تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۳۶۳۰۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:

شناسایی چند مبتلا به ویروس کرونای دلتا در مشهد

۰
شناسایی چند مبتلا به ویروس کرونای دلتا در مشهد
کبنا ؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون چند مبتلا به گونه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به «دلتا» در این کلانشهر شناسایی شدند که آزمایش آن‌ها برای تایید نهایی به تهران ارسال شده است.
به گزارش کبنا به نقل از ایرنا، مهدی قلیان افزود: نگرانی از انتقال این ویروس از طریق تردد مسافران ناقل یا دیگر راه‌های سرایت ویروس وجود دارد.
وی ادامه داد: نوع هندی ویروس کرونا موسوم به «کرونای دلتا» در کشور در حال چرخش است که سرایت‌پذیری شدید و شیوع آن در برخی استان‌ها به ویژه جنوب کشور نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه موج پنجم شیوع کرونا در برخی استان‌های کشور آغاز شده است گفت: خراسان رضوی هنوز در دامنه موج چهارم شیوع کرونا قرار دارد.
وی افزود: روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونا در این استان طی روز‌های اخیر متوقف شده است.
قلیان تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های خراسان رضوی را ۶۸۸ نفر عنوان کرد و ادامه داد: روزانه کمتر از ۱۰ نفر به علت ابتلا به کرونا در این استان فوت می‌کنند.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان آن زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور قرار دارند.
ویروس کرونا تاکنون جهش‌های بسیار متنوعی در جهان داشته که یکی از سهمگین‌ترین جهش‌ها با سرایت‌پذیری بسیار در هند موسوم به «دلتا پلاس» بوده است.
گونه هندی ویروس کرونا موسوم به دلتا، پس از انگلیس و چند کشور اروپایی، ایتالیا را هم درگیر کرده و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در حال تبدیل شدن به ویروس غالب در بسیاری از کشور‌ها به ویژه قاره اروپاست.
براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۹۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۰ تَن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در کشور به ۸۳ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1