تاریخ انتشار
جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۳۴۷۱۲
گلایه شهروندان چرامی از سرعت لاک پشتی اینترنت در چرام؛

گلایه شهروندان چرامی از سرعت لاک‌پشتی اینترنت در چرام / کارت‌خوان‌ها یا کارت خواب ها / پاسخ مدیرعامل مخابرات

۰
کارت‌خوان‌ها یا کارت خواب‌ها + پاسخ مدیرعامل مخابرات
کبنا ؛شهروندان چرامی از سرعت لاک پشتی اینترنت وقطع مکرر اینترنت خانگی در این شهرستان گلایه کردند.
به گزارش کبنا از چرام؛ اینترنت امروزه تقریباً می‌توان گفت به یکی از نیازهای خیلی ضروری و مورد نیاز تمام جوامع تبدیل شده است و قطعاً نبود اینترنت علاوه بر خسارت‌هایی که به کسب و کارهای آنلاین وارد می‌کند باعث ایجاد مشکل برای دیگر شهروندان در این شرایط کرونایی می‌شود.
اینترنت باعث شده تا خیلی از کارهای انسان‌ها با سرعت و در کمترین زمان صورت بگیرد از جمله کاهش مصرف کاغذ، صرفه جویی در زمان و...شده است، به ویژه در این شرایط کرونایی نیاز به اینترنت بیشتر از قبل احساس می‌شود و نیاز است زیرساخت‌های آن نیز بیشتر تقویت شود چرا که هم اکنون امتحانات پایان‌ترم دانش آموزان و دانشجویان است و اکثر آزمون‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
امسال که ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرده است و کلاس‌های درس و امتحانات پایان سال به صورت مجازی شده لذا بیشتر از قبل به اینترنت قوی نیاز داریم اما متاسفانه اینترنت بسیار کند و ضعیف است.
شهروندان چرامی گلایه دارن مدتی است که سرعت اینترنت ثابت خیلی کند شده که حتی بعضی از سایت‌های داخلی را هم نمی‌توانیم باز کنیم.
این روزها وقتی به مغازه‌های شهر چرام مراجعه می‌کنی دستگاه‌های کارت خوان آنها که از ملزومات کسب و کار آنهاست خاموش شده و اعلام می‌کنند که به علت ضعف اینترنت کارتخوان ها یا خیلی دیر جواب می‌دهند یا اصلاً جواب نمی‌دهند.
به همین خاطر از مشتریان تقاضای پول نقد دارند و مشتریان هم اکثراً به خاطر شرایط کرونایی از کارت استفاده می‌کنند.
در بیشتر مناطق چرام چه در شهر و روستاها سرعت اینترنت بسیار پایین است و زمان که مهم‌ترین عنصر در کلاس و امتحانات آنلاین هست از بین می‌رود. و موجب استرس و نگرانی اولیا و دانش آموزان می‌شود.
علاوه بر سرعت لاک پشتی اینترنت خانگی این روزها سرعت اینترنت در شبکه‌های همراه هم ضعیف است و در بعضی از نقاط روستایی بخش مرکزی و سرفاریاب و حتی در داخل شهر هم این مشکلات وجود دارد.
همچنین در اکثر مسیرهای ارتباطی چرام از قبیل چرام -دهدشت؛ باشت به چرام و سرفاریاب به یاسوج نقاط کور زیادی وجود دارد که تلفن همراه دیگر همراه نیست.
شهروندان چرامی از مسئولان انتظار دارند مشکلات حوزه اینترنت هر چه زودتر حل شود تا بتواند علاوه بر حوزه کسب و کار در امتحانات پایان‌ترم دانش آموزان و دانشجویان بتوانند بدون مشکل سال تحصیلی را تمام کنند.
پیگیری مطالبه مردمی و پاسخ مدیرکل مخابرات استان کهگیلویه وبویراحمد به «کبنا» محمد هادی امیری مدیرکل مخابرات استان کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به سؤالات خبرنگار کبنا در چرام و پیگیری مطالبه مردمی بیان کرد: زحمت اصلی ارتباطات در استان به عهده مخابرات است و جاهایی که جاده وبرق ندارند اینترنت پرسرعت دارند.
امیری در خصوص مشکلات اینترنت خانگی در چرام بیان کرد: اینترنت خانگی نظارت می‌شود و اگر سرعت کم شود تذکر و جریمه می‌شود و مشترکین اگر اینترنت آنها مشکلی دارد باید به مخابرات شهر چرام مراجعه کنند و آنجا کارشناسان ما بررسی می‌کنند.
مدیرعامل مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد به مشکلی در شهر چرام اشاره کرد و آن هم بحث سرقت تجهیزات دکل‌های ارتباطی مسکن مهر چرام و بردیان است که باعث مشکلات و تحمل هزینه‌های زیادی شده است.
وی افزود: تجهیزات سایت بردیان بعداز نصب مجدداً مورد سرقت قرار گرفت و دلیل مشکل ارتباطی در این حوزه‌ها بحث سرقت است.
امیری با اشاره به اینکه بزرگترین خدمت به مردم شهرستان چرام در حال انجام است که ما افتخار می‌کنیم بحث فیبر نوری است که از طرف امام زاده علی (ع) به طرف سرفاریاب و باشت -چرام و از طریق گچساران متصل می‌شود و باید گفت هر کدام از این فیبر نوری‌ها قطع شود دیگری پوشش می‌دهد و چرام از این نظر بهترین شهر در استان به لحاظ ضریب امنیت ارتباطی در فیبر نوری است.
امیری در پاسخ به مشکلات ارتباطی شبکه همراه در جاده‌ها و ورودی‌های چرام بیان کرد: ما در القچین سفلی و فشیان و قسمت کلایه سایت داریم.
مدیرعامل مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکلات کارتخوان ها در شهر چرام بیان کرد: گاهی این کارتخوان ها احتمال دارد سیم آنها قطع شود یا مشکل بدهی داشته باشند و ما در بحث تلفن ثابت در چرام مشکلی نداریم.
وی افزود: دلایل زیادی از قبیل اینکه سیم تلفن و برق ممکن است در یک شبکه کار شده باید کنار هم یا دهی و قطع سیم داشته باشند که به کارشناسان ما مراجعه کنند تا مشکلات بررسی و حل شود.
وی افزود: علاوه بر مخابرات و همراه اول؛ شبکه‌های ارتباطی دیگری هم مثل ایرانسل و رایتل و دیگر شبکه‌های ارتباطی هم هست که شاید مشکل از این قسمت هم باشد که باید پیگیری شود.
به گزارش کبنا؛ از یک طرف شهروندان چرامی نسبت به ضعف و کندی اینترنت در چرام اعتراض و گلایه دارند و از طرف دیگر هم مدیرکل مخابرات استان شرایط را خوب توصیف می‌کند و کندی اینترنت را به مشکلات دیگر مرتبط می‌داند غیر از عملکرد شرکت مخابرات استان که امیدواریم همه نقاط ضعف توسط کارشناسان و شرکت مخابرات استان و سایر اپراتورها پیگیری و برطرف شود.
--------------------------------------
گزارش: علی یاری زاده
خرداد ۱۴۰۰

 
نام شما

آدرس ايميل شما

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1