تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۳۴۵۷۱
‌واکنش‌ به یک اتهام

دفتر اسحاق جهانگیری: ادعای پژمانفر غیراخلاقی و غیر‌مستند است

۰
دفتر اسحاق جهانگیری: ادعای پژمانفر غیراخلاقی و غیر‌مستند است
کبنا ؛دفتر معاون‌اول رئیس‌جمهوری اتهامات رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس به اسحاق جهانگیری را کذب خواند و اعلام کرد از او شکایت خواهد کرد. نصرالله پژمانفر، روز یکشنبه در توییتی نوشته بود: «اسناد تخلفات اسحاق ‎جهانگیری را که منجر به رأی دادگاه شده است، جهت بررسی در تأیید صلاحیت‌ها به شورای محترم نگهبان ارسال کردم. کاندیداهای ریاست‌جمهوری نمی‌توانند در تاریکی تخلف کنند و در برابر مردم نسبت به وضعیت فعلی، بُغض‌ نمایشی داشته باشند». اشاره او به بغض اسحاق جهانگیری است که بعد از ثبت‌نام برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری، هنگام خواندن بیانیه خود گریست. پژمانفر البته نگفته تخلفات معاون اول رئیس‌جمهور چیست و اگر چنین اسنادی وجود دارد و براساس‌آن حکم صادر شده است، چرا قوه قضائیه آن را در اختیار شورای نگهبان نگذاشته است.
با‌این‌حال روز گذشته دفتر اسحاق جهانگیری با تکذیب مطلب غیراخلاقی و کذب مطرح‌شده ازسوی رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس اعلام کرد اتهام کذب و بی‌اساس محکومیت جناب آقای دکتر جهانگیری، معاون اول محترم رئیس‌جمهور در دیوان محاسبات کشور برای نخستین‌بار نیست که مطرح می‌شود و حق هرگونه اقدام قانونی و حقوقی به‌‌دلیل اتهام‌زنی و نشر اکاذیب در مراجع قضائی محفوظ است. به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: درپی اقدام غیراخلاقی حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی در انتشار مطلبی غیرمستند و کذب در توییتر با عنوان «اسناد تخلفات اسحاق جهانگیری را که منجر به رأی دادگاه شده است، جهت بررسی در تأیید صلاحیت‌ها به شورای محترم نگهبان ارسال کردم. کاندیداهای ریاست‌جمهوری نمی‌توانند در تاریکی تخلف کنند و دربرابر مردم نسبت به وضعیت فعلی، بُغض نمایشی داشته باشند»، به‌منظور تنویر افکار عمومی به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:
۱- اتهام کذب و بی‌اساس محکومیت جناب آقای دکتر جهانگیری، معاون اول محترم رئیس‌جمهور، در دیوان محاسبات کشور برای نخستین‌بار نیست که مطرح می‌شود. در سنوات گذشته نیز برخی از افراد و جریان‌های سیاسی و رسانه‌های وابسته به آنها نظیر این اتهام را مطرح کرده بودند. برای مثال در ۲۵ خرداد سال ۱۳۹۴روزنامه رسالت در این زمینه اتهاماتی علیه معاون اول محترم رئیس‌جمهور منتشر کرد که جوابیه این دفتر برای روزنامه مذکور ارسال و تصریح گردید؛ دیوان محاسبات کشور پس از بررسی کامل موضوع، طی دو نامه به شماره /۸۶/۲۷۲/۱۱۳/۲۳م مورخ ۳/ ۴/ ۹۴ و نامه شماره ۹۴/۱۷۴/۲۵ مورخ ۶/ ۵/ ۹۴ اعلام کرده است تاکنون هیچ‌گاه، هیچ‌گونه ارجاعی از سوی محاکم حقوقی و قضائی از‌جمله دیوان محاسبات کشور در این زمینه به شخص آقای دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، نه در سال‌های پیشین و نه اکنون صورت نگرفته است و در نتیجه حکمی نیز در این زمینه صادر و ابلاغ نشده است.
۲-متأسفانه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بار دیگر این اتهام کذب را بدون توجه به تکذیب رسمی دیوان محاسبات کشور مطرح کرد و به‌دنبال آن تبلیغات وسیعی نیز از سوی برخی افراد و رسانه‌های وابسته به مرکز خاص علیه جناب آقای دکتر جهانگیری صورت گرفت که در تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ و بنا به درخواست دفتر معاون اول رئیس‌جمهور مجددا این اظهارات غیر‌اخلاقی و غیرمستند از سوی دیوان محاسبات کشور تکذیب شد.
دفتر معاون اول رئیس‌جمهور ضمن تکذیب مطلب غیراخلاقی و کذب مطرح‌شده از سوی حجت‌الاسلام پژمانفر که در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اهداف سیاسی و به قصد تأثیرگذاری بر افکار عمومی و تشویش اذهان صورت گرفته است، اعلام می‌کند حق هرگونه اقدام قانونی و حقوقی به دلیل اتهام‌زنی و نشر اکاذیب در مراجع قضائی محفوظ است.

منبع: شرق
نام شما

آدرس ايميل شما

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1