نمونه رپید تست، 13 درصد موارد مثبت و در شهرستان های گچساران، بویراحمد و چرام بودند.
یزدان پناه با بیان اینکه همراهی مردم عامل مهم کاهش آمار و مرگ و میر ناشی از کووید 19است، گفت: از همه مردم شریف استان می‌خواهم که نکات و توصیه‌های بهداشتی را با جدیت هر چه بیشتر رعایت کنند تا شاهد جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و کنترل آن باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در استان هاي مجاور (بوشهر و فارس) روند افزايش بستري چنان سريع مي باشد كه بيمارستانهاي مراكز كرونايي مراكز اين دو استان ظرفيت خالي براي پذيرش بيماران كرونايي را ندارند لذا لازم است كه مردم استان از رفت و آمد به استانهاي فوق پرهيز و از شركت در هرنوع تجمعي خودداري نمايند تا ويروس كروناي هندي باعث مبتلا شدن آنها  و مردم استان نشود.
وی خاطر نشان کرد: چنانچه بی توجهی به رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي ادامه پيدا كند براي مدت حداقل دو ماه شاهد روند افزايشي بستري و مرگ و مير در استان خواهيم بود. همچنين لذا لازم است كساني‌كه توسط مراكز بهداشتي درماني فراخوان مي شوند با حضور در مكان هاي تعيين شده واكسن خود را تزريق نمايند تا شاهد كنترل اين بيماري در استان باشيم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1